کد خبر: 63199 A

200 اعتراض صنفی معلمان در سراسر کشور

200 اعتراض صنفی معلمان در سراسر کشور

ایران آرت: اعتماد در صفحه اول خود نوشت: دیروز 200 ناحیه و شهر  کشور صحنه اعتراضات صنفی گسترده هزاران معلم در واکنش به بدقولی دولت و مجلس در اجرای لایحه رتبه‌بندی و همسان‌سازی حقوق معلمان بود.

این اعتراض، گسترده‌ترین واکنش صنفی معلمان معترض طی 20 سال گذشته لقب گرفت

 حضور اعتراض‌آمیز هزاران معلم روز دوشنبه 22 آذر 1400 در مقابل ادارات آموزش‌وپرورش شهرستان‌ها و ادارات کل آموزش‌وپرورش مراکز استان‌ها و همچنین ساختمان مجلس در تهران، با تعطیلی گسترده کلاس‌های درس و توقف برگزاری جلسات درسی در شبکه آموزشی شاد توسط سایر معلمان هم همراه شد اما با قطعنامه پایانی شورای هماهنگی کانون‌های صنفی فرهنگیان به‌طور موقت پایان یافت.

طبق لایحه بودجه 1401 دولت   برخلاف تعهدی که داشته، اجرای لایحه رتبه‌بندی و همسان‌سازی حقوق معلمان را به سال 1401 موکول کرده است. قرار است امروز یا فردا، اجرای ناقص لایحه رتبه‌بندی و همسان‌سازی حقوق در نیمه دوم سال جاری، در صحن علنی مجلس بررسی شود در‌حالی‌که طبق قول‌های دولت دوازدهم، این لایحه ‌باید از اردیبهشت 1399 اجرا می‌شد که بدعهدی دولت دوازدهم، خود موجب اعتراضات چندباره معلمان در سال گذشته شد اما در سال جاری، دولت سیزدهم وعده داد که این لایحه از ابتدای امسال برای تمام معلمان تسری می‌یابد .

ولی سه هفته قبل و با وجود آنکه رییس سازمان برنامه و بودجه هم با تخصیص 25 هزار میلیارد تومان برای شمول اجرای این لایحه از ابتدای سال جاری موافقت کرده بود، رییس مجلس اعلام کرد که شمول این لایحه از مهرماه امسال و آن‌هم با اعتبار 12 هزار و 500 میلیارد تومانی است و اجرای کامل لایحه به سال آینده موکول خواهد شد.

به دنبال این اعلام محمدباقر قالیباف، روز 11 آذر، معلمان معترض در بیش از 65 شهر کشور، اعتراضات آرام در مقابل ادارات آموزش‌وپرورش مراکز استان‌ها برگزار کردند ولی طی دو هفته گذشته نه‌تنها هیچ اتفاق مثبتی در واکنش به اعتراضات معلمان رخ نداد بلکه به دنبال تجمعات خودجوش معلمان که از صبح شنبه 20 آذرماه آغاز شد، 

 

اعتراضات معلمان اعتراضات صنفی معلمان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین