کد خبر: 45996 A

جایزه ۲۵ هزار دلاری برای خالق "شکسپیر عاشق"

جایزه ۲۵ هزار دلاری برای خالق "شکسپیر عاشق"

تام استوپارد نمایشنامه‌نویس نامدار از جمله نویسندگانی است که امسال با دریافت جایزه افتخاری از انجمن قلم آمریکا تجلیل می‌شود.

ایران آرت: انجمن قلم آمریکا در مراسمی که ۲ مارس (۱۲ اسفند) در نیویورک برگزار می‌شود، جوایز سال ۲۰۲۰ خود را اهدا می‌کند.

این انجمن با اعلام اسامی دریافت کنندگان جوایز افتخاری امسال که برای یک عمر دستاورد به آنها اهدا می‌شود، از تام استوپارد برنده ۴ جایزه تونی نیز نام برد.

این نمایشنامه‌نویس با دریافت جایزه قلم مایک نیکولز برای نمایشنامه‌ای با عنوان "لئوپولداشتات" تجلیل می‌شود.

به گزارش مهر، استوپارد که برای نوشتن فیلمنامه "شکسپیر عاشق" جایزه اسکار را دریافت کرده، این جایزه ۲۵ هزار دلاری را برای نمایشنامه‌ای دریافت می‌کند که داستان آن در محله‌ای یهودی از وین در قرن نوزدهم رخ می‌دهد. این نمایش همین هفته در وست‌اند لندن روی صحنه می‌رود.

جایزه قلم ناباکوف برای دستاورد در ادبیات بین‌المللی که برای تجلیل از نویسنده‌ای در عرصه داستانی، غیرداستانی، شعر یا درام به ارزش ۵۰ هزار دلار اهدا می‌شود به نوربی‌سی فیلیپ برای نوشته‌هایش در ۴ دهه تعلق می‌گیرد. وی بیشتر به مسائلی در زمینه نژاد، جنسیت، استعمار و هویت آفریقایی در آثارش تکیه دارد.

این جایزه از سال ۲۰۱۶ با همکاری بنیاد ادبی ولادیمیر ناباکوف تأسیس شده و هر سال به نویسنده‌ای زنده اهدا می‌شود که به سطح بالایی از ادبیات دست یافته‌باشد. ساندرا سیسنِروس، ادنا اوبراین و آدونیس دریافت کنندگان قبلی این جایزه بوده‌اند.

تانیا بارفیلد که برای آثاری چون "تماس"، "نیمه زندگی روشن" و "درِ آبی" تحسین شده با دریافت جایزه قلم لورا پِلس برای تئاتر، تجلیل می‌شود.

ریگوبرتو گونزالس شاعر و رمان‌نویس، منتقد و استاد دانشگاه در زمینه شعر لاتین نیز با دریافت جایزه قلم وولکر برای شعر تجلیل می‌شود.

جایزه مایک نیکولز سال پیش ایجاد شد و به یاد مایک نیکولز کارگردان و کمدین درگذشته سینما و تئاتر گرفته اهدا می‌شود. این جایزه سال پیش به کنت لونرگان نمایشنامه نامه‌نویس و فیلمساز تعلق گرفت.

این جایزه ۲۵ هزار دلاری به نویسنده‌ای اهدا می‌شود که اثر نمایشی‌اش بر تئاتر، تلویزیون یا فیلم جهان تأثیر گذاشته باشد. امسال لونرگان، سینتیا نیکسون و کریستین بارانسکی این جایزه را به استوپارد اهدا می‌کنند.

انجمن قلم آمریکا اسامی نامزدهای نهایی این دوره را دو هفته پیش اعلام کرد و باید منتظر اعلام اسامی برندگان در هر بخش بود تا روشن شود در شب مراسم اهدای جوایز در کنار این چهره‌ها که به عنوان برندگان جوایز افتخاری معرفی شده‌اند، کدام نویسندگان روی صحنه می‌روند.

نویسنده مشهور انجمن قلم آمریکا تام استوپارد
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین