کد خبر: 57406 A

اولین زن سیاهپوست برنده بوکر: هرگز تسلیم نشدم

اولین زن سیاهپوست برنده بوکر: هرگز تسلیم نشدم

"مانیفست" سفر ۴۰ ساله اولین زن سیاه‌پوست برنده بوکر از حاشیه به مرکز صحنه ادبیات را ترسیم و دیگران را به پیگیری و تحقق خلاقیت‌هایشان تشویق می‌کند.

ایران آرت: برناردین اواریستو، اولین زن سیاه‌پوست برنده جایزه بوکر در حال نوشتن خاطراتش درباره چگونگی حرکت از حاشیه به سمت صحنه اصلی ادبیات در طول بیش از سه دهه کار حرفه‌ای است.

همیش همیلتون ناشر اواریستو گفت:‌ "مانیفست اواریستو تجربیات این نویسنده در به تصویر کشیدن عصیان خلاقانه علیه جریان اصلی و تعهد مادام‌العمر او به کاوش خیالی داستان‌های ناگفته را ترسیم می‌کند." او گفت: "پیروزی برناردین اواریستو در بوکر ۲۰۱۹ به عنوان اولین زن سیاه‌پوست لحظه‌ای انقلابی برای فرهنگ انگلیس و برای او بود."

به گزارش ایبنا اواریستو جایزه بوکر ۲۰۱۹ را برای هشتمین رمانش "دختر، زن، دیگری" به‌طور مشترک با مارگارت آتوود کسب کرد. حوزه نویسندگی او شامل داستان، شعرداستان، شعر، نمایش، مقاله و نقد ادبی است. او همچنین استاد نویسندگی خلاق دانشگاه برونل لندن و معاون انجمن سلطنتی ادبیات است.

نویسنده "مانیفست" گفت: "مدتی است که دارم این کتاب را می‌نویسم. می‌خواستم کتابی غیرداستانی بنویسم که نگاهی بیندازد به اینکه چطور زندگی، پیشینه و سیاست‌هایم باعث شکل‌گیری خلاقیتم شد و مرا به این نقطه از کار حرفه‌ای رساند. جایگاهی عالی که نتیجه سفر دور و درازی است که ۴۰ سال به طول انجامیده. به نظرم با رسیدن به این جایگاه به عنوان نویسنده حالا زمان مناسبی برای تامل در چگونگی رسیدن به این نقطه است."

همیش همیلتون گفت این کتاب که خودش آن را "مانیفست برناردین اواریستو برای هرگز تسلیم نشدن" توصیف می‌کند، کمک مهمی به گفت‌وگوهای فعلی پیرامون مسائل اجتماعی نظیر نژاد، طبقه، فمینیسم، جنسیت و پیری خواهد کرد.

اواریستو گفت: "من هرگز ایده تسلیم شدن را نپذیرفتم، چون نمی‌توانستم تصور کنم نویسنده نباشم، چه به نظر موفق بیایم و یا نه. این کتاب درباره دیدن این نکته است که چطور زندگی و انتخاب‌هایم خلاقیت و عزم راسخ برای ادامه کارم را شکل داده‌اند. می‌خواهم این کتاب برای همه خوانندگان باشد -ازجمله کسانی که کار هنری می‌کنند، اما برای هر کسی که علاقه‌مند است ببیند چطور زندگی‌هایی را که می‌خواهیم برای خودمان می‌سازیم، که می‌تواند به معنی نقض قوانین و سنت‌ها باشد، و انتخاب‌هایی که منجر به تحقق خلاقیت و نه موفقیت مالی می‌شوند. دوست دارم به این فکر کنم که  کسانی که در حرفه، هنر و زندگی‌شان با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند ممکن است در طول دهه‌های آینده با داستان شخصی من امید پیدا کنند."

 

جایزه بوکر نویسنده زن برناردین اواریستو
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین