کد خبر: 45689 A

لیلا اوتادی و اعتراضات باورنکردنی/عکسها

لیلا اوتادی و اعتراضات باورنکردنی/عکسها

سلسله اعتراضات لیلا اوتادی به اوضاع اجتماعی و به خصوص وضع معیشتی مردم تصویر تازه ای از او ساخته است.

ایران آرت: لیلا اوتادی را برخی بازیگر خاص تلویزیون می دانند، و اتفاقا پس از حضورش در سریال" گاندو" چنین گمانه هایی پررنگ تر شد.

اما آمار می گوید لیلا در  ۱۰ سریال و شش فیلم تلویزیونی حضور داشته در حالی که از سال ۱۳۸۱ در ۳۴ فیلم سینمایی ایفای نقش کرده است.

دختر خوش سیمایی که با ایرج قادری پا به سینما گذاشت،با وجود نقش آفرینی در دو فیلم مهرجویی و مجید مجیدی، اغلب در همان سطح بدنه و آثاری متوسط فعالیت خود را ادامه داده اما یک میلیون و ۶۰۰ هزار دنبال کننده اش در اینستاگرام می گوید در جلب توجه مخاطبان کار خود را خوب پیش برده است.

او که در سال های اخیر حاشیه کم نداشته در دو سه ماه اخیر پست هایی با مضامین نقد دولت و گلایه از وضع معیشیتی مردم منتشر می کند که با روال گذشته صفحه اش یک تغییر روند محسوس محسوب می شود.

برای لمس این تغییر و پیش از خواندن پست های اعتراضی این خانم بازیگر جوان بد نیست کوتاه و گذرا پررنگ ترین حواشی که اوتادی در سال های اخیر به جای گذاشته است را مرور کنیم.

 اوتادی دانش‌آموختهٔ کارشناسی معماری داخلی در دانشگاه هنر تهران است. او کار خود را با فیلم سینمایی چشمان سیاه، ساختهٔ ایرج قادری آغاز کرد، اما برای اولین بار با سریال «مهر و ماه» به کارگردانی «سید فیاض موسوی» دیده شد.

لیلا اوتادی

مشایی و اوتادی 

زیگورات ، اولین نمایشگاه عکس لیلا اوتادی شهریور ۱۳۸۹ برگزار شد. آنچه حضور خانم بازیگر در عرصه تجسمی را پر حاشیه تر کرد حضور رئیس دفتر رئیس جمهور وقت، رحیم مشایی بود.

لیلا اوتادی. رحیم مشایی

جالب اینکه پیش از این آقای مشایی به نمایشگاه عکس هدیه تهرانی هم رفته بود.

 

جنجال نقش ندا آقاسلطان

در آبان ۱۳۸۹ خورشیدی، خبر بازی اوتادی در نقش ندا آقاسلطان در فیلم پایان‌نامه در برخی رسانه‌ها منتشر شد. ساعتی پس از انتشار ساخت این فیلم، هجمه ای عجیب و کم تر دیده شده علیه لیلا به راه افتاد اما در نهایت، اعلام خبر بازی لیلا اوتادی در نقش ندا آقاسلطان توسط روابط عمومی فیلم پایان‌نامه تکذیب شد.

اوتادی در واکنش گفت: "دلم می‌خواهد بدانم چه کسی این دشمنی را روا داشته تا با طرح این‌گونه خبر مردم را نسبت به من هیستریک و عصبی نماید."

جنجال دستمزد

باشگاه خبرنگاران تلویزیون، لیلا اوتادی را با دریافت ۷۵ میلیون تومان برای ۲۵ روز بازی در فیلم پیتزا مخلوط (حسین قاسمی‌جامی) گران‌ترین بازیگر زن سینمای ایران نامید . 

لیلا اوتادی اردیبهشت ۱۳۹۲ با حضور در برنامهٔ تلویزیونی هفت با اجرای بهروز افخمی گفت:" شایعاتی مبنی بر این‌که من گران‌ترین بازیگر سینمای کشور هستم گاه در فضای اینترنتی منتشر می‌شود که صحت ندارد و عده‌ای به دشمنی قصد دارند مرا گران‌ترین بازیگر سینمای ایران معرفی کنند، در صورتی که این امر درست نیست. … به نظرم این حرف‌ها شایعات اینترنتی است که تنها از جانب دشمن شکل می‌گیرد."

خانم کوچولوی مافیای سینمای ایران!

اوتادی اما در همان برنامه هفت، ادعای دیگری مطرح کرد که بار دیگر او را به سر خط خبرهای حاشیه ای برد .

او درباره مافیا در سینمای ایران گفت: " من شخصا به مافیای بازیگری در سینمای ایران به این صورت که کسی را در لیست سیاه قرار دهند یا بلاک می کنند اعتقاد ندارم. بلکه بیشتر راس هرم هایی وجود دارند که سعی می کنند عوامل را آنگونه که می خواهند بچینند. این اصولا درباره تهیه کنندگان نیست و دو سه نفر بازیگر مرد و اخیرا یک خانم کوچولو مافیای سینمای ایران شده اند. برای من بسیار عجیب است که چطور یک خانم جوان در سن و سال من می تواند این چنین گروه بازیگران را بچیند و عوامل جلو و پشت دوربین را تعیین کند."

خیلی ها اشاره او را به باران کوثری قلمداد کردند، ادعایی که هیچگاه رد یا تایید نشد.

در آن برنامه هفت، مانند همیشه بهروز افخمی،مجری آتیش بیار معرکه بود و او پس از اظهارات لیلا ، دنبال ماجرا را گرفت و گفت: در گذشته محمد رضا شریفی نیا را مافیا می خواندند زیرا کست فیلم ها را او می بست و... اما او کارش را خوب انجام می داد...

اوتادی در ادامه افزود: "من تاکنون در هیچ یک از مراسم جشنواره فیلم فجر در این ۱۵ سال شرکت نکرده ام، چون فکر می کنم در آنجا نیز مافیا وجود دارد. هرچند ممکن است این اظهارنظر من سبب شود برای همیشه به من جایزه ندهند، اما برایم مهم نیست. خبرنگاران سینمایی باسواد تعداد معدودی هستند و همیشه سعی کرده ام از این فضاها دوری کنم."

صحبت‌های اوتادی درباره خبرنگاران با تایید افخمی رو به رو شد که البته این واکنش‌ها از سوی افخمی دیگر به امری عادی تبدیل شده بود.

لیلا اوتادی در ادامه درباره جایزه در سینمای ایران و سیمرغ جشنواره گفت: " اینکه ما هر سال سیمرغ بازیگری را به بازیگری می دهیم که تنها می تواند گریه کند، دیگر چه چیز دارد؟ حقیقتا هیچ چیز. در حوزه کمدی، خنداندن و... توانمندی خاصی ندارند و تنها می توانند گریه کنند...."

لیلا اوتادی در پاسخ به این پرسش که کار کدام بازیگران زن ایرانی را می پسندد اما دلبری سینمایی کرد:" من عاشق کار خانم معتمدآریا هستم. خانم سوسن تسلیمی را نیز دوست دارم. البته آن خانم کوچولوی مافیا بازیگر خوبی است."

 

به جای ترکیه فکری به حال سیستان کن

حالا پس از آن حواشی همیشگی لیلا خانم که ما فقط گل درشت هایش را تقدیم تان کردیم ، او در چند ماه اخیر پست های انتقادی بعضا تند و تیزی را منتشر می کند که او را وارد فضای نویی کرده است.

او به تازگی در پی اعلام آمادگی ایران برای کمک به زلزله زدگان اخیر ترکیه با انتشار عکس زیر نوشته است:

پست های لیلا اوتادی

اگر کمکی هست مخصوص سیستان وبلوچستان است،اگر کمکی هست مخصوص کرمانشاه است،اگر کمکی هست مخصوص سیل وزلزله های ایران است وبس!!!!!

با هر سیل و زلزله تن و بدنمان میلرزد و شروع میکنیم موادغذایی و لباس وپتو و آب معدنی کیسه کردن،راهها صعب العبور میشود و مردم روی خانه های مخروبه شان برای عزیزان از دست رفته میگریند، و ما میدانیم اگر خودمان نجنبیم هموطنان سروسامان نخواهند گرفت، خواستم یادتان باشد بجز بلاهای آمده کرونا هم در راه است،بجای کمک به دیگران بفکر باشید لطفا اگر زحمت نیست....

کمک به همنوع وظیفه است اما بعد از چراغی که به خانه رواست.

پست جنجالی دردناک 

"پیشاپیش مصیبت های روزهای بعد رو تسلیت عرض میکنم" پست اعتراضی جالب توجه لیلا خانم اوتادی در واکنش به سقوط هواپیمای مسافربری اوکراین است که آن را دو عکس همراهی می کند که عکس دوم حسابی جنجالی و پر حاشیه شد.
پست های لیلا اوتادی

 

پست های لیلا اوتادی

من سفره یلدا نداشتم

تمام سفره های باسلیقه چیده شده ی یلداتون رو دیدیم،

کیکهای هندوانه،آجیلهای رنگارنگ،میوه ها و.....شاید بعضیها مفصلتر.

مگر باهم قرارنگذاشتیم از سفره ها،غذاها وچیزهاییکه شاید دیگران ندارند عکس و فیلم نگذاریم؟؟؟

پس ما هم مثل خیلی ها شاید نمیدانستیم یا نمیخواستیم بدانیم بنزین گران میشود و یکهو جمعه صبحش فهمیدیم!!!!!

️شاید هزینه ی تمام این سفره ها در سرتاسر مملکت اگر و اگر و اگر جمع میشد وبه کولبرها یا سرپل ذهاب یا هرجایی که گره ای باز میکرد ،داده میشد فرهاد کولبر جوانی که آرزوی فوتبالیست شدن داشت در برفها جان نمی باخت.

پست های لیلا اوتادی

آنوقت بجای نشان دادن سفره ها به هم ،با خوشحالی یلدا رو با همون غذای هرشب اما،با دل خوش وبدون عذاب وجدان میگذراندیم.

ولی همه میدانیم باز هم این دور مکررأ ادامه دارد،فردا باز هم یادمان میرود درد همدیگر را که روزی درد خودمان میشود.

باافتخار: من_سفره_یلدا نداشتم.

 
روزگار سخت مردم!
 

و در پست دیگری برای حال نزار مردم سوگواری می کند :

 

واقعا سخته ،

دیدن شرمندگی پدر خانواده،سخته

شرایط سخت وعصبی بودن مردم، بدون چاره بودن قشر ضعیف و بیشتر شدن آمار مردم زیر خط فقر ، با سیلی صورت رو سرخ نگه داشتن بقیه مردم، سخته

برای ما سخت و برای مسافرکش ها با اتومبیل و موتور خیلی خیلی سخت تر.

پست های لیلا اوتادی

این تغییر رویه لیلا اوتادی و توجه به حال عمومی جامعه قابل ستایش است هر چند که در روزگار پر از سوتفاهم و لبریز از بد بینی ها و بد اخلاقی ها، برخی این حرکات هنرمندان را با تعابیری عجیب غریب تفسیر می کنند که به حتم زمان و گذر از شرایط سخت امروز روشن می کند حق با کیست.
لیلا اوتادی
نظرات خوانندگان
  • ناشناس
    پاسخ

    خدا رو شکر این دختر زیبا هم مردمی شده

  • گلی
    پاسخ

    خیلی خیلی نازه

  • میرعلی
    پاسخ

    واقعا به این واکنش های پیش پاافتاده در قبال مشکلات عدیده مردم میگید تحول؟! فقط شوی سلبریتی هاست

  • ابر
    پاسخ

    فقط باران.باران کوثری

  • آزاده
    پاسخ

    لیلا اوتادی بسیار محترم و زیباست، به نظرم جزو top 10 است اما در بازیگری موفقیت خاصی نداشته. حالا که با این پست ها به مردم خوشی نشان داده شاید در کار بازیگری هم تحولی پیدا کند

  • تکی
    پاسخ

    گاندو علیه هنرمندان ساخته شده همان کارنامه کافی ست تا معلوم شود لیلا خانم کدام طرفی ایستاده است

  • رامین
    پاسخ

    سلام بر لیلای پاک و مطهرمان.

  • رامین
    پاسخ

    کف پاشو می بوسم.

ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین