کد خبر: 51704 A

پشت پرده حذف بهمن مفید از فیلم "سرود تولد"

پشت پرده حذف بهمن مفید از فیلم "سرود تولد"

علی قوی‌تن با اشاره به همکاری‌اش با بهمن مفید در "سرود تولد" تأکید کرد: حذف صحنه‌هایی که او در فیلم ایفای نقش کرده بود، باعث شد این بازیگر فقید دلگیر و ناراحت از ایران برود.

ایران آرت: ​علی قوی‌تن کارگردان سینما درباره بهمن مفید اظهار داشت: بهمن مفید یکی از هنرمندان و بازیگرانی بود که در فیلم‌های خوبی مثل "قیصر" و "طوقی" ایفای نقش کرده است. من ایشان را بازیگری توانا می‌دانستم که در فیلم‌هایی که حضور داشته به خوبی ظاهر شده و از طرفی او را فردی با اخلاق، آرام و متین می‌شناختم که کارش را بلد بود و سعی می‌کرد در حرفه بازیگری نقشی را ایفا کند که مورد توجه مردم قرار گیرد و به قول خودش باعث شادی و خنده مردم شود.

قوی‌تن در گفتگو با برنا خاطرنشان کرد: در سال 1382 وقتی که می‌خواستم فیلم "سرود تولد" را بسازم چند سالی بود که بهمن مفید از آمریکا به ایران برگشته بود و می‌دانستم که علاقه دارد دوباره مقابل دوربین قرار گرفته و ایفای نقش کند، در دیداری که با او داشتم احساس کردم به شدت مشتاق بازی کردن است و به همین دلیل در "سرود تولد" برای او نقشی در نظر گرفتم که به بهترین شکل بدون هیچ مشکلی در فیلم بازی کرد و همکاری خوبی با بهمن مفید داشتم. او واقعاً مردی با اخلاق و شریف بود.

این کارگردان در ادامه گفت: زمانی که پیش تولید فیلم "سرود تولد" را آغاز کردیم و عوامل انتخاب شده بود من نام بهمن مفید را به عنوان یکی از بازیگران در لیست قرار دادم و در مکاتبه‌ای با وزارت فرهنگ نام او را به عنوان یکی از بازیگران فیلم مطرح کردم که معاونت سینمایی بدون هیچ مخالفتی حضور ایشان در فیلم را پذیرفت اما متأسفانه پس از اکران فیلم اعتراضاتی صورت گرفت و که منجر به حذف بخش‌هایی از بازی مفید در این فیلم شد و ما مجبور شدیم در تدوین دوباره نقش او را کم‌رنگ‌تر کنیم اما به هر حال نقش او به طور کامل حذف نشد و به نوعی بهمن مفید دوباره در یک فیلم سینمایی روی پرده سینما رفت.

او افزود: این اتفاق می‌توانست راهی برای حضور مداوم بهمن مفید در سینمای ایران باشد اما متأسفانه کم‌رنگ شدن او در فیلم "سرود تولد" آخرین چالش ما نبود و وقتی فیلم در پخش خانگی قرار گرفت متوجه شدم در نسخه دوم پخش نقش بهمن مفید به طور کامل بدون اجازه و اطلاع من حذف شده است. پس از این اتفاق به شخصه شاهد دلگیری و ناراحتی بهمن مفید بودم و دیدم که او پس از این اتفاقات دوباره تصمیم گرفت که از ایران برود و این کار را انجام داد و چند سالی از این رفت اما باز هم پس از چند سال به کشورش برگشت.

کارگردان فیلم سینمایی "آفتاب، مهتاب، زمین" در پایان تصریح کرد: امروز دو نسخه از فیلم "سرود تولد" در دسترس عموم قرار دارد و در نسخه اول صحنه‌‌های بازی بهمن مفید وجود دارد و در نسخه دوم او به طور کامل حذف شده است. طبیعی است که چنین اتفاقی منجر به دلخوری بازیگر می‌شود و در ارتباطی که با او پس از فیلم داشتم می‌دیدم که چقدر از این اتفاق ناراحت است. او با دلخوری از ایران رفت اما دوری از کشور را تحمل نکرد و باز هم به کشورش برگشت اما این بار دیگر کسی سراغ او نرفت و شاید دلیل اصلی‌اش همین مشکلاتی بود که برای "سرود تولد" به وجود آمد و فیلمسازان احساس می‌کردند که او شخصیتی است که نباید در فیلم‌های سینمایی حضور داشته باشد. هر چند که بهمن مفید برای امرار معاش به خارج از کشور می‌رفت سال‌های آخر عمرش را در ایران گذراند.

 

بهمن مفید علی قوی تن سرود تولد
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین