کد خبر: 57694 A

اثر زیبایی که هنرمند کانادایی به یاد کودکان بیمار ساخت/ عکس

اثر زیبایی که هنرمند کانادایی به یاد کودکان بیمار ساخت/ عکس

یک هنرمند کانادایی با کنار هم قرار دادن صدها هزار مهره رنگی که به کودکان بستری در یک بیمارستان تعلق داشتند، از شجاعت آنان یک یادمان ساخت.

ایران آرت: بنیاد غیرانتفاعی کودکان بیمار (SickKids) در تورنتوی کانادا سپتامبر سال گذشته از هنرمندی به نام نیکو ویلیامز خواست با استفاده از هزاران مهره رنگی، یک یادمان برای تجلیل از شجاعت کودکانی بسازد که با بیماری‌های سخت به این بیمارستان مراجعه کرده بودند.

ویلیامز در ساخت این اثر که یادمان شجاعت (Monument to the Brave) نام دارد، در مجموع از ۲۵۰ هزار مهره رنگی استفاده کرد به اضافه ۳ هزار مهره اهدایی از طرف برنامه مهره‌های شجاعت بنیاد کودکان بیمار؛ به موجب این برنامه به کودکان بستری شده در این بیمارستان، در هر مرحله از درمان، از آزمایش گرفته تا آمپول زدن، یک مهره خاص هدیه می‌شود. بسیاری از بیماران قدیمی و خانواده‌های آنان گردنبندهایی که از این مهره‌ها درست کرده بودند را اهدا کردند تا نقشی هرچند کوچک در این حرکت نمادین داشته باشند.  

به گزارش ایرنا این اثر یادبود که پرتره‌ای تاثیرگذار از مقاومت و پایداری است، حالا کامل شده و قرار است در یکی از بیمارستان‌های کودکان تورنتو که در سال ۲۰۲۳ افتتاح می‌شود، نصب شود.

 

ویلیامز در گفت‌وگو با روزنامه هنر گفت: تابحال چیزی به این بزرگی درست نکرده بودم. در ابتدا واقعا هیچ ایده‌ای نداشتم با آن همه مهره در اندازه، شکل و رنگهای متفاوت باید چکار کنم. اما بعد از آن که من و تیمم شروع به مرتب کردن این مهره‌ها کردیم، آنها را به شکل مثلث در کنار هم قرار دادیم و کم کم کار یک شکل هندسی به خود گرفت که وقتی پهنش می‌کنید، بیش از ۲۰ فوت (۶ متر) طول دارد.  

بنیاد کودکان بیمار در سال ۱۹۷۲ با شعار «جنگیدن برای دوران کودکی سالم» در کانادا راه‌اندازی شد و هم اینک سالانه بیش از ۱۲ هزار عمل جراحی در آن انجام می‌شود.  

 

هنرمند اثر هنری نیکو ویلیامز
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین