کد خبر: 40927 A

خانم بازیگر از دو بار ابتلایش به سرطان خبر داد

خانم بازیگر از دو بار ابتلایش به سرطان خبر داد

ایران آرت: جمیله جمیل بازیگر مشهور انگلیسی از دو بار مبتلا شدن به سرطان صحبت کرد.

این هنرپیشه و فعال اجتماعی در روز دوشنبه در توییتر به مردی که نظری از سر تحقیر راجع به طرز لباس پوشیدن وی در این سن و سال نوشته بود جواب داد. جمیل نظر آن مرد را "اوج مزخرف‌گویی" خواند و گفت مردان بسیاری در رسانه‌های اجتماعی او را "آشغال‌ خنگ" خطابش می‌کنند.

به گزارش ایندیپندنت، ستاره‌ فیلم "جای خوب" در پیام‌های ادامه‌ی همان پیام توضیح داد که به نظر وی "تابوهای فرهنگی" مربوط به پیری توهین‌آمیز است مخصوصاً اگر کسی مثل وی مبتلا به بیماری مزمن و سرطان هم شده باشد.

این بازیگر گفت: " باید بگویم به‌عنوان کسی که در تمام زندگی‌ام دچار بیماری مزمن بوده‌ام و دو بار سرطان گرفتم تابوهای فرهنگی‌ای که در مورد پیری وجود دارد خیلی زننده است و آن‌هایی از ما که برای زنده ماندن مبارزه کرده‌اند و آن‌هایی که در عین جوانی در این مبارزه شکست خورده‌اند لایق احترام بیش‌تری هستند".

بنیان‌گذار جنبش "وزن دارم" در پیام دیگری در توییتر نوشت: جامعه ما بیمار است که پیری را هر چیزی غیر از امتیاز و دست‌آورد به شمار می‌آورد.

جمیل در سال ۲۰۱۵ از ابتلای خودش به بیماری سرطان سینه و هراس‌‌‌‌‌ ناشی از آن گفته بود.

جمیل می‌گوید: "بی‌شک آن هراس مرا سر تا پا دچار اضطراب کرد اما از زنده بودن احساس خوش‌بختی می‌کردم".

جمیل اوایل امسال هم گفته بود که دچار بیماری نشانگان اهلرز-دانلوس(ای‌دی‌اس) شده است. ای‌دی‌اس نام دسته‌ای از اختلالات است که به بافت‌های پیوندی بدن لطمه می‌زنند.

 

بازیگر زن جمیله جمیل خانم بازیگر
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین