کد خبر: 61093 A

بالیوود شبیه آلمان نازی شده است/ اظهارنظر جنجالی بازیگر مشهور

بالیوود شبیه آلمان نازی شده است/ اظهارنظر جنجالی بازیگر مشهور

بازیگر مشهور سینمای هند می‌گوید: بالیوود با وجود فیلم‌هایی که رویکرد "جینگوئیسم" و وطن‌پرستی متعصبانه دارند به آلمان نازی شبیه شده است.

ایران آرت: نصیرالدین شاه، بازیگر هندی می‌گوید بالیوود با تولید فیلم‌های پرهزینه‌ای که رویکرد "جینگوئیسم" و وطن‌پرستی متعصبانه دارند به آلمان نازی شبیه شده است.

این بازیگر کهنه‌کار دوشنبه این هفته در مصاحبه با "ان‌دی‌تی‌وی" (به‌واسطه ایندیپندنت) می‌گوید کمپانی‌های فیلمسازی هندی از سوی دولت تشویق می‌شوند تا فیلم‌هایی در جهت منافع آن‌ها تولید کنند.

"نصیرالدین شاه" ۷۱ ساله می‌گوید: "هزینه تولیدشان تأمین می‌شود، [و علاوه بر این] اگر فیلم‌هایی بسازند که پروپاگاندا باشد، یک چک سفید به آن‌ها وعده داده خواهد شد. خواهید دید که بزرگ‌ترین بازیگران جذب می‌شوند. در آلمان نازی هم چنین اقداماتی صورت می‌گرفت. فیلمسازان برجسته‌ای که در کلاس جهانی بودند، جمع می‌شدند و از آن‌ها خواسته می‌شد که در فیلم‌هایشان فلسفه نازی را اشاعه دهند."

به گزارش ۳۰نما، ستاره "انجمن نجیب‌زادگان عجیب" (The League of Extraordinary Gentlemen) می‌گوید مدرکی برای ثابت کردن ادعایش ندارد اما "آن نوع فیلم‌های پرخرجی" که اخیراً تولید شده مسئله "روشن" است: "این فیلم فیلم‌های پرخرجی که قرار است ساخته شوند، این فیلم‌های بزرگ نمی‌توانند رویکرد جینگوئیسم را پنهان کنند."

این بازیگر ماه گذشته استقبال مسلمانان هند از بازگشت طالبان به افغانستان را "خطرناک" خوانده بود. او در صفحه توییتر خود با ارسال پیامی ویدیویی گفت: "بازگشت طالبان به قدرت در افغانستان برای همه دنیا سبب نگرانی است. اما، استقبال از این بربرها از سوی بخش‌هایی از جامعه مسلمانان هند خطری کمتر از آن ندارد."

 

بالیوود نصیرالدین شاه
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین