کد خبر: 48527 A

حمایت واکین فینیکس و نامزدش از گربه‌سانان

حمایت واکین فینیکس و نامزدش از گربه‌سانان

ایران آرت: موفقیت سریال مستند "تایگر کینگ" موجب شد بسیاری از سلبریتی‌ها از دولت آمریکا بخواهند قانونی برای محافظت از گربه‌سانان تصویب کند. براساس این لایحه مالکیت خصوصی گربه‌سانان و تماس مستقیم با آن‌ها از جمله نوزادان‌شان در مکان‌های عمومی ممنوع می‌شود. این سند وقتی که اولین بار در سال ۲۰۱۹ پیشنهاد شد با استقبال همراه نبود اما پس از محبوبیت مستند "تایگر کینگ" بعضی از سلبریتی‌ها از آن حمایت کرده‌اند.

واکین فینیکس، نامزدش رونی مارا، گلن کلوس، جاستین تارو و بسیاری دیگر به "بنیاد دفاع قانونی از حیوانات" پیوسته‌اند تا نامه‌ای سرگشاده به اعضای کنگره را امضاء و از آن‌ها بخواهند این لایحه را تصویب کنند.

این نامه توسط "گابریلا کوپرثویت" کارگردان مستند "ماهی سیاه" محصول ۲۰۱۳ به نگارش درآمده است. مستند این فیلمساز بدرفتاری با وال‌های کشنده را در یک تفریح‌گاه بررسی می‌کرد و مسئولین آن را وادار می‌کرد که سیاست‌های‌شان را در قبال این جانوران تغییر دهند. کارگردان امیدوار است که "تایگر کینگ" تأثیر مشاهبری بر مالکان باغ‌وحش‌های خصوصی آمریکا بگذارد. یکی از انتقاداتی که مستند وارد می‌کنند این است که از مسئله‌ی سوء استفاده گسترده از حیوانات به سرعت گذر می‌کند. شخصیت "جو اگزاتیک" موضوع اصلی این مستند است که به بدرفتاری با گربه‌سانان متهم شده است. سلبریتی‌هایی نظیر فینیکس امیدوارند که محبوبیت این مستند موجب تصویب شدن هر چه زودتر لایحه شود. 

​به گزارش ۳۰نما، کوپرثویت می‌گوید: "مستندها می‌توانند نیروهای قدرتمندی برای ایجاد تغییر باشند، گاهی از طریق درخواست یک اقدام و گاهی فقط با روایت داستانی سرگرم‌کننده که نگاه بیننده را تغییر می‌دهد. اما در برخی مواقع، شور و شوق میلیون‌ها بیننده جای درستی می‌نشیند. "تایگر کینگ" و مخاطبینش اکنون این امکان را دارند. در مورد دنیای شکنجه‌گران گربه‌سانان باید اقدامی صورت گیرد."

در نامه‌ی سرگشاده‌ای که توسط مارا و فینیکس امضاء شده آمده است: "ما با افتخار در کنار "گابریلا کوپرثویت" کارگردان "ماهی‌ سیاه" و "بنیاد دفاع قانونی از حیوانات" ایستاده‌ایم. در عین ناباوری، هزاران ببر دیگر در ایالات متحده در اسارت به سر می‌برد و شمار آن‌ها از آنچه در حیات وحش باقی مانده بیشتر است."

دیگر امضاءکنندگان این نامه شامل "کیت مارا"، "کیم باسینگر"، "پل وزلی"، "انجلیکا هیسوتون"، "کریستفر واکن"، "الیسون پیل"، "اولیویا وایلد"، "جنی اسلیت" و "سارا سیلورمن" می‌شوند.

 

 

رونی مارا واکین فینیکس
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین