کد خبر: 60749 A

وسایل شخصی نویسندگان مشهور دیدنی شد

وسایل شخصی نویسندگان مشهور دیدنی شد

در کتابخانه عمومی نیویورک یک سالن مجزا برای نمایش آیتم‌ها، وسایل شخصی و دست‌نوشته‌های متعلق به نویسندگان و شاعران دنیای ادبیات افتتاح شده که عموم مردم می‌توانند از آن بازدید کنند

ایران آرت: به‌تازگی یک نمایشگاه دائمی در کتابخانه عمومی نیویورک در داخل ساختمان استفان آ شوارتزمن با بودجه 12 میلیون دلاری و حمایت مالی لنوئارد پولونسکی، خیر و کارآفرین امریکایی افتتاح شده است. علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند از ابزار و وسایل شخصی مربوط به دنیای ادبیات مانند عروسک‌های‌ کریستوفر رابین که الهام‌بخش شخصیت‌های مجموعه کتاب وینی پو، نوشته آلن الکساندر میلن شدند، بازدید کنند.

این نمایشگاه 250 شی، دست‌نوشته‌ها و آثار هنری که بیشترشان ارزش و اهمیت ادبی دارند همچون کاغذبر و دفتر کار چارلز دیکنز و نیز نسخه دست‌نویس حاشیه‌نویسی‌شده او از کتاب «سرود کریسمس»، چوب دستی ویرجینیا ولف، طرح‌های اولیه جک کرواک برای نوشتن رمان «در جاده»، انجیل گوتنبرگ و شعری دست‌نویس سروده مایا انجلو را در معرض نمایش عموم قرار داده است.

روشن است که برخی از این وسایل به عنوان قطعات اصلی مجموعه برگ که در کتابخانه عمومی نیویورک نگهداری می‌شد، نزد عموم شناخته‌شده بود؛ اما به لطف این نمایشگاه عموم مردم می‌توانند به‌سهولت به آن دسترسی پیدا کنند.

به گزارش ایبنا، در میان این اسناد استثنایی همچنین نسخه‌ای از اعلامیه استقلال امریکا، نوشته توماس جفرسون -که در آن برده‌داری محکوم شده- و نیز یک مجموعه شعر از فیلیس ویتلی، نخستین شاعر سیاه‌پوست امریکایی به سال 1773 دیده می‌شود.

کتابخانه عمومی نیویورک گفته این نمایشگاه دائمی است و قرار است در ماه‌ها و سال‌های آینده تغییراتی را برای ایجاد علاقه بیشتر مردم برای بازدید از این مکان اعمال کند.

 

نویسنده نویسنده مشهور
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین