کد خبر: 70003 A

استقلال

معرفی 11 بازیکن اصلی استقلال در بازی با نفت | 6 تغییر در ترکیب استقلال

معرفی 11 بازیکن اصلی استقلال در بازی با نفت | 6 تغییر در ترکیب استقلال

ایران آرت: تیم فوتبال استقلال بعد از سپری شدن چند روز از اعتصاب بازیکنانش و تمرین نکردن به دلیل بدعهدی باشگاه درخصوص پرداخت مطالبات بازیکنان، سرانجام از عصر جمعه گذشته تمرینات خود را از سر گرفته تا در فاصله یک‌هفته باقی مانده تا آغاز رقابت‌های لیگ برتر برای دیدار نخست خود دربرابر صنعت نفت آبادان، بازیکنان این تیم خودشان را آماده کند. استقلالی‌ها که از سه‌شنبه گذشته به‌طور دقیق 3 روز تمرینی را در حساس‌ترین روزهای ممکن برای آماده‌سازی از دست داده بودند در آخرین تمرین خود زیرنظر جواد نکونام تمرینات تاکتیکی را مرور کردند تا برای دیدار اول خود دربرابر صنعت نفت آماده شوند که در آبادان برگزار خواهد شد.

همچنان ناراضی از وضعیت نقل و انتقالاتی

به گزارش فرهیختگان، استقلال در دوران آماده‌سازی چند دیدار تدارکاتی برگزار کرده و طی آنها کادرفنی این تیم به‌منظور رسیدن به اهدافش برای پیدا کردن بهترین ترکیب ممکن، در هر دیدار از ترکیب متفاوتی بهره برده تا به این ترتیب جواد نکونام در همین بدو کار از تمامی بازیکنان تیمش و ظرفیت‌های تکنیکی و تاکتیکی آنها شناخت کاملی پیدا کند. نکته قابل‌توجه اینکه با وجود 5 بازیکنی که در فصل جدید جذب تیم نکونام شده‌اند، همچنان کادرفنی این تیم از وضعیت نقل و انتقالاتی تیم راضی نیستند و شنیده می‌شود در آخرین جلسه برگزار شده بین علی خطیر و جواد نکونام، این دو بر سر جذب بازیکنان جدید ایرانی و خارجی در اسرع وقت (طی هفته جاری) به توافقاتی دست پیدا کرده‌اند.

بااین‌حال به‌نظر نمی‌رسد درصورتی‌که این نفرات همین امروز جذب این باشگاه شوند، فرصت زیادی برای تمرینات تاکتیکی و هماهنگی با سایرین داشته باشند و به‌نظر می‌رسد نکونام باید از همین ظرفیت فعلی و دارایی‌های موجود خود تیمش را برای دیدار اول مقابل صنعت نفت آبادان راهی میدان و استقلال را ارنج کند.

چالش‌های نکونام برای انتخاب ترکیب

جواد نکونام برای انتخاب 11 مرد اصلی خود برای دیدار هفته اول استقلال در آبادان با توجه به انتخاب‌های محدودی که دارد چالش خیلی سختی پیش رو نداشته که بر این اساس در خط دروازه به‌نظر می‌رسد با وجود جذب خالدآبادی، کادرفنی جدید آبی‌ها همچنان از سیدحسین حسینی استفاده خواهد کرد.

حسینی تا قبل از تمدید قرارداد با استقلال، تمرینات آماده‌سازی خود را به‌صورت انفرادی دنبال کرده و این روزها از لحاظ بدنی شرایط خوبی دارد. این درصورتی است که خالدآبادی هم از اردوی آماده‌سازی تیم ملی امید در ترکیه به‌تازگی به جمع استقلالی‌ها اضافه شده و او هم در وضعیت فعلی، در شرایط بازی قرار دارد اما انتخاب نکونام احتمالا حسینی خواهد بود.

در خط دفاعی اما شرایط تا حدودی مشخص نبوده و چه‌بسا نکونام برای انتخاب بازیکنانی در این پست در انتخاب خود تا حدودی دچار دردسر شود. در سمت راست و چپ به احتمال زیاد صالح حردانی و ابوالفضل جلالی، استقلال را در آبادان همراهی خواهند کرد. در این دو پست آبی‌ها دو بازیکن دیگر به نام‌های کوین یامگا و جعفر سلمانی را هم دارند که احتمالا با توجه به کمبود بازیکن در اردوی استقلال، چاره‌ای برای انتقال این نفرات به یک خط جلوتر باقی نخواهد ماند. در این خصوص شنیده می‌شود چه‌بسا این فرصت به سهرابیان برای بازی در پست دفاع چپ هم برسد.

همچنین در مرکز خط دفاعی درحال‌حاضر 3 بازیکن با استانداردهای بازی در این پست وجود دارند که باید از بین آنها دو نفر انتخاب شوند و زوج خط دفاعی این تیم را تشکیل دهند. آرمین سهرابیان و ایمان سلیمی دو مدافع تازه‌واردی هستند که درکنار محمدحسین مرادمند شرایط بازی در این پست را دارند. درباره این پست قبلا هم نوشتیم که با جدایی سیلوا از استقلال، درحال‌حاضر شرایط عارف غلامی هنوز نامشخص است و درصورت تمدید نشدن قرارداد این بازیکن، یک مدافع خارجی به جمع شاگردان نکونام اضافه خواهد شد. بنابراین در این منطقه از زمین با توجه به مصدومیت سهرابیان، نکونام در خط دفاعی از زوج مرادمند و سلیمی استفاده خواهد کرد. البته اگر سهرابیان در این چند روز به شرایط بازی برسد، این بازیکن احتمالا جایگزین یکی از مدافعان وسط استقلال خواهد شد.

جایگزین چشمی و محمدی، چالش اصلی نکونام

طبق شنیده‌ها، نکونام قرار است برای فصل جدید تیمش را با سیستم 3-3-4 راهی میدان کند، هرچند با وجود استفاده از 3 بازیکن در فاز هجومی، تیم‌های تحت‌هدایت او معمولا مبتنی‌بر روش‌های دفاعی راهی زمین می‌شوند. در این خصوص چندی پیش به این موضوع اشاره کردیم که نکونام در دیدارهای تدارکاتی استقلال از چشمی در میانه میدان (بیشتر در زمین خودی) در قامت یک فرمانده استفاده کرده و در این دیدارها مدام تاکید داشته که این بازیکن از خط دفاعی، امر بازی‌سازی را مدنظر قرار داده و در همان عقب زمین برای تیمش بجنگد. این درصورتی است که فرمانده جدید استقلال در دیدار اول این تیم در هفته اول رقابت‌ها محروم است و به‌نظر می‌رسد یکی دیگر از چالش‌های پیش روی سرمربی این تیم به همین امر یعنی انتخاب جایگزین چشمی مربوط شود.

با وجود این به‌احتمال زیاد برای خط میانی جایگاه مهدی مهدی‌پور و آرش رضاوند از حالا تثبیت شده و برای پیدا کردن نفر سوم از بین حامدی‌فر و نیک‌نفس یک نفر مثلث خط میانی استقلال را تکمیل خواهد کرد. البته تا امروز هنوز شرایط سعید مهری نامشخص بوده، هرچند درصورتی‌که این بازیکن هم در جمع آبی‌ها ماندنی شود، احتمال کمی برای حضورش در ترکیب اصلی وجود خواهد داشت. اما در فاز هجومی همان‌طور که در همین گزارش اشاره کردیم و با توجه به کمبود نیروی موجود در بخش وینگر، احتمالا یامگا در سمت راست و سلمانی در سمت چپ آبی‌ها را در آبادان همراهی خواهند کرد. سلمانی در دیدارهای تدارکاتی اخیر استقلال در این پست دقایق زیادی تیمش را همراهی کرده، هرچند این شانس کمی هم برای پیمان بابایی برای بازی در این پست وجود دارد.

در خط حمله با وجود بازیکنانی مانند پیمان بابایی و آریا برزگر و حتی نفراتی مانند شهباززاده و رمضانی که شنیده می‌شود در لیست خروجی نکونام قرار دارند، به‌احتمال بسیار زیاد ارسلان مطهری در نوک خط حمله استقلالی‌ها قرار گرفته و این تیم را در آبادان همراهی خواهد کرد.

همه اینها درحالی است که از تورس، یاسین سلمانی و چند بازیکن خارجی دیگر به‌عنوان خریدهای بعدی استقلال نام برده می‌شود اما همان‌طور که نوشتیم با توجه به تجربه‌های قبلی که نشان می‌دهد اضافه شدن نفرات جدید به اردوی استقلال پروسه زمانبری محسوب می‌شود، به‌نظر نمی‌رسد نکونام دست به ریسک بزند و حتی درصورت اضافه شدن این نفرات، به‌خاطر مباحث بدنی، تاکتیکی و هماهنگی حداقل از این نفرات در ترکیب اصلی استفاده کند.

البته بازیکنان جدید این تیم درصورتی مجوز حضور در میدان را پیدا می‌کنند که مدیران استقلال طی همین روزها فرم بودجه را ارائه کنند و موانع موجود برای ثبت قرارداد را از پیش پا بردارند، در غیر این صورت نکونام باید با تیم فصل قبلی تیمش را ارنج و راهی میدان کند.

 

استقلال جواد نکونام
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین