کد خبر: 50248 A

احسان کرمی: چه کسی گفته زن نباید عضله داشته باشد؟/ عکس

احسان کرمی: چه کسی گفته زن نباید عضله داشته باشد؟/ عکس

ایران آرت: احسان کرمی، بازیگر، مجری و خواننده به صحبت‌های معاون بانوان وزارت ورزش و جوانان که گفته بود "پرورش اندام و حجیم شدن عضلات با شرایط زنان جور در نمی‌آید" واکنش نشان داد. 

​به گزارش ایران‌آرت، روز گذشته مهین فرهادی‌زاد، معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان در مورد درخواست فعالیت بانوان در سه رشته پاورلیفتینگ، بوکس و ورزش‌های زورخانه‌ای به ایسنا گفت: نامه کتبی این سه رشته به وزارت ورزش رسیده است. با توجه به اینکه در مبانی اعتقادی ما از زن به عنوان ریحانه یاد شده، نمی‌توانیم رشته‌ای را قبول کنیم که کل سیستم بدنی و فیزیولوژی او را تحت تاثیر قرار دهد بنابراین مسائل پزشکی و ورزشی‌ را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

او در مورد رشته پاورلیفتینگ گفت: این رشته باید توضیح بدهد که در چه حوزه‌هایی به دنبال فعالیت است. اگر بحث پرورش اندام را در نظر دارند، به سرعت و پس از دریافت نامه پاسخ منفی می‌دهیم چون بحث پرورش اندام و حجیم شدن عضلات شیوه‌های خود را دارد که با شرایط زنان جور در نمی‌آید اما مسئولان پاورلیفتینگ سه حرکت را معرفی کرده‌اند که دلایل خود را هم دارند؛ ما هم از نظر فیزیولوژی و سلامتی آنها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

​احسان کرمی در واکنش به این صحبت‌ها در صفحه توییتر خود نوشت: "حضرت امیر فرمودن زن مثل گله.به کارى بیش از حد توان مجبورش نکنید

حالا با استناد به این حدیث لطیف حکم میکنى که زن ریحانه است نباید عضله داشته باشه؟به شما چه؟

خانم!تا حالاتو زباله ها زنى رو دنبال غذا دیدى؟زنِ مجبوربه تن فروشى چى؟زنى که تو مترو از خستگى خوابش برده چى؟اونا ریحانه نیستن؟"

زنان احسان کرمی زنان ایرانی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین