کد خبر: 61447 A

شاخ آفریقا در میان منتخبین جایزه ویستا/ ایده فائزه خان‌محمدی و آگرین لطف‌اله زاده چیست؟

شاخ آفریقا در میان منتخبین جایزه ویستا/ ایده فائزه خان‌محمدی و آگرین لطف‌اله زاده چیست؟

فائزه خان‌محمدی و آگرین لطف‌اله زاده با ارائه ایده‌ای با عنوان "شاخ آفریقا" در فهرست برگزیدگان جایزه ویستا قرار گرفتند.

ایران آرت: ایده مشترک فائزه خان‌محمدی و اگرین لطف‌الله زاده به‌عنوان یکی از ۱۱ ایده منتخب چهارمین جایزه هنر معاصر ویستا انتخاب شده است. 

فائزه خان‌محمدی، متولد ۱۳۶۵ در تهران، کارشناس ارشد رشته نقاشی است و در ۵ نمایشگاه گروهی شرکت کرده است. آگرین لطف‌اله‌زاده نیز کارشناس ارشد نقاشی است و ۴ نمایشگاه انفرادی برگزار و در ۱۰ نمایشگاه گروهی حضور پیدا کرده و منتخب دهمیمن فراخوان کریتو لندن ۱۳۹۶ است. 

ایده مشترک آن‌ها "شاخ آفریقا" نام دارد که درباره آن نوشته‌اند: "حدود پانزده سال پیش خانه‌ی ما به‌گفته‌ی رانندهای تاکسی در شاخ آفریقا بود. منطقه‌ای حیاتی در غرب تهران که بعدها با نام منطقه ۲۲ از منطقه ۵ جدا شد. دهکده المپیک بسیار زیبا بود با پوشش گیاهی متنوع؛ درختان توت، باغ‌های انار، و رودخانه‌ی خروشان. اما اکنون باانبوهی از آسمان‌خراش‌ها و جرثقیل‌ها روبرو هستیم که گاهی می‌توان تکه‌ای از آسمان یا کو‌ه‌ها را دید. در کلان‌شهر تهران به دلیل ساختار شهری و وجود آلاینده‌ها؛ بیشترِ روزهای سال با هوایی آلوده روبرو هستیم. غرب تهران به‌دلیل ورودِ شرایط جوی؛ نقشی کلیدی بر جابه‌جایی هوا دارد. در چند سال گذشته رشد قارچ‌گونه‌ی سازه‌ها و برج‌ها باعث راکت ماندن هوا شده است. نقشِ تخریبی انسان‌ها در دهه‌ی گذشته در این منطقه قابل انکار نیست. دیگر نه نشانی از آن سرسبزی و طبیعت بکر هست نه و شاخ آفریقا. شاخ آفریقا به بام‌لند تغییر اسم داده است." 

ایده‌های منتخب چهارمین جایزه ویستا در نمایشگاهی که تا 9 مهرماه 1400 در گالری ویستا دایر است از ساعت 16 تا 20 قابل تماشاست.

آیین اختتامیه و معرفی برنده جایزه 30 میلیون تومانی با روشن شدن وضعیت بحرانی این روزهای کرونایی اطلاع رسانی خواهد شد.

 
شاخ آفریقا گالری ویستا جایزه ویستا آگرین لطف اله زاده فائزه خان محمدی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین