کد خبر: 52891 A

جشنواره فیلم کن کوتاه نیامد/ اکران ۴ فیلم در کن ویژه

جشنواره فیلم کن کوتاه نیامد/ اکران ۴ فیلم در کن ویژه

جشنواره فیلم کن که امسال به‌دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شده بود، اعلام کرد نسخه ویژه و سه‌روزه این جشنواره را در ماه اکتبر برگزار می‌کند.

ایران آرت: کاخ جشنواره فیلم کن طی رویدادی سه‌روزه از ۲۷ تا ۲۹ اکتبر (۶ تا ۸ آبان) میزبان نمایش ۴ فیلم بلند از بخش رقابتی اصلی و تمامی فیلم‌های بخش کوتاه و آثار راه‌یافته به بخش سینه فونداسیون جشنواره خواهد بود.

چهار فیلم بلند بخش رقابتی اصلی کن ۲۰۲۰ که در این رویداد ویژه به روی پرده می‌روند، شامل "موفقیت بزرگ" ساخته "امانوئل کورسول"، "فن فرانسوی" به کارگردانی "برونو پودالیدس"، "مادران حقیقی" از "نائومی کاواسه" سینماگر مطرح ژاپنی و فیلم "آغاز" ساخته‌ "دا کولومبیگاشویلی" می‌شود که روز گذشته برنده جایزه بهترین فیلم جشنواره سن سباستین شد.

به گزارش ایسنا، قرار است یک هیات داوران جدید که به زودی معرفی می‌شود، برنده نخل طلای بهترین فیلم کوتاه و برندگان جوایز بخش سینه فونداسیون را انتخاب کند.

هفتاد و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم کن، با وجود عدم برگزاری به‌دلیل شیوع ویروس کرونا پیش از این، فهرستی از ۵۶ فیلم منتخب امسال جشنواره را منتشر کرده بود و برخی از این فیلم‌ها با برچسب "کن ۲۰۲۰" در سایر جشنواره‌های سینمایی به نمایش گذاشته شدند.

 

جشنواره فیلم کن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین