کد خبر: 23504 A

ضد حال به اوباما، کیتی پری و جاستین بیبر

ضد حال به اوباما، کیتی پری و جاستین بیبر

ایران آرت: کیتی پری یکی از بازندگان اصلی پاکسازی بزرگ و بی سابقه حساب های توییتری در سال ۲۰۱۸ بود که یک شبه نزدیک به ۲٫۸ میلیون نفر از فالوورهای خود را از دست داد. این خواننده موسیقی پاپ همراه با جاستین بیبر و البته باراک اوباما، سلبریتی ها، سیاستمداران، ستارگان رسانه های اجتماعی و سازمان های خبری بیش از هر کس دیگری در پاکسازی توییتر از اکانت های مشکوک متضرر شده و بسیاری از فالوورهای ظاهراً جعلی خود را از دست دادند.

1741780_269

به گزارش وبسایت روزیاتو، اوایل هفته جاری، توییتر اعلام کرد که ده ها میلیون از حساب های کاربری که از قبل به دلیل فعالیت های مشکوک بسته شده بودند را از لیست تعداد فالوورهای خود حذف کرده است. بر اساس گفته مقامات توییتر، بسیاری از کاربران این شبکه اجتماعی تنها ۴ یا تعداد کمتری از فالوورهای خود را از دست خواهند داد اما اکانت های توییتر کاهش قابل توجهی را تجربه خواهند کرد. یک موسسه تحقیقات رسانه های اجتماعی با نام Keyhole به بررسی تاثیر پاکسازی های انجام گرفته در توییتر بر روی ۱۰۰ شخصیت برتر و پرطرفدار این رسانه پرداخته و نتیجه نشان داده که بسیاری از شخصیت ها و سلبریتی های سرشناس آمریکایی مانند ریحانا، کیم کارداشیان، تیلور سویفت و اپرا وینفری روی هم میلیون ها نفر از فالوورهای خود را از دست خواهند داد.

1741781_533

حرکت متهورانه توییتر در پاکسازی حساب های بلوکه شده جزئی از یک پروژه بزرگ تر برای دور نگه داشتن این پلتفرم اجتماعی از مخاطرات و تهدیدها در دورانی است که مسایلی مانند افزاش ترول ها، خبرهای جعلی و اطلاعات غلط در رسانه های اجتماعی مانند توییتر و فیسبوک، بیش از هر زمان دیگری زیر ذره بین قرار گرفته است. برای مثال دونالد ترامپ، رییس جمهور کنونی ایالات متحده بیش از ۲۰۴٫۰۰۰ نفر از ۵۳٫۳ فالوور خود را در نتیجه این پاکسازی از دست داده است. در این میان جاستین بیبر با از دست دادن ۲٫۷ میلیون فالوور و باراک اوباما با پاک شدن بیش از ۲٫۴ میلیون فالوور بیشترین میزان آسیب فالووری را به خود اختصاص داده اند که نزدیک به ۲٫۵ درصد از کل فالوورهای آنان بوده است.

سازمان های تازه تاسیس نیز از این موضوع در اما نمانده اند. برای مثال حساب خبری سی ان ان تقریباً نزدیک به ۱ میلیون فالوور و حساب اصلی نیویورک تایمز نیز حدو ۷۳۰٫۰۰۰ نفر از فالوورهایش را از دست داده است. حتی حساب خود توییتر نیز از این پاکسازی در امان نمانده و بیش از ۱۲ درصد از فالوورهای خود را پاک شده می بیند که ۷٫۸ درصد از کل فالوورهای این کمپانی را شامل می شوند. بدین ترتیب کمپانی توییتر خود با اختلافی بسیار زیاد بزرگ ترین بازنده این پاکسازی ها بوده به نحوی که حک دورزی، مدیر عامل این شبکه اجتماعی بزرگ در پیامی توییتری اعلام کرده که وی شخصاً بیش از ۲۰۰٫۰۰۰ فالوور را از دست داده است.

1741783_177

بیل گیتس، موسس مایکروسافت و فعال اجتماعی معروف و لبران جیمز، ستاره دنیای بسکتبال نیز به ترتیب شاهد کاهش ۹۰۰٫۰۰۰ و ۸۸۰٫۰۰۰ فالووری حساب های خود در توییتر بوده اند. از دیرباز گفته می شد که بسیاری از فعالان توییتر از حساب ها و ربات های جعلی برای افزایش تعداد فالوورهای خود استفاده می کنند. برخی دیگر از این افراد نیز توسط حساب های راکد و بدون فعالیت دنبال می شدند. توجه فزاینده به این مسئله باعث شد که مسئولان توییتر برای بالا بردن اعتبار خود و نگه داشتن اعتماد کاربران، چاره ای جز پاک کردن این حساب های جعلی ندیدند؛ تصمیمی که برای بسیاری از سلبریتی های سرشناس خوشایند نبوده و کاهش چشمگیر تعداد فالوورهایشان را در پی داشت.

اوباما جاستین بیبر کیتی پری توییتر
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین