کد خبر: 48269 A

جایزه پنج هزار دلاری کولبی را کدام نویسنده به خانه برد؟

جایزه پنج هزار دلاری کولبی را کدام نویسنده به خانه برد؟

جایزه کولبی به کتاب‌های داستانی یا غیرداستانی اهدا می‌شود که به درک بهتر عملیات‌های جاسوسی، تاریخ نظامی و امور بین‌الملل کمک کنند.

ایران آرت: کتاب "نیمه شب در چرنوبیل: داستان ناگفته بزرگترین فاجعه هسته‌ای جهان" اثر آدام هیگینباتم جایزه ۵ هزاردلاری کولبی که به بهترین کتاب در ژانر نظامی-اطلاعاتی اعطا می‌شود را از آنِ خود کرد.

آدام هیگینباتم (Adam Higginbotham) نویسنده و خبرنگار در کتاب غیر داستانی نیمه شب در چرنوبیل پس از مصاحبه با شاهدان عینی و رجوع به آرشیوهای محرمانه، این فاجعه بزرگ هسته‌ای را از نو روایت کرده و ماجرا را از قبل وقوع حادثه تا پیامدهای آن برای مخاطب بازگو می‌کند.

به گزارش ایرنا، این کتاب که پیش‌تر عنوان بهترین کتاب سال روزنامه‌ نیویورک تایمز و نشریه تایم و همچنین مدال اندرو کارنگی انجمن کتابخانه آمریکا را به دست آورده بود، این بار جایزه کولبی را به خود اختصاص داد.

جایزه کولبی به یاد ویلیام کولبی از مدیران اسبق سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) در سال ۱۹۹۹ میلادی و با همت دانشگاه نورویچ راه‌اندازی شد. این جایزه به کتاب‌های داستانی یا غیرداستانی اهدا می‌شود که به درک بهتر عملیات‌های جاسوسی، تاریخ نظامی و امور بین‌الملل کمک کنند.  

 

نویسنده نویسنده مشهور چرنوبیل آدام هیگینباتم
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین