کد خبر: 53559 A

درآمد شگفت آور نابغه ۱۷ ساله ایرانی

درآمد شگفت آور نابغه ۱۷ ساله ایرانی

ایران آرت: نابغه ایرانی جهان شطرنج نایب قهرمان تورنمنت نروژ شد و 39هزار دلار دیگر به جیب زد.

به گزارش "ورزش سه "، علیرضا فیروزجا که با هنرنمایی شب گذشته اش و افزایش 20واحدی ریتینگ به درجه 2748 رسیده است و هنوز تا هجده سالگی و رسیدن به رکورد ریتینگ 2800 کارلسن قبل از 18سالگی زمان مناسبی در اختیار دارد یکی از موفقترین و پولسازترین ورزشکاران نوجوان ایرانی در تاریخ ورزش جهان می باشد.

او که بدلیل شیوع کرونا حدود 7ماه زمان را برای رسیدن به رکورد کارلسن به دلیل عدم برگزاری رقابت های ورزشی در جهان به صورت حضوری ازدست داد، در دو سال گذشته هیچگاه کاهش درجه ای را در هیچ تورنمنتی در آمار خود نداشته و همیشه و در همه رقابت ها افزایش واحد ریتینگ را تجربه کرده است.

نفر اول درجه بندی شطرنجباز زیر 20سال جهان در حال حاضر 17سال دارد ،او در 16سالگی به این رکورد رسید و آن را همچنان در اختیار دارد و به نظر هم نمی رسد کسی بتواند به این زودی ها رکورد او را جابجا کند

فیروزجا که شب گذشته با کسب مقام دومی 39هزار دلار معادل یک میلیارد و دویست میلیون تومان پول رایج حال حاضر ایران به جیب زد در ماه های گذشته در اکثر مسابقاتی که به صورت آنلاین برگزار شد یکی از نفراتی بود که جوایز دلاری را به خود اختصاص داده است و دلارهای پرداختی اسپانسرهای این رشته ورزشی را به حساب شخصی خود واریز کرده است.

علیرضا فیروزجا

درآمد زایی خالص فیروزجا از درب منزل و پشت میز کامپیوتر شخصی و با نبوغ خود در دیدارهای سریع و نیمه سریع آنلاین شطرنج برابر بهترین های جهان در حالی رقم می خورد که خیلی ازورزشکاران بدلیل تعطیلی رقابت های ورزشی در حال استراحت در منزل بودند و خیلی از بیزینس ها نیز در تلاطم اقتصادی ایجاد شده آسیب فراوان دیده بودند.

او هر چه که کاشته خیلی زود و در نوجوانی در حال برداشت است و درآمدش در بین ورزشکاران حال حاضر ایرانی می تواند در بین بهترین ها لقب بگیرد.

شاید خیلی از فوتبالیست های حال حاضر لیگ برتر هم در طی یک سال به اندازه او در آمد نداشته باشند ،فوتبالیست هایی که در زمان نوجوانی حتی توان تهیه کفش فوتبالی مناسب را هم نداشتند و بعد از سال ها تلاش و در بزرگسالی قرارداد حرفه ای بستند و به نوایی رسیدند.

با روندی که فیروزجا در پی گرفته و جایگاه بالای او در جهان شطرنج و حضور او در سوپر تورنمنت های بزرگ جهانی که  با دعوتنامه های شخصی به جهت افزایش وجایگاه برند تورنمنت ها انجام می شود بدون شک و خیلی زود علیرضا فیروزجا یکی ازپردرآمدترین  ورزشکاران تاریخ ایران خواهد شد.

نابغه ایرانی علاوه بر این درآمدهای هنگفت یکی از جدی ترین کاندیدهای قهرمانی این رشته در جهان است و خیلی از کارشناسان پیش بینی کردند مگنوس کارلسن نروژی که حدود 10سال است قهرمان بلامنازع جهان است تاج و تخت قهرمانی را به فیروز جا قبل از رسیدن او به 20سالگی خواهد داد.

 

علیرضا فیروزجا
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین