کد خبر: 64443 A

جوکر چقدر سانسور و مهندسی می شود چقدر پول می دهد؟ / پشت پرده ها از زبان محمد علیمردانی

جوکر چقدر سانسور و مهندسی می شود چقدر پول می دهد؟ / پشت پرده ها از زبان محمد علیمردانی

پس از انکه مهران غفوریان به سانسور در جوکر انتقاد کرد و حتی گفت دیگر آن را دنبال نمی کند، حالا محمد رضا علیمردانی که همچنان با دیرین دیرین شناخته می شود از پشت پرده ها گفته است. این دو به همراه سیروس میمنت، حامد آهنگی و ... قسمت تازه پخش شده جوکر بودند.

ایران آرت: محمد رضا علیمردانی در گفتگو با فرهیختگان پشت پرده هایی از جوکر را گفت که اینجا گزیده ای از آن تقدیم تان می شود:

_ زمانی که ما برای صحبت درباره حضور در «جوکر» رفتیم از سری اولش یک قسمت پخش شده بود که آن را هم ندیده بودم. دوستان چند نمونه خارجی‌اش را برای من فرستاده بودند و من آنها را دیدم اما نسخه خارجی آن باعث خنده من نشد اما حدس زدم که جوکر می‌تواند جای مناسب و خوبی برای شادی و خنده باشد،

_ هر کسی که در آنجا حضور پیدا می‌کند براساس توانایی‌هایش ایده‌هایی هم در ذهن دارد و آن را با تیم نویسندگی و کارگردانی مطرح می‌کند و نظرات مختلف داده می‌شود که در کجا این ایده‌ها استفاده شود. درواقع نقشه استفاده از ایده کشیده می‌شود، البته باتوجه به تذکرات درباره خطوط قرمز و ممیزی‌ها باید حواس‌مان به این مسائل هم باشد اما دستمان را باز گذاشتند و بیشتر صحبت‌ها بداهه‌گویی است. یعنی شما باید ببینید در موقعیتی که قرار دارید آیا می‌توانید از ایده‌هایی که نقشه‌اش را کشیدید استفاده کنید یا خیر. بعضی از ایده‌ها ممکن است در جو بداهه‌ای که وجود دارد از بین برود و فرصت استفاده از آن فراهم نشود. درواقع دوستان به جز رعایت موارد خطوط قرمز محدودیت دیگری ندارند.

_ حدود 10 روز یا یک هفته قبل به من گفتند. البته قبل‌تر از آن هم پیگیر بودند اما به دلیل اینکه سر فیلمبرداری بودم نتوانستم زودتر با آنها صحبت کنم. به هر حال حدود یک هفته قبل با هم گفت‌وگو کردیم و در طول هفته‌ای که به ضبط مانده بود فرصت کردم دو جلسه دوساعته با دوستان صحبت و ایده‌هایم را مطرح کنم. بقیه دوستان را نمی‌دانم شاید زودتر مطلع شده باشند.

_ بخشی از کار بنده هم حذف شد اما دلیلش رعایت نکردن من نبود. متاسفانه در قاب شخص دیگری بودم که آن عزیز، موردی را رعایت نکرده بود.

مثلا آقای انصاری عزیز چالش بچه دادند و همه بخشی را دیدند که به یکدیگر آب می‌پاشیدند و آن ادامه‌دار بود و من دوستان را خیلی آزار دادم و همه خواهش می‌کردند و می‌گفتند از ما دور شو و لحظات خوبی در آنجا خلق شد. دیدن تحمل دیگران برای نخندیدن بسیار برای مخاطب خنده‌دار است حتی برای خودم هم خنده‌دار بود. لحظات این مدلی هم بسیار بود و از بین رفت به دلیل اینکه یکی از دوستان شرایطی را ایجاد کرده بود و مدلی اجرا می‌کرد که حتما حذف می‌شد و بنا به این دلیل که ما هم در آن قاب بودیم نتیجتا حذف شد.

_ نودوهشت درصد همان اتفاقاتی که افتاده مشاهده می‌شود اما 2 درصد ناچار بودند و کسی که برنامه را تولید می‌کند متوجه اشکالی می‌شود و بنا به همین دلیل روند را اصلاح می‌کردند. ما خیلی با این موارد مواجه نشدیم و فقط افسوس قسمت‌های ممیزی‌شده را می‌خوریم.

_ من نشنیدم که درباره پرداختی ها در جوکر چه می‌گویند. هرکسی یک رقمی را توافق کرده و یکی با دوستی راه آمده است. دوستان لول‌های متفاوتی دارند و حتما متناسب با سطحی که در هنرشان دارند رقم را تعریف می‌کنند. به هر حال تهیه‌کننده محترم جوکر بسیار خوش حساب بود و به موقع و به درستی توافقات را پرداخت کرد و کسی را گله‌مند نکرد.

 

مهران غفوریان جوکر حامد آهنگی محمد رضا علیمردانی برنامه جوکر
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین