کد خبر: 37739 A

حمایت خانم بازیگر از دختران فوتبال/ عکس

حمایت خانم بازیگر از دختران فوتبال/ عکس

ایران آرت: ساندرا بولاک بازیگر مشهور سینمای آمریکا در پی قهرمانی تیم ملی زنان این کشور در جام جهانی فوتبال زنان، خواستار حقوق برابر برای فوتبالیست‌های زن با فوتبالیست‌های مرد شد.

به گزارش ایران‌آرت، بحث برابری دستمزد زنان و مردان چند سالی است که درهالیوود به یک مبحث جدی تبدیل شده و حالا این بحث از سینما به فوتبال هم رسیده است. در حالی‌که همچنان معضل نابرابری دستمزد بازیگران زن و مرد در هالیوود حل نشده است، بازیگر 54 ساله برنده اسکار در سالن مایکروسافت تیه‌تر لس‌آنجلس نسبت به دستمزد کمتر فوتبالیست‌های زن گلایه کرد. 

بولاک که در مراسم اهدای جوایز ESPY روی سن آمد، با چهره خندان و ذوق‌زده قهرمانی زنان آمریکایی در جام جهانی فوتبال را تبریک گفت و به آنها قول داد برای رسیدن به حقوق برابر حمایت‌شان کند.

ساندرا بولاک که سال 2010 پردرآمدترین بازیگر هالیوود شد و همیشه دستمزد بالایی می‌گیرد، چهار سال پیش برای حمایت از جنیفر لارنس که از نابرابری دستمزد بازیگران زن و مرد انتقاد کرده بود، نامه‌ای را منتشر و ابراز امیدواری کرد این تبعیض جنسیتی به پایان برسد. او هم‌اکنون قصد دارد از نفوذش برای افزایش توجه به فوتبالیست‌های زن هم‌وطن خود استفاده کند.

جام جهانی فوتبال زنان 2019 از 17 خرداد تا 16 تیر در کشور فرانسه برگزار شد و تیم ملی فوتبال زنان آمریکا در دیدار نهایی با پیروزی مقابل هلند به مقام قهرمانی دست یافت. کشورهای سوئد و انگلستان نیز در این جام سوم و چهارم شدند.  

fifawomensfinal_001

فوتبال زنان ساندرا بولاک خانم بازیگر جام جهانی فوتبال زنان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین