کد خبر: 60852 A

داریوش ارجمند: قهرمان باشید اما بانو باشید/ سخنان تازه آقای بازیگر درباره ورزش زنان

داریوش ارجمند: قهرمان باشید اما بانو باشید/ سخنان تازه آقای بازیگر درباره ورزش زنان

داریوش ارجمند می‌گوید هیچ‌گاه زنان را از ورزش منع نکرده و نگاه ضعیف و از بالا به پایین به بانوان کشور ندارد.

ایران آرت: داریوش ارجمند چندی پیش در یک گفتگوی اینترنتی سخنانی درباره وزنه‌برداری زنان مطرح کرد که با انتقاداتی از سوی کاربران در فضای مجازی و برخی از همکاران او مواجه شد. او اکنون در گفتگو با همشهری درباره آن صحبت‌ها توضیحاتی را ارائه داده است.

داریوش ارجمند همچنین درباره سرمایه‌ زندگی‌ خود، نقش‌های محبوبش، شعر فارسی و موضوعات دیگر صحبت کرده است. گزیده‌ای از سخنان او در ادامه می‌آید:

جز احترام نزد مردم سرمایه دیگری ندارم/ با این سه شعار زندگی می‌کنم

- سرمایه هر کسی تجربه‌های اوست؛ در این سال‌هایی که کار کرد‌ه‌ام جز احترامی که نزد مردم به‌دست آورده‌ام سرمایه دیگری ندارم.

- من با این سه شعار زندگی می‌کنم؛ خدمت و نوکری به مردم، تلاش برای فرهنگ و هنر سرزمین و عبودیت پروردگارم. اینها ثمره سال‌ها زندگی من هستند و کسانی که با من در ارتباطند متوجه این سه شعار در زندگی من هستند.

- من نه آنچنان ماشین مدل بالا دارم و نه خانه لاکچری. در عوض ثروت انبوهی دارم که خانواده‌‌ام هستند.

هیچ انتظاری از هیچ دستگاه و مسئولی ندارم

- من هیچ توقع و انتظاری هم از هیچ دستگاه و مسئولی ندارم. آدمی هستم که کار هنری کرده‌ام اما ادعای هنری ندارم زیرا ادعای هنرمندبودن، ادعای بسیار بزرگی است.

- بسیاری دنبال این هستند که سرمایه مادی و شهرتی در این زمینه برای خودشان کسب کنند، من دنبال هیچ‌کدام از اینها نبوده و نیستم.

این روزها مشغول پیرشدن هستم!

- این روزها مشغول پیرشدن هستم (با خنده). در ‌ماه رمضان سریال یاور را بازی کردم که انرژی بسیاری از من گرفت. این سریال شبانه‌روز تصویربرداری می‌شد تا به پخش برسد. با آنکه این کار را خیلی دوست داشتم اما خسته شدم.

- هم‌اکنون پیشنهاد‌های زیادی به من شده و همین الان روی میز کار من ده‌ها پیشنهاد هست اما فعلا ترجیح می‌دهم چند ماهی به‌خودم استراحت بدهم.

حاضر نیستم با مسخره‌کردن دیگران بازی کنم/ کمدی با دلقک‌بازی فرق می‌کند

- حاضر نیستم با مسخره‌کردن دیگران بازی کنم. من مفهوم طنز، کمدی و تراژدی را به‌خوبی می‌فهمم و به همین دلیل هر کار کمدی و هر کار تراژدی‌ای را قبول نمی‌کنم.

- کمدی را با دلقک‌بازی، طنز با مسخره‌کردن دیگران و تراژدی را هم با ننه من غریبم متفاوت می‌دانم. به همین‌خاطر سعی می‌کنم انتخاب درستی داشته باشم.

- در سریال ستایش نقش حشمت فردوس به‌گونه‌‌ای بود که در عین جدیت و صلابت، طنازی‌های خاصی است. همین‌ها دوست‌داشتنی بود و من از اینگونه نقش بازی‌کردن لذت می‌برم.

عاشق بازی‌کردن در سه نقش بودم

- عاشق بازی‌کردن در سه نقش بودم: رستم، امیرکبیر و مالک‌اشتر و خوشحالم که هر سه آنها را ایفا کرده‌ام.

- روی نقش‌هایی که بازی می‌کنم حساسیت زیادی دارم و حتی در محتاج‌ترین روزگار زندگی‌ام هم نقشی را نپذیرفته‌ام که مورد قبولم نباشد.

زبان ما در مقابل شعر ایرانی قاصر است/ شیفته فردوسی هستم

- من شیفته حکیم ابوالقاسم فردوسی طوسی‌‌ام و همه را ریزه‌خوار سفره او می‌دانم. اما ما شعرای بزرگ، زیاد داشته‌ایم.

- حافظ، سعدی، باباطاهر، عطار نیشابوری، خیام، ناصرخسرو و بقیه که هرکدام برای خود یک قله دماوند هستند و در نوع خود ارزشی بی‌همتا دارند. به‌راستی زبان ما در مقابل شعر ایرانی قاصر است.

فرهنگ ما فرهنگ کیفیت است نه کمیت

- فرهنگ ما فرهنگ کیفیت است نه کمیت. غرب وحشی ما را تحریم کمیتی می‌کند و به خیال خود، مردم ما را مجبور به کمترخوردن گوشت و کره می‌کند، درحالی‌که فرهنگ اسلامی ما به کیفیت اهمیت می‌دهد.

- ما یک عاشورا داریم که در آن ۷۲نفر روبه‌روی ۳۰هزار نفر می‌ایستند چون آن ۷۲نفر کیفیت دارند هرچند تعدادشان کمتر باشد.

به زنان سرزمینم می‌گویم قهرمان باشید اما بانو باشید

- کسی نزد خداوند محترم است که با تقواتر است نه اینکه چون مرد هستی پس قوی هستی! اینها امتیاز نیست. مرد‌بودن امتیاز نیست و ما اجازه نداریم که براساس خلقت زن بگوییم ضعیفه و یا به مرد بگوییم قویه.

- من نگاه ضعیف و از بالا به پایین به بانوان کشورم ندارم و اما به این عزیزان می‌گویم که بانو باشید! قهرمان باشید، سرافراز باشید، جهانی شوید مدال‌آور باشید، اما بانو باشید.

- من همیشه گفته‌‌ام پدر و مادر هرکدام نقش‌های مهمی دارند که باید تا سرحد امکان کامل ایفا کنند. لطافت زنانه از مادر منتقل می‌شود و استقامت مردانه از پدر. مادر روح لطیف خانواده است و پدر سنگ زیرین آسیاب خانواده.

صحبت‌های من تقطیع شد

- من آن دختر انگلیسی که عضو داعش شده و چنان به قساوت رسیده که سر آدم را می‌برد، یک زن و بانو نمی‌شناسم. به این نکته‌ها در مصاحبه اخیرم اشاره کردم که متأسفانه صحبت‌های من را تقطیع کردند.

- بخشی از صحبت‌های من که منتشر شد حتی از سوی همکاران خودم مورد انتقاد قرار گرفت. البته من پای هر حرفی که زدم هستم اما نکته اینجاست که باید حرف‌ها کامل منتقل شود.

- حتی بانویی از آمریکا به من پیام فرستاده و گفته بود که من یک فرزند اوتیسم دارم و سال‌ها پرستارش هستم و از این صحبت شما ناراحت شدم. به او گفتم مشکلی ندارد که شما بانو هستی و مادر و فرزند اوتیسم هم باش اول مادر باش. چه اصراری است قهرمان لیفتینگ جهان باشی؟

- گاهی به من می‌گویند که مثلاً چرا با زن‌ها بد هستی؟ چرا زن‌ستیزی؟ اصلا اینگونه نیست. من این نصیحت را به همه بانوان کشورم همه دختران، خواهران و مادرانم می‌کنم. خودم ورزش‌دوست و ورزشکار هستم و هیچ‌گاه بانوان را از ورزش‌کردن منع نکرده‌ام.

داریوش ارجمند
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین