کد خبر: 60747 A

«آسیمه‌های معنا» نوشته علی جهانگیری منتشر شد

«آسیمه‌های معنا» نوشته علی جهانگیری منتشر شد

«آسیمه‌های معنا» نوشته علی جهانگیری با ۲۶۷ صفحه و قیمت ۶۳ هزار تومان توسط نشر نقره منتشر شده است.

ایران آرت: کتاب «آسیمه‌های معنا» نوشته «علی جهانگیری» بررسی دیدگاه‌های «عبدالقاهر جرجانی» در حوزه زبان، بلاغت و هرمنوتیک می‌باشد، این کتاب به تازگی توسط نشر نقره منتشر شده است. در معرفی این کتاب آمده است: 

بسیاری جرجانی را پدر فرمالیسم می‌دانند. اما به گمان نگارنده می‌توان پاره‌هایی از سخن اندیشمندان گذشته ایران را برداشت و آن را به عنوان خوانش اصیل فلان نظریه در امروز دانست ، اما خود بهتر می‌دانیم که نمی‌توان با گزاره‌هایی منفرد، به رویارویی با آسمان‌خراشی فکری برخاست، جدای از آن‌که ضرورت امروز ما می‌تواند این تقابل نباشد.

این کتاب بازخوانی بخش‌هایی از دیدگاه‌های عبدالقاهر جرجانی زبان‌شناس و نظریه‌پرداز ادبی در سده پنجم است. از این رو دیدگاه‌های این دانشمند بزرگ ایرانی پیرامون زبان، متنیت، زیبایی‌شناسی و هم‌چنین نگاه تطبیقی در طرح نظریه هنری، در حد امکان بررسی شده و از این‌ها فراشدی به دیدگاه هرمنوتیکی او و نگاه او به چهره‌های بی‌نهایت معنا و فرا معنا شده است.

همچنین در این کتاب به همسانی و تفاوت دیدگاه‌های این اندیشمند ایرانی با فرمالیسم و ساختارگرایی پرداخته شده و در کنار آن به مسائلی همچون دال‌های شناور که مبحثی نو در فلسفه زبان است توجه شده و از این رهگذر به نگاه هرمنوتیکی جرجانی و متنیت داخل شده است. 

علاقمندان به ادبیات، زبان‌شناسی و فلسفه هرمنوتیک می‌توانند این کتاب را از سایت‌ها و مراکز پخش نشر نقره تهیه نمایند.

 

کتاب علی جهانگیری آسیمه های معنا
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین