کد خبر: 44639 A

فروش چشمگیر خودروی زنگ زده فیلم "بولیت"/ فروشنده‌ای که دست رد به سینه استیو مک کوئین زده بود!

فروش چشمگیر خودروی زنگ زده فیلم "بولیت"/ فروشنده‌ای که دست رد به سینه استیو مک کوئین زده بود!

اتومبیلی که استیو مک کوئین بازیگر مشهور در فیلم سینمایی "بولیت" سوار می‌شد، ۳/۴ میلیون دلار فروخته شد.

ایران آرت،  خودروی فورد ۱۹۶۸ موستانگ که استیو مک کوئین در فیلم تعقیب و گریز "بولیت" سوار می‌شد، یکی از مشهور‌ترین ماشین‌ها در سینمای آمریکاست که به مبلغ ۳/۴ میلیون دلار در یک حراجی واقع در فلوریدا (بزرگترین حراجی ماشین) فروخته شد.

به گفته دیوید مورتون رئیس بازاریابی این حراجی، این بیشترین مبلغی است که تا کنون بابت یک خودروی موستانگ در یک حراجی پرداخت شده و هنوز هویت این خریدار به صورت عمومی اعلام نشده است.

او ادامه داد: چکش فروش بر روی قیمت ۳.۴ میلیون دلار فرود آمد، اما با احتساب هزینه خریدار، مبلغ نهایی به ۳.۷۴ میلیون دلار رسید. وی اضافه کرد که این رقم رکورد قبلی حراجی را که سال گذشته رقم خورد و ۲.۲ میلیون دلار بود، شکست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، این ماشین بدون تعمیرات است و آثاری از زنگ زده بودن در آن دیده می‌شود؛ این خودرو که از دسته خودروی‌های عضلانی محسوب می‌شود، به رنگ سبز است و در فیلم سینمایی سینمایی "بولیت" به مدت ده دقیقه در یک سکانس حضور داشت.

این اتومبیل بدون حداقل قیمت فروش به حراج گذاشته شد. تصمیمی که می توانست صاحبان حراج را به فروش پایین وادار کند. اگرچه استیو مک کوئین به عنوان راننده شناخته می‌شود، اما این ماشین توسط بدلکار او یعنی باد اکینز هم هدایت می‌شد.

ماشین استیو مک کویین

بعد از اتمام فیلمبرداری، این خودرو به یک کارمند از کمپانی برادران وارنر و پس از آن هم به یک کارآگاه پلیس نیوجرسی فروخته شد. این پلیس در سال ۱۹۷۴ این خودرو را به مبلغ ۶۰۰۰ دلار به رابرت کرنان فروخت که تا سال ۲۰۱۴ و پیش از مرگش هم آن را در اختیار داشت.

این شخص پیشنهاد‌های زیادی از جمله پیشنهاد خود مک کوئین برای خرید این ماشین را رد کرده بود. استیو مک کوئین در سال ۱۹۷۷ به این شخص نوشته بود: تقاضا می‌کنم خودروی موستانگ مرا برگردان. من خیلی دوست دارم که آن را در خانواده نگه دارم. مک کوئین در سال ۱۹۸۰ و در ۵۰ سالگی درگذشت.

 

استیو مک کویین استیو مک کوئین بولیت
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین