کد خبر: 38207 A

ماجرای عجیب موزیسینی که از عدد ۱۳ می‌ترسید

ماجرای عجیب موزیسینی که از عدد ۱۳ می‌ترسید

ایران آرت: آرنولد شونبرگ یکی از سرشناس ترین اهنگسازان اتریشی است. او در طول دوران فعالیت خود آثاری بی نظیر از خود به جای گذاشت و هنوز بین سرشناسان دنیای موسیقی جای دارد اما این آهنگساز سرشناس ترسی عجیب و غیرقابل کنترل از عدد 13 داشت.

به گزارش انتخاب، آرنولد شونبرگ در سیزدهم سپتامبر سال 1874 در وین به دنیا آمد و در 13 ژوئن 1951 در لس آنجلس از دنیا رفت. او در خانواده ای هنری به دنیا آمده بود و مادرش نیز نوازنده چیره دست پیانو بود.

شونبرگ بسیار به مطالعه آثار آهنگسازان پیش از خود به‌ ویژه باخ، موتزارت و برامس به شدت علاقه داشت اما در عین حال همیشه موسیقی های جدید و پیشرو می ساخت و به نوعی وی را جریان ساز موسیقی نوین می دانند. جالب است بدانید از آن‌جا که شونبرگ بسیار میهن‌پرست بود، با وجود سن بالایی که داشت در نخستین جنگ جهانی به عنوان نیروی داوطلب وارد جنگ شد و در پشت جبهه خدمت کرد. این موضوعی بود که در نوع خود جالب توجه بود. اما در کنار این رشادت ها، آرنولد یک ترس عجیب و شدید از عدد سیزده داشت.

این هراس از عدد 13 تا جایی بود که وی به جای سیزده از 12A  استفاده می کرد . وقتی او 76 ساله شد (13 + 7 = 6) در روز جمعه 13 ژوئن 1951 در رختخواب ماند و مضطرب شد تا از هرگونه خطر جلوگیری کند اما قبل از نیمه شب فوت کرد. علت این رفتار وی این بود که درست یک سال قبل، یعنی در سال 1950 یک پیشگو به او هشدار داد که در سن 76 سالگی جان خود را از دست می دهد.  جالب است که او در 13 سپتامبر 1874 متولد شد و در 13 ژوئن 951 جان باخت.

 

آهنگساز موزیسین
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین