کد خبر: 46008 A

قدم بعد ستار‌ه‌های برنده اسکار ۲۰۲۰/ برد پیت و جوکر چه خواهند کرد؟

قدم بعد ستار‌ه‌های برنده اسکار ۲۰۲۰/ برد پیت و جوکر چه خواهند کرد؟

شهرت و توجهی که بردن جایزه اسکار برای افراد دارد، می‌تواند به معنای پیشنهادات بهتر و یا بخت حضور در پروژه‌های بزرگ‌تر و بلندپروازانه‌تر باشد.

ایران آرت: مراسم این دوره اسکار به پایان رسید، اما هر سینماگری فارغ از رشته‌ای که در آن شرکت می‌کند پس از بردن جایزه اسکار جایگاهی متفاوت از قبل پیدا می‌کند.

شهرت و توجهی که بردن جایزه اسکار برای افراد دارد، می‌تواند به معنای پیشنهادات بهتر و یا بخت حضور در پروژه‌های بزرگ‌تر و بلندپروازانه‌تر باشد.

به گزارش بی‌بی‌سی، ما گرچه نمی‌دانیم در ذهن بازیگران زن و مرد و یا کارگردان و تهیه‌کننده برنده اسکار چه می‌گذرد، اما می‌توانیم دست‌کم مقصد آن‌‌ها پس از بردن جایزه را حدس بزنیم.

بونگ جون-هو

بونگ جون هو

برنده: جایزه بهترین کارگردانی برای کمدی سیاه انگل، فیلمی که برای این کارگردان اهل کره جنوبی اسکار بهترین فیلم را نیز به همراه داشت؛ جایزه‌ای که برای نخستین بار به یک فیلم غیرانگلیسی زبان داده شد.

حالا چند اسکار دارد؟ علاوه بر اسکار بهترین کارگردانی، او با انگل در سه بخش دیگر هم برنده شد: بهترین فیلم، بهترین فیلم خارجی و بهترین فیلمنامه. بردن چهار مجسمه طلایی اسکار در یک شب فقط یک بار دیگر رخ داده است: والت دیزنی در سال ۱۹۵۳.

قدم بعدی؟ بونگ به سی‌ان‌ان گفت، دو پروژه دیگر پیش رو دارد: یکی کره‌ای که از حدود یک دهه قبل قصد ساختش را دارد و دیگری انگلیسی که در مرحله تحقیق قرار دارد. او در پشت صحنه اسکار حاضر به توضیح بیشتر نشد و فقط گفت: "یک نقشه دارم، باید کار کنم، این شغل من است."

برد پیت

برد پیت

برنده: بهترین بازیگر نقش مکمل برای فیلم روزی روزگاری در هالیوود. برد پیت در این فیلم نقش بدلکاری را بازی می‌کرد که در کنار لئوناردو دی‌کارپریو (نقش ستاره تلویزیونی به بنام ریک دالتون) حضور داشت.

حالا چند اسکار دارد؟ دو تا. سال ۲۰۱۴ برای تهیه‌کنندگی فیلم ۱۲ سال بردگی هم یک اسکار گرفت، اما تا قبل از این دوره به رغم چند بار نامزدی، برنده جایزه بازیگری نشده بود.

قدم بعدی؟ او به عنوان تهیه‌کننده چند پروژه دارد، از جمله: اقتباسی از رمان ماجرای عجیب سگی در شب نوشته مارک هادون. در زمینه بازیگری به نظر می‌رسد که او را همراه با اما استون در بابل به کارگردانی دیمین شزل ببینیم؛ یک فیلم دیگر در مورد سال‌های گذشته هالیوود. داستان این فیلم در اواخر دهه ۱۹۲۰ می‌گذرد، زمانی که سینما از عصر صامت وارد دوران ناطق می‌شد.

این فیلم چه زمانی روی پرده می‌رود؟ مجله ورایتی می‌گوید که بابل قرار است ۲۵ دسامبر ۲۰۲۱ نمایش داده شود.

لورا درن

لورا درن

برنده: بهترین بازیگر نقش مکمل برای بازی در نقش یک وکیل تند زبان طلاق در فیلم داستان ازدواج.

حالا چند اسکار دارد؟ یکی اما دوبار قبل از این نامزد شده بود: بهترین بازیگر نقش مکمل در فیلم وحشی ۲۰۱۴ و بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم رز پریشان ۱۹۹۱.

قدم بعدی؟ بازی در نقش یک دیرین‌گیاه‌شناس (بله، این یک شغل واقعی است) به نام دکتر الی ساتلر در فیلم دنیای ژوراسیک، که سومین فیلم از این مجموعه است.

هم‌بازی‌ها و کارگردان چه کسانی هستند؟ بازیگران این فیلم سم نیل، جف گلدبلوم، کریس پرات و برایس دالاس هاوارد هستند و برای کارگردانی هم کالین ترورو بعد از دنیای ژوراسیک ۲۰۱۵ بار دیگر به صحنه برمی‌گردد. فیلم قرار است ژوئن ۲۰۲۱ روی صحنه برود.

رنه زلوگر

رنی زلوگر

برنده: بهترین بازیگر نقش اول زن برای بازی در نقش جودی گارلند در موزیکال جودی.

حالا چند اسکار دارد؟ دو تا. پس از این که سه سال متوالی (۲۰۰۲ تا ۲۰۰۴) نامزد شد، سرانجام جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل را برای فیلم کوهستان سرد گرفت.

قدم بعدی؟ دست‌کم تا جایی که ما می‌دانیم پروژه‌ای ندارد. هلن فیدینگ، مشغول نوشتن یک کتاب جدید بریجیت جونز است و احتمالا زلوگر هم به نقش مورد علاقه‌اش باز‌می‌گردد. و البته بیاید امیدوار باشیم که او یک بار دیگر شش سال از صحنه دور نشود، مانند کاری که از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۶ انجام داد.

واکین فونیکس

واکین فینیکس

برنده: بهترین بازیگر نقش اول مرد برای اجرایی درخشان در فیلم جوکر.

حالا چند اسکار دارد؟ یکی، هرچند که قبلا سه بار نامزد شده است. او برای فیلم ارباب در سال ۲۰۱۳ نامزد بهترین بازیگر نقش اصلی اسکار شد. برای بازی در نقش یک خواننده کانتری در فیلم سربه‌راه باش در سال ۲۰۱۶ نامزد همین جایزه شد. آقای فونیکس همچنین برای فیلم گلادیاتور در سال ۲۰۰۱ نامزد اسکار بهترین نقش مکمل مرد شد.

قدم بعدی: زود باش، زود باش. فیلمی درام که فونیکس در آن نقش عموی یک پسر نابغه و حساس را بازی می‌کند که پدرش از اختلال دوقطبی رنج می‌برد.

هم‌بازی‌ها و کارگردان چه کسانی هستند؟ سایر بازیگران شامل گبی هافمن و کنت کینت برایان هستند. کارگردانی فیلم را هم مایک میلز به عهده دارد که فیلمنامه اثر را نوشته است و در آن بازی هم می‌کند. فیلم قرار است اواخر ۲۰۲۰ روی پرده برود.

تایکا وایتیتی

تایکا وایتیتی

برنده: بهترین فیلمنامه اقتباسی برای جوجو خرگوشه. فیلمی طنزآمیز در مورد دوران نازی‌ها که هم شما را می‌خنداند و هم موجب می‌شود احساس چندش کنید.

حالا چند اسکار دارد؟ این اولین اسکار او بود که یکی دیگر از اولین‌های مراسم اسکار امسال را هم رقم زد: برای اولین بار یک نفر از مائوری‌ها برنده جایزه اسکار شد.

قدم بعدی؟ وایتیتی در حال حاضر مشغول بازی در فیلم بعدی مجموعه جوخه خودکشی در کنار مارگوت روبی، ویولا دیویس و ادریس البا است. پروژه بعدی او، کارگردانی فیلم گل بعدی برنده می‌شود با الیزابت ماس و مایکل فاسبیندر است. اقتباسی از یک فیلم مستند بریتانیایی (۲۰۱۴) به همین نام در مورد توماس رونگن، مربی هلندی تیم ملی فوتبال ساموآی آمریکا که تیمش را از یک بازنده همیشگی به یک برنده تبدیل می‌کند.

او همچنین فیلم مرد آزاد (به کارگردانی شاون لوی سازنده فیلم چیزهای عجیب) را همراه با رایان و جودی کومر آماده نمایش دارد؛ البته قبل از این که مشغول کارگردانی فیلم ابرقهرمانی "ثور: عشق و تندر" شود. وایتیتی که کارگردانی فیلم ثور: راگناروک (۲۰۱۷) را به عهده داشت در فیلم جدید ناتالی پورتمن را تبدیل به یک ثور مونث می‌کند که جای کریس همسورث را به عنوان ابرقهرمان می‌گیرد.

کی نمایش داده می‌شوند؟ مرد آزاد قرار است ژوئیه روی پرده برود و پس از آن جوخه خودکشی در ماه اوت نمایش داده می‌شود. ثور: عشق و تندر هم قرار است نوامبر ۲۰۲۱ نمایش داده شود.

اسکار برد پیت واکین فینیکس اسکار 2020 لورا درن بونگ جون هو رنه زلوگر
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین