کد خبر: 20383 A

از اصرار عجیب بازیگر معروف بر لباس زیر نازک تا خز راسو!/عکس‌ها

ایران‌آرت: سایت سیمرغ گزارشی منتشر کرده و شما را با بازیگران مشهوری آشنا کرده که درخواست های آنان هنگام بازی در یک فیلم باعث می شود که مغزتان سوت بکشد.رفتارهایی از چهره های سرشناس که مایه سرافکندگی ست ...

بازیگران شخصیت هایی هستند که با وانمود کردن و خود را جای دیگران گذاشتن به شهرت رسیده اند و اگر در وانمود کردن بسیار حرفه ای و خوب باشند، تهیه کنندگان هالیوودی در خانه های آن ها را خواهند زد و به آن ها چنین خواهند گفت: سلام، آیا می خواهی میلیون ها دلار پول به تو بدهیم تا خود را جای دیگران جا بزنی؟
 
زیرا ما می توانیم با کمال میل این کار را برای شما انجام دهیم. هالیوود به خاطر توانایی اش در تغییر دادن شخصیت ها مشهور است و حتی دوست داشتنی ترین و بی گناه ترین شخصیت ها را به هیولاهایی وحشتناک و حریص تبدیل می کند که چندین نفر در اطراف آن ها حاضرند تا با کوچکترین اشاره ای کارهای آن ها را انجام دهند. چیزهای ساده ای مانند آوردن یک لیوان نوشیدنی اشکالی ندارد اما گاهی برخی درخواست هایی می کنند که انسان از تعجب مات و مبهوت می ماند.
 
البته منصفانه نیست که ادعا کنیم همه بازیگران مشهور هالیوود چنین رفتارهایی دارند اما شاید بتوان گفت که بسیاری از هالیوودی های مشهور چنان مغرور و خودخواه شده اند که زندگیشان در خارج از دنیای فیلم نیز تحت تاثیر همین زیاده خواهی ها قرار گرفته است. شاید من و شما هم اگر سالی چند ده میلیون دلار دستمزد می گرفتیم شخصیت مان تغییر می کرد. در ادامه این مطلب شما را با بازیگران مشهوری آشنا خواهیم کرد که درخواست های آنان هنگام بازی در یک فیلم باعث می شود که مغزتان سوت بکشد.

 

 آنجلینا جولی

این مورد شاید تا حدودی شایعه باشد و توسط خود این بازیگر تایید نشده است اما بر اساس گفته های چند منبع مختلف آنجلینا جولی یک بار هنگام مذاکره برای بازی در یک فیلم که عنوان آن ذکر نشده از مسئولان استودیو خواسته بود که هزینه های مربوط به آموزش های خلبانی همسرش همراه با لوازم مورد نیاز او که شاید چندین میلیون دلار می شد را بپردازند تا وی با بازی در این فیلم موافقت کند. سوالی که پیش می آید این است که چه دلیلی دارد یک استودیو هزینه کلاس های پرواز برد پیت را بپردازد؟ اصلا این کار چه معنایی دارد؟ گذشته از این ها مگر برد پیت و آنجلینا جولی خود میلیونر نیستند؟ چه دلیلی داشت که استودیو هزینه چیزی را بپردازد که هیچ ارتباطی با ساخت فیلم مذکور نداشته و حتی برد پیت قرار نبوده در آن نقشی داشته باشد؟ این سوال ها را باید خانم جولی جواب دهد!جالب این که در نهایت برد پیت کلاس های آموزشی خود را طی کرد و هزینه های آن نیز توسط جولی پرداخت شد.

 

برد پیت و آنجلینا جولی

برد پیت و آنجلینا جولی


 جورج کلونی

هیچ کسی دوست ندارد کسی باشد که به جورج کلونی نه می گوید. شاید به همین دلیل باشد که درخواست های عجیب و غریب و باورنکردنی او در سال 2013 در هنگام ساخت فیلم علمی تخیلی «جاذبه» (Gravity) پذیرفته شد. این بازیگر سرشناس از تهیه کنندگان فیلم خواسته بود که کنار خانه متحرک او در انگلستان هنگام بازی در این فیلم برای او یک کلبه کنار دریا که به سلیقه خودش ساخته شده باشد تهیه کنند و علاوه بر این تقاضاه کرده بود که یک زمین بسکتبال اختصاصی نیز برای او ساخته شود که هزینه آن بیش از 100.000 پوند محاسبه شده است.

جورج کلونی یکی از بزرگ ترین و بهترین بازیگران عصر حاضر است و ظاهراً شخصیت دوست داشتنی و متواضعی دارد و البته بدون شک ارزش این هزینه ها را داشته است اما هر چه فکر می کنیم نمی توانیم با زمین بسکتبال خصوصی آن هم برای مدتی کوتاه مثلاً چند ماه کنار بیاییم. آیا تجربه واقعی نبودن جاذبه برای وی کافی نبود؟ آیا بهتر نبود که این 100.000 پوند صرف کارهای انسان دوستانه می شد؟!

جورج کلونی

جورج کلونی


 اورسون ولز

در میان استادان فیلمسازی و نابغه های سینما شاید اورسون ولز نفر اول لیست باشد که به خاطر صداپیشگی یکی از ربات ها در فیلم «تبدیل شوندگان: فیلم» (Transformers: The Movie) و البته فیلم مشهور «همشهری کین» (Citizen Kane) در کنار دیگر هنرنمایی های خود شناخته می شود. به عنوان یک بازیگر، کارگردان، نویسنده، تهیه کننده و البته پرخور (اورسون ولز همیشه به شدت پرخوری می کرد) در کلاس جهانی همواره به همان اندازه که در مقابل دوربین هنرنمایی می کرد در پشت دوربین نیز کارهای خارق العاده و گاه غیر قابل باوری می کرد.
 
البته او در این میان گاه به گاه درخواست های عجیب و غریبی نیز از عوامل ساخت فیلم می کرد. برای مثال در هنگام فیلم برداری فیلم «رُز سیاه» (The Black Rose) وی درخواست کرده بود که تودوزی لباسش با خز راسو که بسیار نیز گران قیمت بود تزیین شود، علی رغم این که قسمت داخلی لباس او در فیلم به نمایش در نمی آمد. البته تهیه کنندگان با این درخواست وی موافقت کردند و بعدها مشخص شد که اورسون ولز پشت این درخواست عجیب خود دلیل جالبی داشته است. او پس از اتمام فیلمبرداری این لباس را بدون اجازه برداشته و بعدها آن را هنگام بازی در نمایش اتللو به صورت پشت و رو پوشید.

اورسون ولز

اورسون ولز


اما تورمن

به برخی از دلایل نسبتاً ناخوشایند فیلم «الویس در پاریس» (Eloise In Paris) از آن دسته فیلم هایی است که در طی سال ها ساخت آن به اتمام نرسیده و به نظر می رسد که هیچگاه نیز به اتمام نخواهد رسید. در این فیلم قرار بود که اما تورمن نقش پرستار کودک الویس را بازی کند. البته کاملاً قابل قبول بود که این سوپراستار سینمای هالیوود درخواست های معقولی مانند اقامت در یک هتل بسیار بهتر نسبت به دیگر اعضای تیم تولید داشته باشد که مورد موافقت نیز قرار گرفت. اما درخواست عجیب دیگر او این بود که حق خرید هر کلاه گیسی که در طول فیلم برای وی ساخته می شود با نصف قیمت هزینه ساخت آن را داشته باشد.
 
البته شاید با خود بگویید که کلاه گیسی که به طور اختصاصی برای اما تورمن ساخته شود دیگر استفاده دیگری نخواهد داشت اما چه کسی چنین بندی را در قرارداد خود قرار می دهد؟ آیا این فیلم قرار بود که فیلمی با محوریت کلاه گیس باشد؟ و چرا او به این همه کلاه گیس آن هم با نصف قیمت تولید نیاز داشت؟ او طوری این درخواست را ارائه داد که انگار او نبوده که تا 20 میلیون دلار نیز برای هر فیلم دریافت کرده است!

اما تورمن

اما تورمن

پاریس هیلتون

همه در هالیوود می دانند که پاریس هیلتون سلیقه گرانقیمتی دارد اما شاید گفت که هر کسی انتظار دارد دست کم برای یک روز وی دست از این امیال خود بردارد. اما زمانی که یک نقش بسیار بسیار کوتاه در کمدی پلیسی «دیگر پسران» (The Other Guys) به او داده شد که تنها چند ساعت فیلم برداری داشت وی درخواست کرد که تعدادی خرچنگ زنده سر صحنه فیلم آماده کنند تا در صورتی که وی گرسنه شد با آنها گرسنگی خود را رفع نماید! اشتباه نخوانده اید! این دقیقاً همان چیزی است که وی درخواست کرده بود. این یکی را نادیده بگیرید.
 
آیا هیلتون نمی توانست برای چند ساعت عادت هایش را کنار بگذارد و مانند باقی اعضای تیم تولید از غذاها و تنقلاتی که برایشان فراهم شده بود استفاده کند؟ آیا آماده کردن خوراک خرچنگی که ممکن بود حتی هیلتون گرسنه نشده و آن ها را نخورد کار عاقلانه ای است؟ جالب این که آن ها برای این کار به یک تانکر آب نیاز داشتند که خرچنگ ها را در درون آن قرار دهند. علاوه بر این وی درخواست نوعی نادر از مشروبات الکلی کرده بود. وقتی که قبل از آن درخواست تانکر آبی پر از خرچنگ زنده کرده باشید و مورد پذیرش قرار گرفته باشد دیگر معلوم است که درخواست های نامعقول دیگر نیز به دنبال آن خواهند آمد!

پاریس هیلتون

پاریس هیلتون


بروس ویلیس

بروس ویلیس نتوانست در قسمت سوم فیلم اکشن «بی مصرف ها» (The Expendables) حضور داشته باشد و البته برای این موضوع نیز یک دلیل باورنکردنی وجود داشت. وی از استودیو سازنده فیلم درخواست کرده بود که برای 4 روز فیلم برداری 4 میلیون دلار دستمزد خواهد گرفت یعنی هر روز یک میلیون دلار. وقتی که به او پیشنهاد 3 میلیون داده شد وی با خود فکر کرد که جایی دیگر می تواند به پول درخواستی خود دست یابد و بدین ترتیب بازی در فیلم استالونه را نپذیرفت.
 
به این موضوع فکر کنید: یک میلیون دلار برای هر روز کار! اگر چه بروس ویلیس بازیگر سرشناس و مشهوری است اما به نظر نمی رسد که ارزش روزی یک میلیون دلار دستمزد را داشته باشد، به خصوص که نقشی بسیار کوتاه و بی دردسر در این فیلم داشت که کمی حرف می زد و راه می رفت و اصلاً جزو بازیگران اصلی که باید وارد حرکات اکشن می شدند نیز نبود.

بروس ویلیس

بروس ویلیس


مارلون براندو

مارلون براندو در سال های پایانی عمر خود ظاهراً تصمیم گرفته بود که هر نوع از منطق و عقلانیت را کنار گذاشته و احترام و عزتی که داشت را به دست خود ویران سازد و البته با منطق یک بچه یک ساله سر فیلم برداری می رفت.زمانی که وی برای بازی در فیلم فاجعه بار «جزیره دکتر موریو» (The Island of Doctor Moreau) در سر صحنه فیلم برداری حاضر شد یک سطل یخ را برداشته و روی سر خود گذاشت. یکی از دستیاران کارگردان با لبخندی از روی عصبانیت از او خواست که سطل را از روی سرش بردارد اما مارلون براندو این درخواست را رد کرد. اگر این فیلم را دیده باشید متوجه می شوید که براندو در بخش زیادی از فیلم این سطل یخ را روی سر دارد. جالب این که کسی نتوانست این سطل را از روی سر او بردارد.
 
اما این  تنها درخواست دیوانه کننده براندو نبود. او در طول ساخت فیلم با یک مرد کوتوله آشنا شده بود و خیلی زود خواست که این کوتوله در تمامی صحنه ها همراه او باشد و از بازی کردن خودداری کرد تا این که با این درخواست وی نیز موافقت شده و نقشی نیز برای این کوتوله در نظر گرفته شد که در تمامی صحنه ها همراه براندو باشد.

مارلون براندو

مارلون براندو


تام کروز

در آخرین مورد و بر اساس اطلاعاتی که از منابع مختلف بدست آمده، تام کروز یکی از سوپراستارهای هالیوود، در هر یک از فیلم هایی که بازی می کند درخواست یک لباس زیر دست ساز مخصوص را دارد و هیچگاه از این درخواست خود نمی گذرد.البته کسی نمی دانید که دلیل او برای پوشیدن یک شرت نازک مخصوص چیست اما بهرحال با درخواست او موافقت می شود. البته او خود گفته که با پوشیدن چنین لباس زیری، آزادی و راحتی لازم برای اجرای صحنه های اکشن را پیدا می کند.
 
پس هر وقت که او را در فیلم های «مامورین غیرممکن» یا «نبرد دنیاها» دیدید بدانید که وی لباس زیر مخصوصش را به تن دارد. البته وی عادت دارد که هر چند ساعت یکبار این لباس را تعویض کند به همین دلیل باید 50 دست از این لباس در سر صحنه حاضر باشد.

تام کروز

تام کروز  

iranart

 

 

آنجلینا جولی جورج کلونی اما تورمن پاریس هیلتون اورسن ولز
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین