کد خبر: 35473 A

سود هنگفت استارباکس از گاف "بازی تاج و تخت"

سود هنگفت استارباکس از گاف "بازی تاج و تخت"

ایران آرت: "استیسی" جونز مدیر عامل شرکت بازاریابی "هالیوود برندد" در مصاحبه با CNBC می‌گوید لیوان قهوه‌ای که در اپیزود اخیر "بازی تاج‌وتخت" روی میز تالارهای وینترفل جا ماند در چند روز گذشته تبلیغات رایگانی به ارزش ۲.۳ میلیارد دلار برای استارباکس به همراه داشته است. این درحالی است که این لیوان قهوه حتی متعلق به این شرکت نبود.

دوشنبه گذشته هواداران سریال فانتزی شبکه‌ی HBO تصاویر و ویدیوهایی از این لیوان قهوه را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشتند که با صحنه‌ی ضیافت همخوانی نداشت. بسیاری از بینندگان گمانه‌زنی می‌کردند که برچسب استارباکس بر روی لیوان درج شده اما کاشف به عمل آمد که قهوه را تدارکات سریال تهیه کرده بودند.

جونز با استناد از "کریتیکال منشن" که بر رسانه‌ها نظارت می‌کند می‌گوید در فضای مجازی، تلویزیون و رادیوهای سراسر دنیا ۱۰۶۲۷ مرتبه به استارباکس و "بازی تاج‌وتخت" اشاره شده است. او می‌گوید: "این فرصت و اتفاقی نادر بود که برای استارباکس رقم خورد. اما در حقیقت، این آمار مانند نوک یک کوه یخ است چرا که واکنش‌ها در شبکه‌های اجتماعی در نظر گرفته نشده است."

از طرف دیگر شرکت "تاک‌واکر" فعل و انفعالات شبکه‌های اجتماعی را رصد می‌کند گزارش داده است که در ۴۸ ساعت اول کاربران شبکه‌های اجتماعی، بلاگ‌ها و سایت‌های خبری ۱۹۳ هزار بار به استارباکس و "بازی تاج‌وتخت" اشاره کرده‌اند. سه شنبه گذشته شبکه‌ی HBO این لیوان قهوه را به صورت دیجیتالی حذف کرد اما گفتگو در مورد آن همچنان ادامه دارد.

"دن هیل" مدیر عامل "هیل ایمپکت" می‌گوید: "برآورد دقیق اینکه استارباکس از این تبلیغات رایگان به چه سودی دست پیدا کرده ناممکن است، اما تصادفی بودن این وضعیت آن را در دسته‌بندی کاملاً متفاوتی قرار می‌دهد بر ارزشش می‌افزاید. افرادی را می‌شناسم که بر روی چنین شرایطی را ارزش‌گذاری می‌کنند اما به اعتقاد من بی‌معنی است و برآورد آن بسیار سخت. علاوه بر این میم‌های این وضعیت به حیات خود ادامه خواهد داد، بنابراین به گمانم نعمتی باشد بی‌منتها."

به گزارش سی نما، پنجشنبه شب گذشته "لیام کانینگهام" بازیگر ایرلندی نقش "داووس سی‌ورث" در "بازی تاج‌وتخت" با حضور در شوی "کنان" (Conan) ادعا کرد که لیوان قهوه‌ی معروف را در اختیار دارد. کانینگهام در پاسخ به این سؤال که چگونه ممکن است چنین اشتباهی در سریالی با این جزئیات روی دهد می‌گوید: "آن صحنه‌ نقشی محوری ایفا نمی‌کرد؛ آن لیوان قهوه نقش محوری‌تر در صحنه داشت. این اتفاقات پیش می‌آید، پروژه‌ای عظیم است… افراد زیادی را درگیر می‌کند." او به شوخی می‌گوید: "شاید امیلیا [کلارک که لیوان قهوه جلوی او قرار داشت] بیش از حد قهوه می‌نوشد."

liam-cunningham-shireen

کانینگهام در ادامه فاش می‌کند که علاوه بر لیوان قهوه یادگاری‌های دیگری هم از محل فیلمبرداری سریال "بازی تاج‌وتخت" برای خود برداشته است. او به شوخی می‌گوید: "آن‌ها در فصل پایانی مچ مرا با یک کامیون خودروبر گرفتند." سپس آیتم‌هایش را فهرست می‌کند: یک شمشیر دوتراکی، کیسه‌ی استخوان انگشتان داووس، مجسمه‌ای که شخصیت او برای "شیرین" می‌سازد و همچنین نسخه‌ی در آتش سوخته‌اش. او می‌گوید: "من مدت‌هاست در این بازی حضور دارم، می‌دانم که باید چه چیزهایی را بردارم.".

"سوفی ترنر" بازیگر نقش "سانسا استارک" نیز که در شوی "جیمی فالن" حاضر شده بود به خاطر این اشتباه "امیلیا کلارک" را ملامت کرد: "ببینید چه کسی کنار لیوان قهوه نشسته است… واضح است که امیلیا."

 "امیلیا کلارک" که سال‌هاست در مورد "بازی تاج‌وتخت" به صورت آنلاین چیزی مطالعه نمی‌کند، در واکنش به این مقصر شناخته شدنش در مصاحبه با لس آنجلس تایمز به شوخی "لیام کانینگهام" را "حرامزاده" خواند و گفت: "من استارباکس نمی‌نوشم. نمی‌دانم آن لیوان قهوه‌ی چه کسی بوده. لیام خیلی گستاخ است. جالب اینجاست که در بلفاست کرفت کافی‌های استارباکس به فروش نمی‌رسد. مگر اینکه تهیه‌کننده‌ی آمریکایی داشته باشیم و آنوقت است که استارباکس [همه جا] رها می‌شود."

 

بازی تاج و تخت استارباکس
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین