کد خبر: 33975 A

ورود آنجلینا جولی به ماجرای صلح افغانستان

ورود آنجلینا جولی به ماجرای صلح افغانستان

ایران آرت: آنجلینا جولی، بازیگر مشهور آمریکا خواستار مشارکت زنان در مذاکرات صلح با هدف پایان دادن به درگیری در افغانستان شد.

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس‌العربی، بازیگر مشهور هالیوود در جریان سخنرانی خود در برابر وزیران و دیپلمات‌ها در سازمان ملل خاطرنشان کرد: اخیرا هزاران زن با حاضر شدن در میدان زندگی خود را به خطر انداختند و خواستار تضمین حق و حقوق خود و فرزندانشان در مذاکرات صلح شدند که تاکنون آن‌ها حق مشارکت در آن را نداشته‌اند.

ایسنا نوشت؛ آنجلینا جولی، برنده جایزه اسکار و فرستاده ویژه کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان، سکوت جامعه جهانی در این خصوص را نگران‌کننده خواند و گفت: هیچ صلح و ثباتی در افغانستان یا در هر نقطه‌ای از جهان برقرار نمی‌شود مگر اینکه حق و حقوق زنان در آن حفظ شود و زنان بخشی از آن باشند.

جولی بر اهمیت باقی ماندن آمریکا به عنوان بخشی از جامعه جهانی تاکید کرد و گفت: من عاشق سرزمینم هستم و کشورم را دوست دارم و می‌خواهم رشد و شکوفایی آن را ببینم. من همچنین به اینکه آمریکا بخشی از جامعه جهانی است، ایمان دارم و از طریق همکاری و تلاش کشورها با یکدیگر در راستای مساوات و برابری میان زنان و مردان می‌توانیم خطر  جنگ و درگیری را کاهش دهیم.

وی همچنین تصریح کرد: آمریکا کشوری است که به این امر ایمان دارد که زنان و مردان با حقوق مساوی به دنیا آمده‌اند.

وی از مقامات آمریکا خواست تا از این اصل برای تمامی مردم در هر نقطه‌ای از جهان دفاع کند.

 

آنجلینا جولی بازیگر سوپراستار
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین