کد خبر: 59614 A

جایزه جشنواره کن ۲۰۲۱ برای اسپایک لی

جایزه جشنواره کن ۲۰۲۱ برای اسپایک لی

در جشنواره کن ۲۰۲۱ از بری الکساندر براون و اسپایک لی با اهدای جایزه یک عمر دستاورد هنری تجلیل می‌شود.

ایران آرت: بری الکساندر براون فیلمساز و تدوینگر سرشناسی که از سابقه همکاری طولانی‌ مدتی با اسپایک لی برخوردار است امسال ۲ جایزه دستاورد در جشنواره کن دریافت می‌کند.

این در حالی است که لی امسال به عنوان رییس هیات داوران جشنواره کن حضور دارد.

سازمان ابتکار جهانی صلح AFI از براون و مجمع جهانی بهتر از براون و لی به عنوان پیشگامانی برجسته برای کارهایی که در طول دوران حرفه‌ای خود انجام داده‌اند و در خلال فیلم‌هایشان بر ترویج فراگیری، تنوع و عدالت اجتماعی تمرکز کرده‌اند، قدردانی می‌کنند.

همچنین فیلم درام «پسر جنوب» ساخته براون که با تمرکز بر مسایل نژادی ساخته شده در جشنواره امسال به نمایش درمی‌آید.

به گزارش مهر، جوایز لی و براون در جشن مجمع جهانی بهتر در ۱۲ جولای به آنها اهدا می‌شود. براون علاوه بر آن جایزه «دربرگیری» را از ابتکار جهانی صلح AFI دریافت می‌کند که ۱۳ جولای در مراسمی ویژه به وی اهدا می‌شود. امسال نهمین سالی است که این جایزه در کن اهدا می‌شود.

براون در این باره گفت: اینکه می‌بینم آثارم مورد توجه قرار می‌گیرد و از چنین سازمان و نهادی که کارهای مهمی برای صلح جهانی انجام داده تجلیل می‌شود، برایم بسیار معنادار است.

بری الکساندر براون و اسپایک لی در جشنواره کن جایزه می‌گیرند

 

این کارگردان بریتانیایی که در آمریکا بزرگ شده تدوینگر فیلم‌های کلاسیک لی از جمله «کار درست را انجام بده»، «مالکوم ایکس»، «کروکلین»، «بازی را برد»، «ساعت بیست و پنجم» و «مرد نفوذی» بود. وی با ساخت اولین فیلمش «جنگ در خانه» در سال ۱۹۷۹ نامزدی اسکار را کسب کرد.

فیلم «بلک‌ک‌کلنزمن» اسپایک لی که سال ۲۰۱۸ برای اولین بار در جشنواره کن رونمایی شد جایزه گرند ژوری کن را به دست آورد و ۵ نامزدی اسکار کسب کرد که شامل بهترین فیلم و بهترین تدوین هم می‌شد و جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی را برد.

«پسر جنوب» برمبنای زندگینامه خود نوشت باب زلنر ساخته شده و سال پیش در جشنواره فیلم سیاه آمریکا به نمایش درآمد.

هفتاد و چهارمین دوره جشنواره فیلم کن، از امروز ۶ جولای برابر با ۱۵ تیر ماه کارش را شروع می‌کند.

 

جشنواره فیلم کن هالیوود اسپایک لی الکساندر براون بری الکساندر براون
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین