کد خبر: 69214 A

پرسپولیس| استقلال| تراکتورسارزی| لیگ قهرمانان آسیا

پرسپولیس و تراکتور از لیگ قهرمانان آسیا حذف می‌شوند؟ | کابوس تلخ مشابه حذف استقلال از آسیا

پرسپولیس و تراکتور از لیگ قهرمانان آسیا حذف می‌شوند؟ | کابوس تلخ مشابه حذف استقلال از آسیا

هواداران فوتبال در ایران از شرکت آلمانی که تحت قرارداد کنفدراسیون فوتبال آسیا است، خاطره خوشی ندارند. سال گذشته بعد از راستی‌آزمایی انجام شده توسط شرکت آلمانی، سرخابی‌ها نتوانستند مجوز حرفه‌ای دریافت کنند و تنها این مجوز برای تیم‌های سپاهان اصفهان و فولاد خوزستان صادر شد.

ایران آرت: کنفدراسیون فوتبال آسیا در اواسط تیرماه رسماً فهرست تیم‌های دارای مجوز را معرفی می‌کند.

به گزارش فوتبال 360، لیگ قهرمانان آسیا در فصل جدید قرار است از اواسط مردادماه با برگزاری بازی‌های پلی‌آف آغاز شود و افتتاحیه رسمی مرحله گروهی هم طبق تقویم ارائه شده، بیست‌وهفتم شهریورماه خواهد بود. کنفدراسیون فوتبال آسیا با توجه به تغییرات انجام شده در شکل برگزاری مسابقات و تقویم آن، امیدوار است که در فصل جدید رقابت‌ها پیشرفت چشمگیری حاصل شود و با توجه به حضور ستاره‌های نامداری مانند کریستیانو رونالدو، کریم بنزما و دیگر بازیکنانی که در راه فوتبال عربستان هستند، انتظار می‌رود یک فصل جذاب در انتظار هواداران فوتبال باشد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا روز گذشته روی خروجی سایت خود یک فایل مهم مرتبط با صدور مجوز حرفه‌ای تیم‌ها در سطح قاره را منتشر کرد. فایلی که در آن نام 6 تیم ایرانی به چشم می‌خورد و براساس این فایل مشخص شد که مدارک تیم‌های پرسپولیس تهران، سپاهان اصفهان، فولاد خوزستان، گل‌گهر سیرجان، تراکتور تبریز و نساجی مازندران تایید شده است.

پرسپولیس در کنار تیم‌های سپاهان، تراکتور و نساجی طبق آخرین فهرست اعلام شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا، نمایندگان ایران در فصل جدید رقابت‌های لیگ قهرمانان هستند (تراکتور د‌ر مرحله پلی‌آف حضور دارد) اما نکته مهم در این میان، مرتبط با عدم انجام راستی‌آزمایی از مدارک تیم‌ها است. (AFC) فهرست روز گذشته را بر مبنای گزارش فدراسیون‌ها اعلام کرده و هنوز یک مرحله دیگر تا صدور مجوز قطعی برای تیم‌ها در سطح قاره آسیا فاصله وجود دارد و آن‌هم ممیزی و راستی‌آزمایی مدارک توسط یک شرکت آلمانی تحت قرارداد کنفدراسیون فوتبال آسیا است.

پرسپولیس و تراکتور خود را آسیایی می‌دانند!

باشگاه پرسپولیس روز گذشته بعد از اعلام فهرست تیم‌های دارای مجوز از سوی (AFC) در بیانیه به این مسئله واکنش نشان داد. پرسپولیسی‌ها در بیانیه خود نسبت به این اتفاق توضیح دادند: «با توجه به اسناد و مدارک بارگذاری شده باشگاه پرسپولیس، مجوز حرفه‌ای و شرکت در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا را دریافت کرده است.این موفقیت در حالی رقم خورد که در دوره گذشته رقابت‌ها، پرسپولیس از دسترسی به این مجوز محروم مانده بود و این بار در حالی آن را به دست آورد که استانداردهای سخت‌گیرانه‌‌تری اعمال شده بود».

تراکتوری‌ها هم در واکنش به دریافت مجوز حرفه‌ای در صفحه توییتری خود با اشاره به فهرست منتشره اعلام کردند که مجوز حرفه‌ای آن‌ها برای حضور در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا صادر شده است؛ آن‌هم در شرایطی که سرخ‌پوشان تبریزی به واسطه عدم صدور مجوز برای استقلال توانستند به سهمیه لیگ قهرمانان دست پیدا کنند!

در انتظار تعیین‌تکلیف در مرحله سرنوشت‌ساز

هواداران فوتبال در ایران از شرکت آلمانی که تحت قرارداد کنفدراسیون فوتبال آسیا است، خاطره خوشی ندارند. پیش از آنکه فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا آغاز شود، در فهرست اولیه صدور مجوز تیم‌ها، نام استقلال و پرسپولیس در جدول منتشره از سوی (AFC) در زیرشاخه (Clubs Licensed with Sanction) وجود داشت اما بعد از راستی‌آزمایی انجام شده، سرخابی‌ها نتوانستند مجوز حرفه‌ای دریافت کنند و تنها این مجوز برای تیم‌های سپاهان اصفهان و فولاد خوزستان صادر شد.

شرکت آلمانی مواردی همچون زیرساخت‌ها و البته مسائل مرتبط با مالکیت باشگاه‌ها را مورد بررسی قرار داده و مدارک ارائه شده از آن‌ها را راستی‌آزمایی می‌کند. کنفدراسیون فوتبال آسیا هنوز برای حضور تیم‌ها در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا بیانیه رسمی صادر نکرده و گفته می‌شود که بعد از بررسی شرکت آلمانی، در اواسط تیرماه قرار است این بیانیه صادر شود. تیم‌های ایرانی تنها تیم‌هایی نیستند که مجوز مشروط دریافت کردند و نگاهی به فهرست (AFC) نشان می‌دهد که نمایندگان کشورهایی مانند چین، هند و ژاپن هم در شرایطی مشابه قرار دارند و چشم‌انتظار انتشار بیانیه رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا هستند.

 

استقلال پرسپولیس تراکتورسازی تبریز لیگ قهرمانان آسیا تراکتورسازی
نظرات خوانندگان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین