کد خبر: 56500 A

آوازی به یاد شجریان در جشنواره موسیقی فجر

آوازی به یاد شجریان در جشنواره موسیقی فجر

5 گروه در دومین روز از جشنواره موسیقی فجر اجرا دارند که یکی از این اجراها به یاد استاد شجریان برگزار خواهد شد.

ایران آرت: اجراهای گروه‌های خاوران، تریو جز(آلمان)، گروه وحید اسداللهی، گروه ماهیما(حجت اشرف‌زاده) و مظفر شفیعی و حسام اینانلو چهارشنبه 29بهمن‌ماه براساس اعلام زمانبندی و در سایت‌های جشنواره موسیقی فجر، انجمن موسیقی ایران و تیوال پخش می‌شود. همچنین در این روز از جشنواره ساعت23 به یاد محمدرضا شجریان اجرایی پخش می‌شود. کنسرت‌ساز و آواز به‌صورت بداهه و به یاد استاد محمدرضا شجریان اجرا می‌شود و مظفر شفیعی از هنرمندان نام‌آشنا در فرم آوازی در موسیقی دستگاهی ‌به‌همراه حسام اینانلو نوازنده کمانچه قطعاتی را اجرا خواهند کرد.

ادامه ضبط آثار در تالار وحدت

به گزارش همشهری، اجراهای صحنه‌ای گروه ماهیما، گروه رستاک، ارکستر سمفونیک تهران، ارکستر ملی ایران، دوئت فراتا-دی پالما و ترانه باران در وحدت ضبط و براساس جدول زمانبندی پخش می‌شود. ضبط اجرای این 6گروه روز  گذشته(سه‌شنبه) به پایان رسید و فقط عوامل ضبط اجراها، ستاد اجرایی جشنواره، عوامل فنی پشت صحنه با حفظ اولویت سلامت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تالار حضور داشتند. اجراهای این دوره از جشنواره 28بهمن تا 4 اسفند در سایت‌های fajrmusicfestival.com،  nay.ir  و tiwall.com پخش می‌شود.

حسین علیزاده و بازدید از تمرین ارکستر ملی

حسن علیزاده با حضور در تالار وحدت به تماشای تمرین ارکستر ملی ایران که در حال آماده‌سازی برای جشنواره موسیقی فجر است، نشست. ارکستر ملی ایران در سی‌و‌ششمین جشنواره موسیقی فجر، قطعه "سلام" حسن کسایی را با تنظیم ارکستر استاد علیزاده ‌روی صحنه می‌برد و اجرا می‌کند؛ علیزاده ضمن تماشای تمرین نوازنگان ارکستر با آنها به گفت‌و‌گو پرداخت. وی با اشاره به زنده‌یاد حسن کسایی و قطعه "سلام" گفت: "20سال پیش که قرار بود بزرگداشتی برای استاد کسایی برگزار کنیم، استاد فخرالدینی، استاد روشن‌روان و من مسئولیت تنظیم قطعات استاد کسایی را برای ارکستر داشتیم که با ذوق و شوق فراوان در مدت کوتاهی آن را آماده و تقدیم استاد کردیم." وی افزود: "امروز من با انرژی خیلی خوبی از اینجا می‌روم و شما من را تشویق می‌کنید که باز هم برای دیدن این ارکستر زیبا و جوان بیایم، قطعه بنویسم و لذت ببرم. من از حس بودنتان و حسی که دسته‌جمعی ایجاد می‌کنید و به ما زندگی می‌دهید، خوشحالم؛ واقعا تبریک می‌گویم و امیدوارم این روند مؤثر تداوم داشته باشد. ارکستر ملی می‌تواند هویت موسیقی ما باشد و من دست تک‌تک شما را می‌فشارم."

 

جشنواره موسیقی فجر محمدرضا شجریان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین