کد خبر: 49596 A

آنجلینا جولی دست به جیب شد

آنجلینا جولی دست به جیب شد

ایران آرت: آنجلینا جولی بازیگر مشهور هالیوودی تصمیم گرفت تا تولد ۴۵ سالگی خود را با انجام کاری بزرگ جشن بگیرد. او مبلغ ۲۰۰  هزار دلار به انجمن ملی پیشرفت رنگین‌پوستان که یک سازمان حقوق مدنی و سیاسی سیاه‌پوستان در آمریکا است جشن گرفت. این سازمان که هدفش اطمینان از برابری حقوق سیاسی، آموزشی، اجتماعی و اقتصادیِ همه مردم و حذف نفرت نژادپرستانه و تبعیض نژادی در سال ۱۹۰۹ تأسیس شد. این حرکت خیرخواهانه جولی همزمان با مرگ "جورج فلوید" که به دلایل نژادپرستانه در آمریکا کشته شد انجام شده است. 

جولی در بیانیه‌ای اعلام کرد: "حق به هیچ گروه یا اجتماعی تعلق ندارد که بخواهد آن را به دیگران بدهد. تبعیض و معافیت از مجازات قابل تحمل نیستند و نمی‌توان برای آن‌ها توجیهی پیدا کرد. من امیدوارم تا همه ما به عنوان آمریکایی‌ زیر یک پرچم قرار بگیریم تا این مشکل بزرگ اجتماعی را درست کنیم. من با انجمن ملی پیشرفت رنگین‌پوستان در مبارزه آن‌ها برای به دست آوردن برابری نژادی، برابری حقوق اجتماعی و درخواست تغییر قانون اساسی همراه هستم."

به گزارش 30نما، در حال حاضر تظاهرات گسترده‌ای در آمریکا به دلیل مرگ "جورج فلوید" در مینیاپلیس در حال برگزاری است. فلوید در حالی که غیر مسلح بود توسط پلیس دستگیر شد و پس از اینکه افسری به مدت ۸ دقیقه روی گردن او زانو زد جان خود را از دست داد. 

افسر پلیس "درک چاوین" در ابتدا به قتل درجه سه محکوم شد که پس از اعتراضات گسترده به قتل درجه دو تغییر یافت. سه افسر دیگر پلیس که همراه چاوین در مرگ فلوید شریک بودند نیز دستگیر شدند.

معترضان به دنبال پایان نژادپرستی و خشونت پلیس هستند و بسیاری از هنرمندان نیز در این اعتراض شرکت کرده‌اند. "کریسی تیگان" ۲۰۰ هزار دلار برای آزادی معترضان دستگیر شده اهدا کرد در حالی که "کانیه وست" ۲ میلیون دلار به خانواده‌های فلوید، آربری و تایلر کمک کرده است.

 

آنجلینا جولی بازیگر زن خانم بازیگر
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین