کد خبر: 677 A

درخواست صریح روحانی از مسجدجامعی

ایران‌آرت: در چند روز اخیر خبرهای بسیاری در میان رسانه ها ردوبدل شد اما در بحبوحه مراسم‌های گرامیداشت آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی خبری منتشر شد که در نوع خود سوژه بسیار داغ و بکری بود.
خبراین بود:«درخواست مستقیم ریاست جمهوری از مسجد جامعی برای پذیرش ریاست کتابخانه ملی» 
به گزارش نامه نیوز، اینکه چطور شده که آقای دکتر روحانی پس از تست کردن نام‌های مختلف به احمد مسجد جامعی رسیده است خود جای تأمل دارد، کتابخانه ملی که پیش از این نام هایی مانند سیدرضا صالحی امیری( وزیر فعلی فرهنگ و ارشاد) مسعود سلطانی فر( وزیر فعلی ورزش و جوانان)و زهرا شجاعی(رئیس سابق مرکز امور مشارکت زنان) را به خود دیده، در گذر ایام در ایستگاه فعلی به نام رئیس سابق شورای رسیده است. مسجد جامعی سر لیست اصلاح‌طلبان تهران در شورای شهر است که مورد قبول تمامی اصلاح‌طلبان می‌باشد. وی که سمت وزیر فرهنگ و ارشاد در دوره اصلاحات را یدک می‌کشد هنوز پس از ۱۱ سال دل در گرو فرهنگ وادب این مرزو بوم دارد. دونکته در این مورد وجود دارد. اگر مسجد جامعی ریاست بر کتابخانه ملی را بپذیرد تکلیف سرلیست اصلاحات در دور آینده در هاله‌ای از ابهام خواهد رفت.از سوی دیگر اگر وی در شورای شهر بماند و به کتابخانه ملی نرود ابهامات درباره ریاست آتی این نهاد بیشتر می‌شود. باید منتظر ماند و دید که رئیس دوره اول شورای چهارم شهر تهران چه تصمیمی خواهد گرفت. 
 
 
تمایل به ریاست کتابخانه ملی 
در شرایطی که ریاست جمهوری برای پذیرش ریاست کتابخانه ملی از احمد مسجد جامعی درخواست کرده است، وی هنوز استعفای خود را به هیئت رئیسه شورای شهر تهران ارائه نکرده است. مدتی است که بحث استعفای احمد مسجد جامعی از شورای اسلامی شهر تهران و بازگشت وی به میان جامعه فرهنگی کشور به عنوان رئیس کتابخانه ملی مطرح شده است.در این خصوص اظهار نظرهای مختلفی نیز از سوی اعضای اصلاح‌طلب شورای شهر تهران به گوش می‌رسد. در همین رابطه برخی اصلاح طلبان شورای شهر تهران نظیر محمد حقانی، محمد سالاری، محمد مهدی تندگویان و اسماعیل دوستی در اظهارنظرهایی از تمایل مسجد جامعی به حضور در راس کتابخانه ملی خبر داده اند. تاکنون اما احمد مسجد جامعی، رئیس دوره اول شورای چهارم شهر تهران نظر خود را رسانه‌ای نکرده است. وی با وجود تمام دغدغه‌هایی که برای فرهنگ کشور دارد، تلاش کرده در این برهه زمانی، دغدغه‌های خود را معطوف به وضعیت فرهنگ و هنر شهر تهران کند. اکنون در شرایطی بحث خداحافظی احمد مسجد جامعی از شورای شهر تهران مطرح شده که مدت زمان زیادی تا پایان دوره فعالیت شورای چهارم شهر تهران زمان باقی‌نمانده است. بدون شک سر لیست اصلی اصلاح‌طلبان شورای شهر تهران همچنان احمد مسجد جامعی است و مشخص نیست اگر قرار باشد وی از حضور در شورای شهر استعفا داده و از حضور در پارلمان پایتخت کناره گیری کند، سرلیست بعدی اصلاح‌طلبان شورا در انتخابات، چه فردی خواهد بود. در صورت استعفای مسجد جامعی و موافقت احتمالی اعضای شورای شهر تهران با این استعفا، افشین حبیب‌زاده کلی به عنوان عضو علی البدل، جایگزین مسجد جامعی خواهد شد. 

 

پایتخت رسانه ریاست جمهوری مسجد هاشمی رفسنجانی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین