کد خبر: 33842 A

بازیگری که سال‌ها در اتومبیل زندگی می‌کرد

بازیگری که سال‌ها در اتومبیل زندگی می‌کرد

ایران آرت: جیم کری کمدین مشهور آمریکایی کوچکترین عضو از چهار فرزند خانواده اش بود. وی از کودکی علاقه شدیدی به بازیگری داشت و به همین جهت همیشه سعی می‌کرد تا در اذهان عمومی به اجرای نمایش بپردازد و حتی برای دوستانش نمایش خصوصی بگذارد. با بیکاری پدر جیم کری و نامساعد شدن وضعیت خانواده او روحیه شاد وی بیشتر به یأس تبدیل شد چرا که تمام افراد خانواده او در یک کارخانه کار می کردند و خود او نیز بعد از مدرسه در این کارخانه کار میکرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، بعد از مهاجرت آن‌ها از تورنتو به لس آنجلس و ترک کار کردن در کارخانه، خانواده جیم کری مجبور بودند تا مدتی طولانی در یک ون خانوادگی زندگی کنند تا وضعیت مالی آن‌ها به حالت عادی باز گردد.

جیم، در هالیوود مدتی اجرا‌های کمدی تک نفره را در کلوب‌های شبانه تجربه کرد و آرام‌آرام وارد سینما شد، او تا یک دهه پس از انجام فعالیت‌های سینمایی نقش مهمی را بدست نیاورد. در اولین فیلم‌هایش هیچ نشانی از استعداد‌های نمایشی خود بروز نداد.

نقطه ظهور وی به عنوان یک ستاره هالیوود در فیلم «ماسک» بود که فروش بالایی را تجربه کرد، اما جیم کری تنها ۳۵۰ هزار دلار دستمزد از این فیلم دریافت کرد، اما جیم کری در همان سال با فیلم «احمق و احمق تر» که بسیار هم مورد توجه مخاطبان قرار گرفت هفت میلیون دلار دستمزد گرفت، در سال‌های پایانی دهه ۱۹۹۰ کری سعی فراوانی کرد تا تنها یک کمدین موفق در گیشه نباشد. وی با پذیرفتن نقش «ریدلر» در «بتمن برای همیشه» که نه نقش اول بود و نه دستمزد بالایی داشت و بعد از آن «پسر کابلی» و عدم موفقیت هردو؛ او را ناامید نکرد و با بازی در «نمایش ترومن» و «مرد روی ماه» به هدف خود رسید و برای فیلم نمایش ترومن جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد را دریافت کرد.

گفته می شود جیم کری اولین گزینه‌ای بود که برای ایفای نقش ناخدا جک اسپارو در فیلم «دزدان دریایی کاراییب» پیشنهاد شده بود، اما درنهایت این نقش به جانی دپ رسید.

هرچند در این سال‌ها آکادمی اسکار، او را حتی شایسته نامزدی دریافت اسکار هم ندانست، اما او از سوی کانون‌های منتقدان و هم از سوی جشنواره‌ها در مراسم اهدای جوایز سالیانه مورد تقدیر قرار گرفت.

جیم کری پس از موفقیت ۴ کمدی پی‌درپی‌ برای فیلم «پسر کابلی» ۲۰ میلیون دلار دستمزد گرفت تا لقب گران‌ترین ستاره کمدی را از آن خود کند، او هم اکنون یک هواپیمای شخصی دارد که ۲۵ دلار قیمت دارد.

بازیگر جیم کری کمدین
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین