کد خبر: 60713 A

دختر نمایش، دختر سه تار، دختر تار، دختر گیتار

دختر نمایش، دختر سه تار، دختر تار، دختر گیتار

" ما طالبان نیستیم" پیام عقلانی ست که یکی از مدیران حوزه هنری اعلام کرده زیرا ایران هم افغانستان نیست.

ایران آرت : حسین هاشم پور : مدیرکل ارتباطات و رسانه حوزه هنری خیلی رسمی اعلام کرد: " ما طالبان نیستیم "

او در واکنش به خبر تعطیلی رشته هنرهای نمایشی هنرستان دخترانه سوره به خبرگزاری مهر جمله بالا را خبر داد و گفت: " شرایط آموزش تئاتر در دوران کرونا فراهم نیست،دیگر اینکه کیفیت آموزشی ما پایین آمده برای همین یک سال این رشته را متوقف کردیم."

یک: ما طالبان نیستیم پیام ارزشمندی به جامعه هنری بسیار دل نگران است اما گفتار درمانی از آن جور نسخه هاست که دیگر شفا نمی دهد، لطفن در عمل ثابت کنید نسبتی با طالبان ندارید

دو: کرونا و افت کیفیت آموزشی با یک سال وقفه در پذیرش دختران در رشته نمایش حل می شود؟ به نظرم این تعلیق یک ساله در این روزهای پر از سوتفاهم بی تدبیری محض است.

سه: چشم همه ترسیده چون پیش از کرونا، دختران و زنان نوازنده، از اجرا در ۱۳ استان کشور محروم شده بودند، مثلا اصفهان: از معدود استان های کشور است که هنرستان موسیقی دختران دارد و دانش آموزانی که در پایان سال سوم راهنمایی معدل بالای هجده و نیم داشته باشند و دستکم نوازندگی یک ساز را بدانند می توانند آنجا تحصیل کنند و دیپلم موسیقی بگیرند اما نمی توانند در شهری که موسیقی تحصیل کردند کنسرت بر پا کنند !!

۲۹مهر ۱۳۹۸ با تیتر " دختر آبی، دختر سه تار، دختر تار، دختر گیتار " یک ویدئو درباره ممنوعیت های مسخره نوازندگان زن منتشر کردم و به عنوان یک روزنامه نگار هشدار دادم این همه محدودیت برای زنان پسندیده جامعه ایرانی نیست و بازی با آتش است ...

از این روست که چهره های مطرح هنر انقلاب هم از حوزه هنری خواسته اند حتی به صورت موقت هم حذف پذیرش هنرجویان دختر به صلاح نیست و در تصمیم خود تجدید نظر کنند.

چهار : بله، " ما طالبان نیستیم" پیام عقلانی ست که یکی از مدیران حوزه هنری اعلام کرده زیرا ایران هم افغانستان نیست.

 

حسین هاشم پور حسین عبدالهاشم پور
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین