کد خبر: 51019 A

کنسرت ۴ هزار نفری برای سنجش کرونا

کنسرت ۴ هزار نفری برای سنجش کرونا

هدف از اجرای این کنسرت تلاش برای به حداقل رساندن پتانسیل انتشار ویروس کرونا در یک مکان سرپوشیده است.

ایران آرت: دانشمندان آلمانی به دنبال ۴ هزار داوطلب هستند تا برای تحقیق درباره کرونا در یک سالن حاضر شوند و از نزدیک از یک کنسرت موسیقی لذت ببرند.

هدف از اجرای این کنسرت که قرار است در تاریخ ۲۲ ماه اوت و با حضور ۴ هزار نفر برگزار شود، تلاش برای به حداقل رساندن پتانسیل انتشار ویروس کرونا در یک مکان سرپوشیده است.

این کنسرت که خواننده پاپ تیم بنژکو در آن برای حاضران برنامه اجرا می‌کند، قرار است در شهر لایپزیک آلمان برگزار شود.

به گزارش یورونیوز، پژوهشگران در پی آن هستند تا در این برنامه به حاضران ماسک‌های مخصوص نقاب‌داری بدهند که هر ۵ ثانیه داده‌های لازم را روی صفحه، نمایش دهد. همچنین قرار است حاضران از دستگاه ضدعفونی فلورسنت دستی استفاده کنند و بنابراین دانشمندان می‌توانند با استفاده از چراغ‌های ماورا بنفش متوجه شوند که ویروس‌ها تا چه حد به ماسک نفوذ می‌کنند.

همچنین پیش‌بینی می‌شود که از دستگاه‌های مه‌شکن برای مهار انتشار ویروس کرونا مورد استفاده قرار گیرد. استفان موریتز که هماهنگی اجرای این برنامه را بر عهده دارد به روزنامه گاردین می‌گوید: "ما در تلاشیم تا دریابیم آیا می‌توان شرایطی را فراهم کرد که با وجود ویروس کرونا برنامه‌هایی از این دست در فضاهای سرپوشیده برگزار شود یا خیر."

ممنوعیت ازدحام جمعیت برای کنترل شیوع ویروس کرونا به یک تهدید جدی برای بسیاری از ورزشکاران و هنرمندانی تبدیل شده که درآمدشان وابسته به حضور تماشاگران در سالن‌های ورزشی و هنری است.

مسئولان برگزار کننده می‌گویند که با در نظر گرفتن تدابیر اندیشیده شده، احتمال انتقال ویروس کرونا و ابتلا به بیماری کووید-۱۹ بسیار کم خواهد بود اما در عین حال هیچ تضمینی وجود ندارد که این کار بدون ریسک باشد. بعد از اعلام فراخوان عمومی از روز سه‌شنبه ۲۱ ژوئیه تا کنون ۸۷۸ نفر برای حضور در این کنسرت ثبت نام کرده‌اند.

دانشمندان امیدوارند که اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، بتوانند یافته‌های خود را بر اساس داده‌های معتبر در ماه اکتبر منتشر کنند.

 

کنسرت
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین