کد خبر: 53032 A

سوپر هدیه پرسپولیس پس از فینالیست شدن در آسیا

سوپر هدیه پرسپولیس پس از فینالیست شدن در آسیا

پرسپولیس برای دومین بار در چهار سال اخیر به فینال باشگاههای آسیا راه یافت؛آماری خیره کننده که حالا یک هدیه و سورپرایز ویژه برای شان به ارمغان آورده است.

ایران آرت: پرسپولیس با صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا موفق به کسب جواز حضور در جام باشگاه های جهان در سال 2021 شد.

به گزارش ورزش سه، دیدار فوق العاده حساس تیم های پرسپولیس ایران و النصر عربستان پس از تساوی یک یک در 120 دقیقه، سرانجام با برد نماینده و قهرمان ایران در ضربات پنالتی خاتمه یافت. با این نتیجه پرسپولیس موفق شد برای دومین بار در طی سه فصل اخیر، راهی فینال رقابت های لیگ قهرمانان آسیا شود.

اما این نتیجه علاوه بر تمام مزایای مادی و غیر مادی که در چارچوب لیگ قهرمانان آسیا برای پرسپولیس داشت، یک سود ویژه برای شاگردان گل محمدی به ارمغان آورد. پرسپولیس به عنوان نماینده قاره آسیا موفق شد اولین تیمی شود که جواز حضور در مسابقات جام باشگاه های جهان در سال 2021 را کسب می کند.

توجه به این نکته ضروری است که پرسپولیس هنوز به جام باشگاه های جهان در سال 2020 راه نیافته و در صورتی به این بازی ها می رود که در فینال حریف شرق آسیایی خود را شکست دهد. اما حساب بازی های باشگاه های جهان در سال بعدی میلادی یعنی سال 2021 جدا است.

ماجرا از این قرار است که رقابت های جام جهانی باشگاه ها از سال 2021 با فرمتی جدید و با حضور 24 تیم از قاره های مختلف برگزار می شود. در این میان سهم قاره آسیا 2.5 تیم است. این سهمیه ها به هر دو فینالیست لیگ قهرمانان آسیا تعلق می گیرد و تیم های بازنده در مرحله نیمه نهایی هم با یکدیگر بازی می کنند تا برنده آنها به مصاف نماینده اقیانوسیه برود و برای سومین سهمیه ممکن قاره کهن بجنگد.

n0lRzjZZ5GBr

نکته ویژه ای که برای پرسپولیس رخ داده این است که چون اولین دوره جدید باشگاه های جهان قرار است تابستان سال 2021 برگزار شود، سهمیه های آسیایی آن از رقابت های لیگ قهرمانان سال 2020 یعنی همین دوره فعلی برداشته می شود و این بدان معنی است که پرسپولیس با برد امشب و کسب عنوان برترین تیم غرب آسیا و نماینده منطقه غرب در فینال لیگ قهرمانان، جواز حضور در باشگاه های جهان در سال 2021 را نیز کسب کرده است.

در فرمت جدید باشگاه های جهان، تیم های جذاب اروپایی با تعداد بالا شرکت می کنند. 8 تیم از اروپا، 6 تیم از آمریکای جنوبی، 3 تیم از آفریقا، 3 تیم از منطقه کونکاکاف و یک تیم از چین میزبان، سهمیه های قطعی این مسابقات هستند و تکلیف یک سهمیه هم پس از رقابت تیم سوم آسیا با نماینده اقیانوسیه تعیین خواهد شد.

پرسپولیس حالا اولین تیمی است که حضور خود را در جام باشگاه های جهان 2021 قطعی کرده است. این تیم اگر در فینال روز 29 آذر بتواند حریف شرق آسیایی خود را شکست دهد، شاید بتواند یک اتفاق فوق العاده یعنی حضور در 2 دوره متوالی جام باشگاه های جهان را هم تجربه کند.

 

 

پرسپولیس تهران
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین