کد خبر: 35948 A

پرداخت غرامت سنگین به آقای بازیگر/ اتهام آزار جنسی رد شد

پرداخت غرامت سنگین به آقای بازیگر/ اتهام آزار جنسی رد شد

ایران آرت: "جفری راش" بازیگر سرشناس و برنده اسکار، در پیگیری پرونده تهمت آزار جنسی "بی جا و دروغین" در برابر یک خبرنگار و ناشر روزنامه استرالیایی در سیدنی، در دادگاه پیروز شد و ۱.۹ میلیون دلار آمریکا (معادل ۲.۹ میلیون دلار استرالیا) غرامت دریافت کرد.

این مبلغ در چنین مواردی رکورد شکن بود. جفری راش که به آزار جنسی متهم شده بود، حدود یک ماه پیش در دادگاه پیروز بیرون آمد.

او یکی از چندین چهره سینمایی مرد است که از سوی زنان در محیط کار متهم به اذیت و آزار جنسی شده بود.

جفری راش در سال ۱۹۹۶ برای بازی در فیلم درخشش در نقش نوازندهٔ استرالیایی پیانو دیوید هلفگات برنده جوائز اسکار، بفتا، جایزه سینمایی انتخاب منتقدان برای بهترین بازیگر مرد، گلدن گلوب، و جایزه انجمن بازیگران فیلم برای بهترین بازیگر مرد شد. او اولین هنرپیشه‌ای است که برای ایفای نقش، برنده همه این جوائز شده است.

یک خبرنگار و ناشر روزنامه "دیلی تلگراف" در سیدنی به نام "جاناتان موران" از جفری راش به دلیل رفتار نامناسب در رابطه با یک هنرپیشه شکایت کرده بود.

جفری راش ۶۷ ساله استرالیایی هم از "موران" به دلیل خدشه وارد آوردن به نام او، شکایت قانونی کرده بود.

قاضی دادگاهی در استرالیا در ماه فروردین به نفع آقای راش رای داد و تائید کرد که جفری راش به دلیل مقالاتی که جاناتان موران منتشر کرده، بدنام شده است. حکم قاضی ناشر دیلی تلگراف را به پرداخت ۶۱۰ هزار دلار به هنرپیشه استرالیایی محکوم کرده و درخواست غرامت‌های اقتصادی را به ماه مه سال جاری موکول کرد.

 

آزار جنسی جفری راش آزار جنسی هالیوود
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین