کد خبر: 44706 A

فیلم:تجمع اعتراضی در میدان آزادی با شعارهای تند

فیلم:تجمع اعتراضی در میدان آزادی با شعارهای تند

ایران آرت: دو خبرگزاری ایلنا و فارس از معدود رسانه های عمومی هستند که از تجمع اعتراضی امشب در میدان آزادی تهران و خیابان های اطراف گزارش منتشر کرده اند.

میان این دو فارس گزارشش را با تیتر " گزارش خبرنگاران فارس از تجمع میدان آزادی تهران/ شعارهای تند با مضامین سیاسی/ آرامش به پایخت برگشت" منتشر کرده است.

فارس نوشت: در پی فراخوان گسترده در فضای مجازی و تبلیغات شبکه‌های ماهواره‌ای که به بهانه بزرگداشت جان‌باختگان هواپیمای مسافربری اوکراینی صورت گرفت، عصر امروز تجمعات پراکنده‌ای در میدان آزادی، میدان صادقیه، تقاطع خیابان‌های آزادی و بهبودی و تقاطع خیابان‌های آزادی و توحید برگزار شد.

بیشترین جمعیت معترضان در ضلع شمالی میدان آزادی، حدفاصل ورودی بزرگراه جناح و پایانه مسافربری شمال غربی میدان حضور دارند. 

پلیس اجازه تجمع نمی دهد و افراد در دسته های حدودا 50 نفره اجتماع کردند که طبق برآورد خبرنگاران فارس مجموعا  تعداد تجمع کنندگان به حدود 1000 نفر می رسد.

با تاریک شدن هوا به مرور شعارها تندتر شد و پلیس در برخی نقاط از گاز اشک آور برای متفرق کردن جمعیت استفاده کرد.

تجمع کنندگان بعضا شعارهایی با مضامین سیاسی سر دادند. ما اهل جنکیم بجنگ تا بجنگیم ، مرگ بر دیکتاتور، و شعارهایی علیه سپاه و مسئولین کشور در این اجتماعات به گوش می رسید.

به دلیل حضور پر تعداد پلیس و تجمعات پراکنده، ترافیک نسبتا سنگین در محدوده میدان آزادی ایجاد شده است.

تجمع‌کنندگان بدون توجه به تذکرات پلیس، سد کردن مسیر تردد مردم را ادامه دادند و همین موضوع، باعث ایجاد درگیری‌هایی پراکنده بین این افراد با مأموران نیروی انتظامی شد.

گزارش خبرنگاران فارس، اگرچه بر خلاف روز گذشته شعارهای اهانت آمیز علیه شهید قاسم سلیمانی شنیده نشد اما برخی رفتارها و شعارها از جمله پاره کردن بنرها و تصاویر شهید سلیمانی و تلاش برای تهییج و دعوت مردم عادی و رهگذران به همراهی با آنها  نشان می‌دهد احتمالا نوعی واکنش و هم‌آوردی در برابر مراسم تشییع شهید سلیمانی مد نظر شرکت‌کنندگان است و عزاداری برای جانباختگان سانحه هوایی چندان در شعارها و رفتارها مورد توجه نیست.
از دقایقی پیش و حوالی ساعت 22:30 خبرنگاران ما گزارش دادند به جز جمعیت اندک در شمال میدان آزادی در بقیه نقاط وضعیت عادی است و مردم تردد معمولی را از سر گرفته‌اند.

فارس ویدئوی همراه این متن را نیز منتشر کرده است.

در همین حال خبرگزاری کار، ایلنا نوشت: در پی وقوع سانحه هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ و انتشار خبر اصابت موشک به این هواپیما بر اثر خطای انسانی، تجمعی در میدان آزادی تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در حالی که هنوز ۴۸ ساعت از انتشار رسمی خبر ستاد کل نیروهای مسلح مبنی بر اصابت موشک به هواپیمای مسافربری که طی آن ۱۷۶ نفر به شهادت رسیدند، نگذشته است امروز برای سومین بار معترضان به این سانحه و نحوه اطلاع‌رسانی آن، در میدان آزادی تهران تجمع کردند.

جمعیت حاضر در میدان آزادی که تقریبا بین دو تا سه هزار نفر هستند، تلاش کردند در ابتدا با شعار «نیروی انتظامی، حمایت حمایت» از نیروهای امینی حاضر در مسیر میدان آزادی درخواست کنند که با تجمع مسالمت‌آمیز آنان برخورد نشود.

تجمع‌کنندگان همچنین در شعارهای خود اعتراضشان را نسبت به پنهان‌کاری و عدم شفاف‌سازی در بیان حقیقت ابراز کرده و یاد جان‌باختگان این پرواز را گرامی داشتند.

آنها در شعارهایشان با مخاطب قرار دادن برخی از مسئولان خواستار استعفای خاطیان و مسببان این حادثه شدند.

نیروهای امنیتی و یگان ویژه در حال تلاش برای متفرق کردند این تجمع هستند.

روز گذشته نیز دانشجویان دانشگاه‌های امیرکبیر و شریف تجعی را برگزار کردند.

امروز نیز در برخی از دانشگاه‌های کشور به یاد دانشجویان قربانی، مراسم‎هایی برگزار شد.

تجمع میدان آزادی در حالی برگزار شد که پیش‌تر گروهی از طلاب در واکنش به حضور سفیر بریتانیا در تجمع شب گذشته دانشگاه امیرکبیر در مقابل این سفارتخانه تجمع کردند و به گفته جانشین رئیس پلیس این تجمع در امنیت کامل برگزار شده است.

 

حجم ویدئو: 3.83M | زمان ویدئو: 00:00:37
اعتراضات مردمی سقوط هواپیمای اوکراین
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین