کد خبر: 55988 A

بازگشایی موزه هنرهای معاصر تهران پس از حدود ۳ سال/ نمایش ۷۰۵ اثر از مجموعه منیژه میرعمادی

بازگشایی موزه هنرهای معاصر تهران پس از حدود ۳ سال/ نمایش ۷۰۵ اثر از مجموعه منیژه میرعمادی

با نمایش ۷۰۵ اثر از مجموعه منیژه میرعمادی که به موزه اهدا شده، موزه هنر‌های معاصر تهران دوباره فعالیت خود را آغاز می‌کند.

ایران آرت: پس از 2سال و 8‌ماه از تعطیلی موزه هنرهای معاصر، پنجشنبه 9بهمن‌ماه درهای موزه به روی علاقه‌مندان و هنرمندان باز خواهد شد.

به گزارش همشهری، روز گذشته به مناسبت گشایش موزه هنرهای معاصر، نشست خبری با حضور سیدمجتبی حسینی معاون هنری وزیر ارشاد، هادی مظفری مدیرکل هنرهای تجسمی و احسان آقایی مدیر موزه برگزار شد. با توجه به همزمانی بازگشایی موزه با افتتاح مجموعه آثار منیژه میرعمادی، در این نشست جمشید ناصری، همسر منیژه میرعمادی نیز حضور داشت.

معاون هنری وزیر در این نشست از دغدغه‌های مرمت موزه گفت: «2روش برای مرمت موزه پیش روی ما بود؛ یا باید به تغییرات حداقلی رضایت می‌دادیم و به برگزاری برنامه‌های موزه بسنده می‌کردیم. روش دوم این بود که خطر تعطیلی موقت را بپذیریم و تعمیرات اساسی را ‌پشت سر بگذاریم. در مجموع مصلحت بلندمدت را در تعمیرات اساسی‌تر پذیرفتیم. در این راستا، گرچه برنامه‌ریزی جدی صورت گرفته بود اما زمان بیشتری برای بازسازی صرف شد. موزه هنرهای معاصر تهران سعی کرد فعالیت موزه‌ای خودش را در جریان مرمت و فاز عملیاتی حفظ کند و بانک اطلاعاتی براساس مبنای مطالعاتی آثار شکل گرفت تا پشتوانه‌ای برای گشایش داشته باشد.»

در این ماه‌ها یکی از انتقاد‌ها به هویت بصری موزه هنرهای معاصر بود که هادی مظفری، مدیرکل هنرهای تجسمی در توضیح این موضوع گفت: «لوگوی موزه هنرهای معاصر تهران تغییر نکرده و تنها هویت بصری آن تغییرات داشته است.» وی با اشاره به شناسنامه‌‌دار‌شدن آثار موزه و در دسترس قرار‌گرفتن آنها، توضیح داد: بانک اطلاعاتی آثار موزه در دسترس عموم قرار خواهد گرفت. ۲۴ ساعت قبل از بازگشایی موزه ۳۲۸۲ اثر در این سامانه با مشخصات بارگذاری خواهد شد.

روز پنجشنبه، 9بهمن ماه؛ با نمایش ۷۰۵ اثر از مجموعه منیژه میرعمادی که به موزه اهدا شده، موزه هنر‌های معاصر تهران دوباره فعالیت خود را آغاز می‌کند.

 

موزه هنرهای معاصر تهران
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین