کد خبر: 58607 A

توهین به سلبریتی ژاپنی دردسرساز شد

توهین به سلبریتی ژاپنی دردسرساز شد

ایران آرت: یک دادگاه در توکیو مردی را به اتهام اهانت به یک سلبریتی خودکشی کرده در سال ۲۰۲۰، دوازده هزار دلار جریمه کرد. به گفته وکیل هانا کیمورا ستاره تلویزیون ژاپن، مرد هتاک به پرداخت ۱.۲۹ میلیون ین معادل با ۱۱۹۰۰ دلار محکوم شده‌است.

هانا کیمورا ۲۲ ساله یک کشتی‌گیر حرفه‌ای بود که در برنامه‌های تلویزیونی ژاپن از جمله تراس‌هاوس که نتفیلیکس منتشر کرد، حضور داشت.

کیمورا یکی از شرکت کنندگان برجسته این برنامه بود، اما در شبکه های اجتماعی با سوء رفتار کاربران روبرو شد و مورد اهانت‌های فراوانی قرار گرفت؛ از جمله نظراتی مانند: اگر شما از برنامه بروید همه خوشحال خواهند شد.

به نقل از تابناک باتو، این برنامه پس از خودکشی جنجالی "کیمورا" لغو شد و وزرا و قانونگذاران ژاپنی را بر آن داشت تا برای مقابله با آزار و اذیت اینترنتی کاری انجام بدهند.

رسانه های محلی گزارش دادند که روز چهارشنبه، مردی به اتهام توهین به کیمورا محکوم شد، این مرد حتی پس از خودکشی کیمورا به نوشتن پیام های توهین آمیز ادامه داد، از جمله: همه از مرگ شما خوشحالند، متشکریم که مُردی".

وی همچنین در توییتر نوشت: "این برنامه به دلیل خودکشی شما لغو شد. فکر می کنید چه کسی هستید که می‌خواهید تا آخر، مردم را آزار دهید؟ به جهنم بروید."

مرگ این سلبریتی جوان ژاپنی تأثیر بین المللی داشت، زیرا بار دیگر تاثیرات هولناک آزار و اذیت آنلاین در ژاپن و سراسر جهان را بر همه روشن ساخت. در پایان ماه مارس نیز دادگستری ژاپن مرد دیگری را به اتهام توهین های اینترنتی به هانا کیمورا قبل از خودکشی او، متهم کرد.

هانا کیمورا  کشتی‌گیررحرفه‌ای اهل ژاپن بود که در ۲۳ مه ۲۰۲۰، در سن ۲۲ سالگی درگذشت. علت مرگ کیمورا دقیقا مشخص نشده، اما اندکی قبل از مرگ، او پست‌هایی را مبنی بر آزار و اذیت سایبری در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد، که احتمال خودکشی او را به خاطر توهینها در فضای مجازی تقویت می‌کند.

 

 

سلبریتی بازیگر زن خانم بازیگر
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین