کد خبر: 17652 A

ربط فساد رییس‌جمهور آمریکا به جنبش آزارهای جنسی

ایران آرت: «مونیکا لوینسکی» رابطه جنسی با بیل کلینتون را به جنبش «من هم همینطور» ربط داد.

Qkn2MhxaHU9a

دو دهه پس از رسوایی روابط جنسی میان بیل کلینتون، چهل و دومین رئیس جمهور آمریکا و «مونیکا لوینسکی»، کارآموز کاخ سفید در دهه ۹۰ میلادی، خانم «لوینسکی» ادعا می کند این رابطه مصداق بارز «سوء استفاده از قدرت» بوده است.

«مونیکا لوینسکی» در مقاله ای که در مجله «ونیتی فر» چاپ شده این ادعا را مطرح کرده است.

این در حالی است که او در مقاله ای که در سال ۲۰۱۴ برای همین مجله نوشت گفته بود روابطش با بیل کلینتون با رضایت دو طرف بوده است.

او در مقاله قبلی خود نوشته بود: «درست است که رئیسم از من سوء استفاده کرده ولی همواره بر این مسأله تأکید می کنم که رابطه ما با رضایت متقابل بوده و هر سوء استفاده ای پس از افشای ماجرا صورت گرفته؛ زمانی که او برای حفاظت از مقام خودش، مرا قربانی کرد.»

​خانم «لوینسکی» در مقاله جدیدش می گوید پس از فکر کردن بیشتر در مورد این مسأله به این نتیجه رسیده که رابطه اش با رئیس جمهور پیشین آمریکا لبریز از سوء استفاده از مقام و قدرت بوده است.

هر چند او هنوز بر سر حرفش که این رابطه با رضایت همراه بوده مانده اما می گوید تفاوت قدرت او که کارآموزی ۲۲ ساله بوده و رئیس جمهور آمریکا که ۴۹ ساله بوده است مصداق «سوء استفاده از قدرت» است.

«مونیکا لویسنکی» می گوید پس از افشای رابطه اش با بیل کلینتون و اتفاقهایی که بعد از آن برایش افتاد، دچار استرس و افسردگی شد و حالا به لطف جنبش های موسوم به «من هم» و «تایمز آپ» که برای حمایت از قربانیان آزار جنسی و پیشگیری از سوء استفاده از مقام راه افتاده اند، به آنچه برای خودش پیش آمد عمیقتر می نگرد.

خانم «لوینسکی» می گوید این جنبش و جریان اجتماعی، مسیرهای بیشتری را پیش روی قربانیان می گذارد تا دچار انزوا نشوند و احساس امنیت کنند.

رابطه لوینسکی که کارآموز کاخ سفید بود با بیل کلینتون در اوخر دهه نود به یک رسوایی بزرگ تبدیل شد و رئیس جمهوری وقت آمریکا را به دلیل نگفتن حقیقت تا مرز استیضاح پیش برد.

بیل کلینتون مونیکا لوینسکی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین