کد خبر: 21035 A

واکنش افراطی: عطش جنسی کارگردان ایرانی به کفش زنانه!

ایران‌آرت: کانال تلگرامی خبرگزاری اصولگرای فارس، عکس هوشنگ گلمکانی و دخترش قصیده را همراه با رضا میرکریمی، کارگردان و دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر منتشر کرده و ادعایی مثل همیشه افراطی را مطرح کرده است.

به گزارش ایران‌آرت، در متن این پست که با تیتر «هوشنگ گلمکانی از دورهمی هشت میلیاردی جهانی فجر به خاطر دخترش؟» آمده: «دختر هوشنگ بعد از دستیاری دبیر این دورهم در فیلم دختر، با فیلمی درباره عطش جنسی به کفش زنانه، جزو برگزیدگان 96 این دور همی بود».

هوشنگ گلمکانی، از مدیران مجله فیلم هم این پست را بی‌جواب نگذاشته و در ایسنتاگرامش جوابیه‌ای منتشر کرده است. در بخشی از متن این منتقد سینما می‌خوانیم:

«خبرگزاری معروف و «محبوب» فارس، دفاع مرا از جدا ماندن بخش بین‌الملل از بخش ملی جشنواره فجر، حاصل همکاری دخترم قصیده در دو فیلم رضا میرکریمی و جایزه‌ای دانسته که او از این جشنواره گرفته. قصیده مستند پشت صحنه فیلم‌های «امروز» و «دختر» را ساخته و سال گذشته برای فیلم کوتاهش «آگهی فروش» جایزه بهترین فیلم‌ کوتاه بخش بین‌الملل را گرفت. فیلم درباره و در نکوهش یک انحراف اخلاقی/ روانی است و از هفت داوری که این رای را دادند پنج نفرشان سینماگرانی خارجی هستند که هیچ سابقه آشنایی با آن‌ها ندارم و اکنون هم نام‌شان را به خاطر نمی‌آورم. ضمنا فیلم‌های قصیده در چند جشنواره‌ خارجی هم جایزه گرفته که دبیرشان رضا میرکریمی نیست».

گلمکانی در ادامه به مطلبی دیگر که در یک سایت منتشر شده هم واکنش نشان داده:
«سایتی به نام «ستاره سینما» هم تصویری از قسمتی از یک مطلب مرا بازنشر کرده و از تیترش چنین نتیجه گرفته که من پیش از جایزه گرفتن دخترم از جشنواره جهانی فجر مخالف آن بوده‌ام و بعدش مدافع و موافقش شده‌ام! متن کامل این مطلب اکنون در کانال ماهنامه فیلم هست. من هنوز هم به آن‌چه نوشته‌ام باور دارم و معتقدم در کشوری که در طول سال پیوندی رسمی بر پرده‌های سینما با سینمای جهان ندارد، برگزاری جشنواره جهانی بی‌معنی و حرکتی انتزاعی و نمایشی است. اما حالا که مسئولان فرهنگی به عنوان «بین‌المللی» علاقه‌مندند و اصرار به برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم دارند، به عنوان کسی که از اولین دوره همراه و شاهد برگزاری جشنواره فیلم فجر بوده، تا وقتی که اوضاع فرهنگی ما همین است که هست، و ارتباط تماشاگر از کانال‌های رسمی بر پرده سینماها با سینما جهان قطع است (و البته این موضوع توضیح بیش‌تری می‌طلبد) بهتر است جشنواره جهانی فجر مستقل از بخش ملی آن برگزار شود».
 

 

iranart

 

هوشنگ گلمکانی رضا میرکریمی فیلم دختر جشنواره جهانی فیلم فجر خبرگزاری فارس قصیده گلمکانی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین