کد خبر: 7550 A

شبکه خبر به نقل از روحانی: به قوه قضاییه احضار شدم!/صداوسیما: برخورد می‌کنیم!

ایران‌آرت: صبح امروز و طی پخش مستقیم سخنان حسن روحانی در مراسمی به مناسبت روز قوه قضاییه، صدا وسیما، در تحریفی عجیب، حرف های رییس جمهور را با شیطنت زیرنویس کرد.

به گزارش ایران آرت، روحانی گفت که پیش از اینها برای حضور در قوه قضاییه دعوت شده اما به دلیل سختی کار آن را نپذیرفته است در حالی که این سخنان در شبکه خبر سیما با عنوان «احضار شده بودم» درج شده است!

photo_2017-07-02_16-42-01  این در حالی بود که دیروز نیز در پوشش خبری دیدار محمدجواد ظریف با وزیر خارجه فرانسه نیز تحریفی رخ داده بود.

ظهر امروز اما نشست خبری معاون سیما و مدیران شبکه‌های مختلف رسانه ملی برگزار شد و طی این نشست، معاون سیما در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تلویزیون از خبر دعوت حسن روحانی به قوه قضاییه به عنوان احضار یاد کرده است، اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: من در جریان این موضوع نیستم اما می‌توانم آن را سوال کنم. اما به طور کلی ظاهرا دیروز در پوشش خبری دیدار محمدجواد ظریف با وزیر امور خارجه فرانسه سوءتفاهمی رخ داده بود. در فیلمی که صداوسیما گرفته بود به نظر می‌رسید وزیر امور خارجه فرانسه با آقای ظریف دست نداده است اما همانطور که از فیلم کامل منتشر شده در توییتر آقای ظریف هم برمی‌آید گویا وزیر امور خارجه فرانسه برای احترام بیشتر آقای ظریف را تا آخر بدرقه کرده است درحالیکه دوربین ما تنها قسمت اول را گرفته و پخش کرده بود. اینگونه موارد سهوی‌ست و گاهی ممکن است اتفاق بیفتد اما آنچه شما اشاره کردید اگر در سیما اتفاق افتاده باشد؛ با آن برخورد می‌کنیم. به طور کلی باید در انتخاب واژه‌ها دقت بیشتر صورت بگیرد.

مرتضی میرباقری تصریح کرد: صداوسیما هیچ موضعی و مشکلی با دولت ندارد. تنها در جریان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری سوءتفاهمی پیش آمده بود. به دلیل اینکه در فضای تبلیغاتی با آقای روحانی رییس جمهور نبود؛ بلکه کاندیدایی در کنار سایر کاندیدای دیگر بود و شاید از سوی برخی ستادهای ایشان نگرانی‌هایی در رابطه با این نحوه تشویق کردن ایشان به وجود آمده است که البته در این زمینه توضیح دادیم. دولت آقای روحانی دولت مستقل است و صداوسیما از او حمایت همه‌جانبه دارد و پشت سر ایشان ایستاده تا مشکلات و موانع پیش رو برطرف شود.

 

حسن روحانی محمدجواد ظریف مرتضی میرباقری
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین