کد خبر: 60680 A

گناه سید جواد هاشمی چیست؟

گناه سید جواد هاشمی چیست؟

سید جواد هاشمی یک بازیگر است و حق طبیعی اوست که تبلیغ کند یا به وقت لزوم در یک سکانس برهنه ظاهر شود زیرا این نه منع شرعی دارد و نه خارج از عرف است.

سجاد مالمیر

ایران آرت | سجاد مالمیر: نام سید جواد هاشمی، بازیگر سینما و تلویزیون طی یک سال اخیر با دو حاشیه عجیب و غریب گره خورده است. 

بهمن ۱۳۹۹ ویدئویی منتشر شد که این بازیگر را در حال تبلیغ خانه‌های دبی و یک شرکت ساخت و ساز املاک در امارات نشان می‌داد، ویدئویی که موجی از انتقادات را روانه بازیگر فیلم‌های دفاع مقدس کرد و جواد هاشمی به فاصله کوتاهی ناگزیر به عذرخواهی شد.

 این اتفاقات در حالی رخ داد که در همان زمان شمار فراوانی از هنرمندان داخلی با شرکت مذکور همکاری می‌کردند و ویدئوهای مشابهی از آنها در فضای مجازی در حال پخش بود. بعدها یک خبرگزاری مدعی شد "۴۷ هنرمند ایرانی با این شرکت همکاری می‌کنند" که طبعاً هیچ اشکالی ندارد و کار خارج از عرف و قانون هم نیست. اما عجیب است که برخی از میان این ۴۷ نفر، حق تبلیغ کردن را از یک نفر آنها سلب می‌کنند.

آن موقع روزنامه اصولگرای جوان نوشت: "جواد هاشمی خودش هم بارها گفته من آن آدمی که مردم فکر می‌کنند نیستم ولی دست‌کم از او به عنوان بازیگری که در نقش شهدا جا افتاده انتظار می‌رود بیش از هر بازیگر دیگری مراقب رفتار و اعمالش باشد." افراد دیگری نیز از هاشمی انتقاد کردند و حتی به سرزنش صداوسیما پرداختند که چرا او را معروف کرده است!

اکنون با گذشت هفت ماه، بار دیگر سید جواد هاشمی سیبل انتقادها شده و این‌بار موضوع به مراتب عجیب‌تر است. به تازگی سکانسی از نقش‌آفرینی جواد هاشمی در کنار جواد عزتی در سریال "زخم کاری" منتشر شده که این دو بازیگر را در حال برقراری دیالوگ در استخر نشان می‌دهد. طبعاً جواد هاشمی و جواد عزتی در استخر عریان هستند و چیزی غیر از این هم نمی‌تواند اتفاق بیفتد. یک سکانس کاملاً معمولی برداشت شده که نمونه مشابهش را همین اواخر در سریال تلویزیونی "دودکش ۲" هم دیدیم اما گویا بالا تنه برهنه جواد هاشمی نیز ایراد دارد!

روزنامه کیهان در واکنش عجیب به این سکانس معمولی نوشته است:  "حضور نامناسب یک بازیگر نقش‌های مذهبی در سریالی مبتذل در شبکه خانگی باعث بازتاب‌های منفی در شبکه‌های اجتماعی شد. برخی نوشتند که ‌ای‌کاش افراد حرمت نقش‌های خود را حفظ کنند.  برخی نیز تأکید کردند که بازی در نقش‌های مذهبی و ارزشی باید بر پایه باور انجام شود و نه حساب و کتاب مادی."

اینکه کیهان چه تعریفی از "ابتذال" دارد و "حضور مناسب" از نظر او چیست، بماند برای مطلبی دیگر. در اینجا مسئله این است که گناه بازیگری چون سید جواد هاشمی که در چند فیلم دفاع مقدس ایفای نقش کرده چیست که حالا کیهان، جوان و برخی از همفکران آنها برای او تعیین تکلیف می‌کنند؟ 

باید پذیرفت سید جواد هاشمی یک بازیگر است و  می‌تواند هر نقشی را بازی کند. شاید ایراد و کم‌کاری از خود او باشد که علیرغم توانایی‌هایش، از محدوده امنی که برای خود ساخته خارج نشده و نقش‌های متفاوت را امتحان نکرده است، و یا عیب از کارگردانان سینماست که روی جواد هاشمی برای نقش‌هایی جز نقش‌های شهدا کمتر حساب می‌کنند. به هر روی او تنها یک بازیگر است و حق طبیعی اوست که تبلیغ کند یا به وقت لزوم در یک سکانس برهنه ظاهر شود زیرا این نه منع شرعی دارد و  نه خارج از عرف است.

 

جواد هاشمی سیدجواد هاشمی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین