کد خبر: 12825 A

عکس‌های جنسی در دنیای مجازی و راهکاری برای سواستفاده

عکس‌های جنسی در دنیای مجازی و راهکاری برای سواستفاده

سواستفاده از عکس‌های جنسی در دنیای مجازی به یکی از معضلات جامعه امروز بدل شده است.

ایران آرت: مدرس کارگاه الزامات حضور زنان در فضای مجازی در یازدهمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال گفت: شناخت و درک فضای مجازی توسط زنان الزامی است.

سارا طالبی با اشاره به قدرت اندک ایران در اشاعه شبکه های مجازی بومی در سطح ملی و بین المللی گفت: جوامعی که قدرت بیشتری در این عرصه دارند بالطبع حضور قوی تری در این فضا خواهند داشت و این به معنای فرصت بیشتر آنها برای تاثیرگذاری بر روی دیگر فرهنگ ها و تمدن ها دارند.

وی در ادامه به جایگاه زن در رشد و تعالی اجتماع تاکید کرد و نقش زنان را در تربیت نیروهای انسانی در جامعه نقشی محوری عنوان کرد.

خانم طالبی به تبعیت فناوری نوین ارتباطی از فرهنگ حاکم بر غرب در بازنمایی نقش زن اشاره کرد و گفت: حاکمیت هر فناوری فرهنگ آن فناوری را تعیین می کند.

مدرس این کارگاه به شناخت گفتمان های حاکم بر فرهنگ فناوری های ارتباطی اشاره کرد و اومانیسم (فردگرایی) را مهم ترین فرهنگ غالب در شبکه های اجتماعی دانست.

سارا طالبی دلایل حضور پررنگ و رو به رشد زنان در شبکه های اجتماعی را گسترش اینترنت در نقاط مختلف کشور و اوقات فراغت زیاد با فرزندان کم دانست و گفت: ارتباطات جدید اشتغال ذهنی ایجاد میکند و به تبع آن فرصت خلوت، تامل و خود شناسی کاسته شده که این سبب افزایش فشار برای تغییر شناخت زن از خود به نفع الگوهای زنانه غربی شده است.

وی گسترش فرد محوری به وسیله حضور در شبکه های اجتماعی را دلیل کمرنگ شدن دغدغه زنان برای پیگیری نقش های خانوادگی عنوان کرد و افزود: افزایش دلبستگی به لذتهای خودمحوری، غلبه فردمحوری بر خانواده محوری و حضور در فضای مجازی برای رفع نیاز عاطفی از دیگر نتایج حضور بدون شناخت در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی است.

مدرس کارگاه الزامات حضور زنان در فضای مجازی در ادامه به آسیب های فضای مجازی اشاره کرد و انزوا و افسردگی، نقض حریم خصوصی، پورنوگرافی در فضای مجازی، نگاه کلیشه ای جنسیتی در فضای مجازی و مزاحمت های اینترنتی را از جمله این آسیب ها دانست.

خانم طالبی همچنین به حضور ضعیف زنان در محتوای شبکه های اجتماعی و فضای مجازی اشاره کرد و گفت: مطالبی که اکثر زنان منتشر می کنند از جنس مطالب عادی، عاطفی و یا کپی کردن است که باید این نوع حضور تغییر و آسیب ها کمتر شود.

وی در ادامه این کارگاه به برخی راهکارها برای جلوگیری از آسیب ها عنوان کرد که عبارتند از: حضور فعالانه در عرصه تولید محتوای مورد نیاز جامعه زنان، در کنار بیان آسیب ها، افزایش گفتگو در خانواده، ارتباط صمیمی و برآوردن نیاز عاطفی، ایجاد آرامش در فضای خانه، مهارت ارتباط موثر، آموزش اصول تربیتی به خانواده ها، زمانبندی برای ارتباطات مجازی، تربیت جنسی.

دکتر طالبی همچنین راهکار حکومتی در این خصوص را راه اندازی شبکه ملی اطلاعات عنوان کرد و افزود: معرفی سرویس های جایگزین از دیگر راهکارهای حکومتی است.

وی صنعت تصاویر متحرک و جنسی را یکی از پروشهای درآمدزایی در دنیای مجازی عنوان کرد و افزود: حدود ۲۵ درصد نوجوانان بین ۱۰ تا ۱۷ ساله با حقه های متصدیان سایتهای جنسی و بدون قصد قبلی وارد آنها شده اند و ۲۰ درصد آنها ماندگار شدند.

مدرس این کارگاه آموزشی با تأکید بر هوشیاری والدین گفت: عدم اطلاع والدین و سکوت آنها بزرگترین آفت است.

  

 

سارا طالبی یازدهمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین