کد خبر: 55526 A

نمایشگاه نریمان گرانمایه پس از ۳۷ سال/ مدار آشفته در کاشانک رونمایی می شود

نمایشگاه نریمان گرانمایه پس از ۳۷ سال/ مدار آشفته در کاشانک رونمایی می شود

نریمان گرانمایه پس از ۳۷ سال، تازه ترین مجموعه نقاشی هایش را عصر جمعه ۱۹ دی ۹۹ در یک نمایشگاه انفرادی به تماشا می گذارد.

ایران آرت: مدار آشفته، عنوان نمایشگاه و جدید ترین سری آثار این هنرمند در آستانه ششمین دهه زندگی اش است، آثاری که آفرینش برخی از تابلوهایش یک فصل به درازا می کشد.

نریمان گرانمایه که متولد ۲۳ مهر ۱۳۴۰ تهران است، سال ۱۳۶۲ در نمایشگاه گروهی در انجمن فرهنگی ایران و ایتالیا شرکت کرد و آثارش در کتاب منتخب منتشر شد؛ او همان سال اولین نمایشگاه خود را در همین انجمن برپا نمود و تا سال ۱۳۷۰ نیز آثار تامل برانگیز خویش را در چند نمایشگاه گروهی شرکت داد، اما بعدتر نقاشی هایش را در خلوت خود پنهان کرد و به کارگردانی و ساخت انیمیشن پرداخت و اتفاقا به موفقیت های متعدد دست یافت؛ او از سال ۷۵ به مدیریت و کارگردانی در استودیوهای بامداد فیلم، سیمرغ فیلم و آبنوس فیلم مشغول بود و ساخت انیمیشن تصمیم سخت و مشارکت در پرتره های نمکی، پلنگی، گاگیلا، توم توم و ... را در رزومه اش داراست.

از آغاز دهه ۹۰ او برای کمک به هموطنان آسیب دیده در بلایای طبیعی در سلسله نمایشگاههای خیریه گالری مژده اثری هدیه و ارائه کرد و اکنون به دعوت گالری مژده، دومین نمایش انفرادی آثارش را با مجموعه بسیار خاص " مدار آشفته" به تماشا می گذارد.

ابعاد بسیار بزرگ برخی آثار نریمان گرانمایه سبب شده گالری مژده این نمایشگاه را در خیابان نیاوران، خیابان کاشانک، خیابان پور ابتهاج، نبش کوچه لشگری، پلاک ۲ بر پا کند. این نمایشگاه تا دوشنبه ۲۲دی ماه از ساعت ۱۶ تا ۱۹ با رعایت تمامی شیوه نامه های بهداشتی ادامه خواهد داشت.

نریمان گرانمایه

در بیانیه معرفی نمایشگاه مدار آشفته نوشته شده است: ما توسط دیگری دیده شده و او را می بینیم ،او را درک می کنیم و او نیز تلاش در درک ما دارد ،بنابراین دیگری هستی ماست و با دیگری بودن سرشت و هستی سوژه ی زمان مند و مکان مند را تشکیل می دهد. اما هر یک از ما به واسطه ی زیسته های خود درک و دریافت متفاوتی از بیرون و دیگری دارد و همین دریافت ها در پیوند ما با یکدیگر گاه سبب می شود معنا و شناخت به تعلیق درآید و این تعلیق خود زمینه ساز بروز افتراق و رخنه در مدارهای پیوسته ی ما می شود .این گسست سبب تعلیق شناخت و ارتباط با دیگری و حتی گسست از او و ایجاد مدارهایی آشفته می شود.

نریمان گرانمایه
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین