کد خبر: 61282 A

اصغر فرهادی بهترین کارگردان اسکار ۲۰۲۱ می‌شود؟

اصغر فرهادی بهترین کارگردان اسکار ۲۰۲۱ می‌شود؟

کمپانی آمازون پخش کننده فیلم «قهرمان» در آمریکا این فیلم را برای رقابت در سه شاخه از جوایز نود و چهارمین دوره جوایز سینمایی اسکار آماده می‌کند.

ایران آرت: کمپانی آمازون پخش کننده فیلم «قهرمان» در آمریکا این فیلم را برای رقابت در سه شاخه از جوایز نود و چهارمین دوره جوایز سینمایی اسکار آماده می‌کند.

به گزارش ایسنا، «الکساندر ماله-گی» رئیس کمپانی فرانسوی ممنتو پیکچرز که پخش بین‌المللی فیلم «قهرمان» را بر عهده دارد و در کنار اصغر فرهادی یکی از تهیه‌کنندگان این فیلم نیز هست، در گفتگویی با نشریه ورایتی اعلام کرد که این فیلم در فصل جوایز سینمایی علاوه بر شاخه بهترین فیلم بین‌المللی برای کسب جوایز بهترین کارگردانی و فیلمنامه نیز رقابت خواهد کرد.

«ماله-گی» از زمان فیلم «جدایی» تاکنون همکاری نزدیکی با فرهادی داشته  و از اکران فیلم «قهرمان» در فرانسه در ماه دسامبر خبر داد. این فیلم در اولین نمایش جهانی خود در بخش رقابتی جشنواره امسال کن رونمایی شد و توانست جایزه بزرگ هیات داوران را به خود اختصاص دهد.

فیلم «قهرمان» قرار است ار تاریخ ۷ ژانویه ۲۰۲۲ (۱۷ دی‌ماه) در سینماهای آمریکا و از ۲۱ ژانویه از سوی سامانه نمایش آنلاین آمازون پرایم اکران شود.

امیر جدیدی، محسن تنابنده، فرشته صدرعرفایی و سارینا فرهادی در کنار جمعی از بازیگران بومی در شهر شیراز مقابل دوربین این فیلم رفته اند.

کمپانی ممنتو پیکچرز علاوه بر فیلم «قهرمان»، پخش بین‌المللی آثار چندین سینماگر مولف از جمله «پاریس، منطقه ۱۳» ساخته «ژاک اودیار»، «بدترین آدم دنیا» به کارگردانی «یواخیم تریه»، «آرتور رامبو» ساخته «لوران کانته»، «آتش در دشت» ساخته «ژیانگ ژی» و «بین دو دنیا» به کارگردانی «امانوئب کاررر» سینماگر فرانسوی را نیز برعهده دارد.

 

اصغر فرهادی اسکار
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین