کد خبر: 38175 A

خانم بازیگر: برخی سیاستمداران از بازیگران استفاده می‌کنند/ توضیح امیر جعفری درباره یک کلیپ جنجالی

خانم بازیگر: برخی سیاستمداران از بازیگران استفاده می‌کنند/ توضیح امیر جعفری درباره یک کلیپ جنجالی

بازیگر سینما و تلویزیون در نشست "جایگاه حریم خصوصی در فضای مجازی" گفت: برخی سیاسیون از سلبریتی‌ها استفاده می‌کنند.

ایران آرت: بیست و سومین جلسه از سلسله نشست‌های نقد و اندیشه پیش از ظهر امروز با موضوع "جایگاه حریم خصوصی در فضای مجازی" در سالن الغدیر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

در این نشست سید ضیاءالدین خرمشاهی حقوقدان و میترا حجار بازیگر، سینما تئاتر و تلویزیون حاضر  بودند که با اجرا و کارشناسی احسان محمدی روزنامه‌نگار و فعال فضای مجازی به ارائه نظرات خود درباره حریم خصوصی در فضای مجازی پرداختند.

میترا حجار گفت: برای من  احساس دیده‌ شدن مداوم، فقط در فضای مجازی رخ نمی‌دهد چون وقتی شما چهره می‌شوید نمی‌توانید زندگی عادی را داشته باشید.

حجار درباره کامنت‌های نامتعارفی که از سوی کاربران فضای مجازی منتشر می‌شود اظهار کرد: متأسفانه تجربه‌ای که من در بررسی این کامنت‌ها داشته‌ام این است که خیلی این کاربران در بازه سنی کودک و نوجوان قرار دارند. به نظر من مشکل اصلی این است که بسیاری از پدر و مادرها به جای این که وقت بگذارند و با فرزندان خودشان صحبت کنند، برای خرید یا تفریح بیرون بروند و کودکانشان را با طبیعت آشنا کنند با دادن یک گوشی هوشمند به آنها رفع مسئولیت می‌کنند.

این بازیگر سینما و تلویزیون بیان کرد: در خیلی از  موارد، دانستن یک موضوع درباره چهره‌ها هیچ کمکی به بالا رفتن آگاهی جامعه نمی‌کند و اینهاست که ضرورتی ندارد و دردسرساز می‌شود. ضمن این که نشر سلیقه‌ای و برش خورده برخی اظهارنظرها ایجاد حاشیه می‌کند.

636995786005081448_md

وی عنوان کرد: مثلاً به یک فیلم برش‌خورده از صحبت‌های همکارم آقای امیر جعفری که اخیراً در فضای مجازی منتشر شد اشاره می‌کنم. من قبل از آمدن به این جلسه با ایشان تماس گرفتم و گفتم که می‌خواهم در نشستی با موضوع فضای مجازی شرکت کنم. آقای جعفری خیلی ناراحت بود و چون از من خواستند این را می‌گویم؛ ایشان مجدداً گفتند: صحبت‌های من مربوط به حدود ۳ سال پیش بود. منظورم در آن فیلم این بود که همه افراد ثروتمند با کلاهبرداری و راه‌های نامشروع به ثروت نرسیده‌اند و نباید همه افراد پولدار را دزد و کلاهبردار بدانیم؛ شاید من مطلبم را بد گفتم اما بابت این صحبت من همان ۳ سال پیش عذرخواهی کردم و فکر نمی‌کردم که به قول معروف قرار است عده‌ای این جنازه را دوباره از قبر در بیاورند". با این حال دیدید چه صحبت‌های بدی در پی این فیلم علیه ایشان گفته شد.

میترا حجار در پاسخ به اظهارنظر احسان محمدی روزنامه‌نگار و کارشناس نشست که گفت خیلی اوقات می‌گویند چرا افراد چهره و ستاره‌ها حرف و عملشان یکی نیست عنوان کرد: خود من همیشه سعی کرده‌ام در فضای مجازی نه به مردم بگویم که این کار را بکنید یا نکنید و نه وابستگی فکری و سیاسی خاصی را نشان دهم. رفتارهای دوگانه در همه جامعه ما دیده می‌شود و مختص به یک قشر خاص نیست.

636995808414502080_md

این بازیگر سینما تئاتر و تلویزیون افزود: باید به یک نکته مهم اشاره کنم. این که برخی همکاران من برای تولد فرزندانشان به خارج از کشور می‌روند را نباید این‌گونه قضاوت کنیم. همه ما می‌دانیم که شرایط دریافت ویزای بسیاری از کشورها به هر دلیل برای ما سخت شده است. مطمئن باشید خیلی از کسانی که دارند به این اقدام به شدت انتقاد می‌کنند، اگر این امکان را داشتند خودشان هم  حتماً این کار را می‌کردند.

وی در ادامه افزود: من نماینده صنف سلبریتی‌ها نیستم و فقط می‌توانم درباره خودم صحبت کنم. خیلی از چهره‌های شناخته شده موسیقی و سینما در مقاطع گوناگون به سیاستمداران نزدیک می‌شوند و از آنها حمایت می‌کنند اما خیلی جاها هم سیاستمداران هستند که از آنها استفاده می‌‌کنند. افراد زیادی هستند که شما آنها را نمی‌شناسید و با شما عکس می‌گیرند و بعدها متوجه می‌شوید که مثلاً نماینده مجلس بوده یا مسئولیت داشته است.

میترا حجار بازیگر زن خانم بازیگر
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین