کد خبر: 8829 A

رئیس 32 ساله اسنپ از طرح های جدیدش خبر داد/عکس

رئیس 32 ساله اسنپ از طرح های جدیدش خبر داد/عکس

ایران آرت : گزارش گاردین از رونق تاکسی های آنلاین در تهران و چگونگی تاثیر آن بر زندگی مردم خواندنی ست:

در کلان شهر شلوغ و پر هیاهوی تهران، سوار شدن در تاکسی همگانی عادتی معمول محسوب می شود، ولی هنگامی که قصد دارید تاکسی را برای خود کرایه کنید، باید اصطلاح “دربست” را فریاد بزنید. این سنت دیرینه اکنون با یک جایگرین نوین مواجه شده که همان تاکسی اسنپ و نسخه مشابه تاکسی اوبر Uber است که همچنین گزینه منحصر به فرد دیگری – ناوگانی از تاکسی های دارای راننده مونث برای زنان و کودکان – را نیز ارائه می دهد

سال هاست که تحریم های بین المللی باعث دورماندن شرکت های جهانی ازایران شده که به نوبه خود رونق فناوری های نوظهور را به همراه داشته است زیرا کارشناسان داخلی شمار متنوعی از خدمات بومی از دیجی کالا (معادل آمازون در ایران ) گرفته تا خدمات خشک شویی آن لاین “واش ماش” را به راه انداخته اند.

اسنپ درسه سال گذشته شیوه زندگی و سفرهای درون شهری مردم تهران را متحول کرده است.

شهرام شاهکار، ایرانی ٣٢ ساله و مدیر اجرایی این شرکت است که اکنون دارای ۵٠٠ کارمند حدود ٢۴ ساله است. او درست یک سال پیش از این تنها ۶٠ نفر کارمند داشت. شاهکار می گوید:”در حال حاضر، واژه اسنپ معادل آن نوع سفر شده است که پیش از این دربست نامیده می شد و اکنون به نام اسنپ شناخته می شود.”

شاهکار که درسن ١٧ سالگی ایران را برای تحصیل در انگلیس و سپس کانادا ترک کرد، چهارسال پیش از شغل خود در شرکت نرم افزار اس ای پی SAP دس کشید و به وطن خود بازگشت تا توانایی های فناوری دست نخورده خود را کشف کند.

یادآوری آن زمان می گوید :” هنگامی که می خواستم به ایران بازگردم ، والدینم ناراحت شدند. آنها می گفتند دیوانه شده ای؟ ما تو را به خارج فرستادیم تا تحصیل کنی و زندگی خوبی داشته باشی. می دانید که والدین چگونه فکر می کنند. آنها گفتند تو می خواهی همه این ها را رها کنی و به ایران بازگردی؟چه مزخرف ها”

ولی شاهکار می خواست بخت خود را امتحان کند. بازگشت او در ابتدا به صورت یک فرصت مطالعاتی شش ماهه شروع شد، ولی به محض آن که او گروه اسنپ را در اوایل سال ٢٠١۶ تشکیل داد . این شرکت تبدیل به یکی از موفق ترین شرکت های نوظهور در کشور شد.

” مردم فکر می کردند من دیوانه شده ام. ولی اکنون افراد بیشتری در حال بازگشت هستند و دیگر کسی شگفت زده نمی شود. مردم با رویکرد مثبتی به مساله نگاه می کنند- آنها دارای نوعی تجربه بین المللی و تحصیلات در خارج کشور هستند و اکنون می گویند بگذارید به ایران بازگردیم تا ببینیم در آنجا چه می توان کرد. تغییرات بسیار زیادی به وجود آمده و روند فرار مغزها معکوس شده است.”

بیش از پنج میلیون مسافر در پایتخت ایران و سه شهر بزرگ دیگر – کرج و مقاصد بزرگ گردشگری اصفهان و شیراز – از اسنپ استفاده کرده اند. هفته آینده شرکت اسنپ در مشهد واقع در شرق ایران راه اندازی می شود. بیش از صد هزار راننده درحال حاضر برای این سرویس اینترنتی کار می کنند و ازسال ٢٠١۴ که این سرویس برای نخستین بار گشایش یافت، تعداد ۵٠ میلیون سفر در آن به ثبت رسیده است.

آریا، دانشجوی ٢۵ ساله تهرانی، به طور میانگین روزانه شش بار از اسنپ استفاده می کند. او می گوید:” نخستین نکته در مورد اسنپ، بهای کرایه آن است که در مقایسه با تاکسی های تلفنی بسیار ارزان تر است.”

آریا می گوید مسیر وزارت علوم در مرکز شهر تهران تا منطقه مرفه نشین ولنجک واقع در شمال غرب تهران با استفاده از تاکسی تلفنی حدود ٣٠ هزار تومان (حدود ۶ پوند) هزینه دارد ، درحالی که کرایه اسنپ حدود ١۴ هزار تومان و سرعت آن نیز خوب است. “هر زمان که در خواست کنید، فوراً حاضر می شوند.”

تهران از اوایل سال ٢٠٠٠ میلادی شبکه مترو زیر زمینی خود را به راه انداخت که درحال حاضر داری شش مسیر اصلی با توانایی جابجا کردن بیش از ٣ میلیون مسافر در روز است. به نقل از پیمان سنندجی، مقام شهرداری تهران، بیش از ٧ هزار اتوبوس در پایتخت فعالیت و هرکدام روزانه به طور میانگین ١٢٠٠ مسافر را جابجا می کنند. 

ولی با وجود این بهبود در صنعت حمل و نقل عمومی، استفاده کردن از تاکسی هنوز محبوبیت خود را دارد. شاهکار می گوید جمعیت ١٢ میلیون نفری تهران پیش از این به حمل و نقل قابل اعتماد، مقرون به صرفه و آسوده دسترسی نداشتند.

حدود ٢٠٠ هزار مسافرکش شخصی ، ٨٠ هزار راننده تاکسی زرد و سبز دارای پروانه و حدود ٨٠ هزار راننده تاکسی تلفنی درتهران فعالیت می کنند.” تنها در تهران حدود ٣۶٠ هزار راننده به جابجایی مسافر می پردازند که اگر واقعاً می خواستید با آنها رقابت کنید باید کیفیت خدمات خود را ارتقا می دادید.”

بته همه در تهران از عملکرد اسنپ راضی نیستند. این خدمت تازه و رقیب آن به نام تاپسی TAP٣٠که در مقیاس کوچک تری فعالیت می کند، هردو با مشکلات زیادی در دریافت مجوز لازم مواجه بودند. رانندگان تاکسی در تهران در برابر ساختمان مجلس دست به اعتراض زدند و چنین اظهار شکایت کردند که آژانس های سنتی در حال ورشکسته شدن هستند و رانندگان شغل خود را از دست می دهند.

گروه ارتباطاتی ام تی ان ایرانسل سرمایه گذار اصلی اسنپ محسوب می شود.

 این تاکسی سرویس اینترنتی درحال حاضر چندین خدمت از جمله اسنپ پلاس را ارائه می دهد که شامل سواری با خودروهای مدل بالاتر و اسنپ باکس ویژه ارسال و دریافت بسته به وسیله موتور سیکلت است. رانندگان اسنپ برخلاف تاکسی اوبر کرایه نقدی و آنلاین دریافت می کنند. 

اسنپ همچنین دارای سرویسی به نام اسنپ رز Snapprose است که برای زنان و خانواده ها راننده خانم فراهم می سازد. شرمینه نروانی، نویسنده و مفسر، در اوایل ماه جاری از ایران دیدار کرد و شگفتی خود از دیدن راننده مونث را در توئیتر به اشتراک گذاشت. 

ایرانسل اسنپ تاکسی اسنپ شهرام شاهکار
نظرات خوانندگان
  • عرفان
    پاسخ

    برو بابا دلت خوشه کرایه ها مال بیست سال پیش است از مردم ناچار بیکار سو استفاده کردن خوب نیست

    • شهرام

      اقای اسنپ تخم مرغ دانه ی ۵ تومن ما فقط داریم برای تخم مرغ کار مکنیم

  • ناشناس
    پاسخ

    کرایه های مفت حمالی کردن برای شرکت خراب شدن وسیله بیکارشدن

  • میثم
    پاسخ

    خدایی ایجاد شغل خوبی کرده تو بندرعباس

  • علی فلاح
    پاسخ

    سلام انصافا کرایه ها خیلی پایینه راننده ها از ناچاری کار می کنن بیشتر قوانین اسنپ به نفع مسافراس لطفا رسیدگی کنید

  • علی سوختانلو
    پاسخ

    سلام.من دراسنپ دیسک کمر گرفتم.خیلی شدید باید عمل کنم فیزیوتراپی هم که بخوام برم چون بیمه نیستم167000تومان میگرند توروخدا خیلی نیازمندم کمکم کنید هزینه عملم بالای20000000تومان است توروخدا کمکم کنید تا بتوانم دوباره کارکنم بخدا اجارنشینم اگر خواستید عکسها و.ام ای آ ر ونامه ای که دکتر متخصص نوشته براتون میفرستم توروخدا اینقدراسمس برای کار.برام می فرستیدنمگید این بنده خدا چی شده نمیاد سر کار توروخدا یکم فکر کاربرانتان باشید همش فکر مسافر نباشید الان من دو ماه تو خونه افتادم بخدا لطف بزرگی به من میکنید اگر کمکم کنید ممنون از مدیریت اسنپ

  • .....
    پاسخ

    بعضي از رانندهاتون خيلي بي ادب و بي شخصيت هستن

  • من یک ایراد جدی در نرم افزار اسنپ مشاهده‌ می کنم ولی نمی دانم با کی باید صحبت کنم

  • مجتبی
    پاسخ

    برده داری مدرن = اسنپ

  • محمود
    پاسخ

    <b>اسنپ خوبه من راننده فعالی بودم ولی یک مسافرنمی دانم چی گفته بود حساب من رامسدودکردن وشغل من فقط رانندگی هستش وراننده فعالی بودم دراسنپ خواهش مندهستم حساب من را فعال کنید تا مشغول کارشوم وشرمنده زن وبچه نشوم تشکرعزیزی هستم</b>

  • Javad
    پاسخ

    تف به این حکومت کثیف که مردم روبه حدی در فشار گذاشتن که راننده از سر ناچاری مجبوره به این برده داری نوین تن بده.

  • علی از کرمان
    پاسخ

    من می خوام راننده اسنپ بشم ولی بخاطر سوپیشینه اجازه نمی دهند .حتی حاضرم تعهود بدم .ولی به اینکار نیاز دارم

  • علی از کرمان
    پاسخ

    جوابم رو چجوری وکی دریافت میکنم

  • حسین نعمت پور
    پاسخ

    آقای شهرام شاهکار لطفا بعنوان کسی لیسانس مدیریت دارم بهتون میگم بر کمی کتاب مدیریت پرویز ساسان گوهر را بخوانید تا کمکی کنید به کارشناسهای خودتان فقط تو خارج درس خوندن کافی نیست یک مدیر باید هوای کارکنان خودشو داشت باشه ومهمترین قسمت یک سازمان افراد اجرایی اون سازمان هستن در اسنپ هم رانندگان افراد اجرایی هستن شما فقط به فکر درآمد خودتان هستین وهر مسافری که درست یا نادرست شکایت کنه کارشناس های بی تجربه ودوره ندید شما او راننده را غیر فعال مکنند درحالیکه که اول باید حضور ی بخوان دلایلش رابپرسن بعد بعد چجوریه که یکبار مد راننده بعداز حدودا یکسال یک فرد بی مورد شکایت میکنه وآدرس بلد نیست درجاغیر فعال میکنن ابتدا به کارشناس های خودتان باید بجای اینکه زیر کولر بشنینن بر برسی میدانی وخیابانها را ببینین آیا بسته یا نه مثلا همین خیابان 15خرداد که ورود ماشین ممنوع هستش دوما اگر قرار یک راننده را بیکار کنن بعد کارشناس بگه تا غروب باید منتظر باشید آیا شما باشید بااین خرج ومخارج زندگی چی بر سر شما میآیید وچرا خیلی از کسانیکه بعد از یک مدت کار کردن دراسپ وارد ارگان دیگه از تاکسیرانی میشوند واین یک ضعف مدیریتی هستش بنده خودم شرکت داشتم که در حال حاضر با شریکم دشکایت درام ولی هنوز کارمندهای بنده تماس میگیرن وقسم میدن که دوباره شرکت بزنم وبیایند پیش بنده پس از مدیریت خوب بوده ومشکلات کارمندهای اجرایی را پیگیر بود وضع شرکت را از آنها میپرسیدم که الان پیگیرن که دوباره بیان پیش بنده وسوماحالا بیکار کردن مبلغ 123000پاداش دیروزومبلغ166000 کارکرد امروز که وسط کار فایل بنده را بستن لطفا واریز کنید اگر هم انجام ندین چون حق زن وبچه بنده هستش بعنوان صدقه حساب میکنم که وارد زندگی شما وکارشناسهای بی تجربه شما بشه که بی دلیل از انجام 15الا19سرویس منو گرفتن در نهایت آقای شاهکار ببنید چند راننده اینجوری بخاطر یک شکایت بعداز 1000 سرویس بیکار شدن لطفا بجای طرح جدید مدیریت درست داشته باشید تا ضعف طرحهایی قبلی درست نشده خواهشا طرح جدید ندید مگر اینکه فقط دنبال. پول هستید که یک روزی به شکست میخورید قربان شما نعمت پور

  • ناشناس
    پاسخ

    واقعا همه از کرایه های کم ناراحتن واگر واقعا راست میگید نظر هاتونو بگید و بخونید و عمل کنید وفکری بحال این راننده اسنپ کنید

  • امیر
    پاسخ

    کرایه ها رو افزایش بدید اینا مال قبل هستن
    مسافر بيشتر سود میبره تا راننده

  • امیر
    پاسخ

    خواهشا هرکدوم از مسافرا شکایت و ناراضی هستن
    سریع حرفشون رو باور نکنید شما باید بیشتر هوای راننده رو داشته باشید نیروی کار خودتون هستن

  • ناشناس
    پاسخ

    کرایه ها کمه رسیدگی کنید

  • ناشناس
    پاسخ

    واقعا خجالت اوره کرایه هاقدری پایینه که مسافرها طعنه میزنن کرایه ۶۵۰۰تواین اوضاع چیه که درخواست میاد۶۵۰۰تومان بخدااب هم بریزی توباک نمبصرفه .خجالت بکشید واقعا اقای مدیراسنپ.

  • محمد
    پاسخ

    سلام آقای مدیر اسنپ شما هم تو ایران زندگی می‌کنید لطفا تا حدی که شما میدونید کرایه ها قدری ببرید بالا تو این ماه رمضان حتی نمیشه میوه خرید

  • میثم اسدی
    پاسخ

    کرایه بسیا پاین رسید‌گی کنید ممنون از این برنامه کار شما خدا ازت راضی باشد

  • ناشناس
    پاسخ

    بنده هم بعنوان یک راننده اسنپ نسبت به نرخ کرایه هامعترض هستم امیداورم که مسولین اسنپ این موضوع را بررسی کنند
    که رانندگان محترم اسنپ احساس حقارت نکنند

  • احمد
    پاسخ

    سلام خدمت رییس اسنپ... با سلام میخواستم یاداوری کنم از حدود ۵ سال پیش تا حالا را در نظر بگیرید درصد تورم نسبت به ۵ سال پبش خدایی چند درصد قیمت اجناس ...قیمت ماشین،کرایه منزل ، روغن ماشین، .....خوراکی گوشت،پنیر،وووو خداییش چقدر افزایش پیدا کرده..‌‌...من و شما و رانندگان اسنپ و مسافرین محترم همگی در این مملکت زندگی می کنیم .‌‌خداییش روا نیست راننده محترم که الان حداقل ماشین حدود ۳۰۰ ملیون قیمت داره استهلاک،بنزین،لاستیک،لنت،...خداییش چه قیمتی داره
    خواهش میکنم شما در تیم اسنپ حتما کارشناسان خبره در این کار دارید . نسبت به تورم و اوضاع موجود کارشناسی کنند و قیمت ها را به روز کنند....واقعا انصاف نیست قیمتها واقعا نا عادلا نه است.
    یک سفر ۶۰ هزار تومانی حدود ۱۰ هزار تومان کمیسیون اسنپ کم می شود.
    من یک مسافر هستم ولی نسبت به کرایه تاکسی دربست واقعا از راننده اسنپ خجالت میکشم.

  • باسلام با مدیر عامل شرکت اسنب ازشما خواهش میکنم تمنا میکنم تا آخرش بخوانید آقای شهرام شاهکار
    ازشما خواهش میکنم ازکارمند خودتان سوال کنین ایا اطمینان کامل دارین که حساب کاربری مسدود میکن آقای مدیر عزیز اصلا تمام حرفهای شما درست باشه که اصلا چنین چیزی نیست ولی باید یک فرصت مجدد دیگه برای راننده نباید داد آقای مدیر عامل سال ۹۱ بود که مشکلات زندکی به ما فشار آورده بود بخاطر همین شوهرم مجبور شد کلیه اش بفروش ولی دید طرف مقابلش ازخودش بدبخت تر هستش کلیه اش هدیه داد تا دختر کوچولو اون خانواده زنده بمانه وقت ازروی انسانیت ازموقعه ای که کلیه اش داد خانه نشین شد ودیگه نتوانست کارکنه اون خانواده بخاطر اینکه تشکر کن ۵ میلیون داد که با پولش یک مزدا خریدیم وبا اون کار میکردیم وداخل اسنب ثبت نام کردیم وتمام مشکلات زندگی روی دوش من که زن خانه بودم افتاد وشوهرم اصلا گواهینامه نداشت که کار کنه ومشکلات زندگی روی دوش من افتاد جدیدن یعنی اولین روز عید سال بود که یکبار خورد به تهران ومن قبول کردم ما داخل شهر گرگان هستیم چون میترسیدم شوهرم گفتم که کنار من بیشینه ساعت ۵ بعدظهر بود کم کم بارون می‌آمد زنگ زدم به صاحب بار گفتم میشه فردا حرکت کنم اصلا قبول نکرد گفت باید همین امشب باید دستم برسه بار چی بود یک موتور سیکلت بود ما هرجور بود حرکت کردیم باران شدید شده بود که اصلا جلوی دید نداشت به همین حال تا بهشهر رفتیم که یک مرتبه برف کان خراب شد به پشتیبانی زنگ زدم وصاحب بار گفتم اون اسرارداشت که باید همین امشب دست اش برسه به هرجوری بود یک دست ازپنچره بیرون باران پاک میکردم وهمین جور حرکت میکردم تا فیروزکوه رفتیم ازیک طرف تاریکی هوا ازطرف دیگه باران داخل فیروزکوه رسیدم بارش برف شروع شد هرچی به صاحب بار میگم اینجوری حرف گوش نمیده ومیگه باید امشب دستم برسه آرام آرام بیاوری بیا بخدا یک دستم بیرون بود ویک دستم به فرمان به بدبختی حرکت میکردم آخرش به هرجوری بود صحیح سالم بارش رساندم ولی اون نامرد زنگ زده پشتیبانی گفته به دروغ که پشت فرمان کسی دیگه بود ودیر رسیده دستم ازاین حرفها بعدشم پشتیبانی گرفته مسدود کرده به مولا قسم پول یک دانه نان داخل خانه پیدا نمیشه ازشما خواهش میکنم یک فرصت به من بدین که اصلا چنین چیزی نیست به مرگ دوتا بچه ام خواهش میکنم ازیک طرف شوهر مریض وازطرف دیگه خرج خانه داخل دفتر وانت بار نمیشه کارکرد چون همه مردها یکجوری نگاه میکنتور خدا خواهش میکنم درست کنین تا بتونم خرج خانه دربیارم اسم شهریاری هستم ساکن گرگان ممنون میشم تور خدا تمنا میکنم کمک کنین

    • ناشناس

      فقط ب نفع مسافر کار میکنن امیدوارم همه راننده های اسنپ پولدار بشن برن کسب و کار راه بندازن تا شرکت اسنپ هم بشینه سماق بمکه هر چی امتیازه ب نفع مسافره بعضیها هم عقده ای هستن با راننده بد برخورد میکنن بعدم میرن شکایت میکنن اسنپ هم ی ک طرفه قضاوت میکنه و حساب راننده رو مسدود میکنه آخه یکم شعور و انصاف خوب چیزیه

  • Taji
    پاسخ

    باسلام. آب پاکی رو بریزم رو دست تمام رانندگان عزیز اسنپ. شرکت فقط و فقط به فکر مسافر و جیب خودش هست و اصلا تصور نکنید اگه پاداشی میده به خاطر رضای خداست. به خاطر کرایه های پایین. کم کردن مبلغ های لغو سفر. انجام ندادن تعداد سفر برای پاداش و... اینقدر تو پاچه راننده بدبخت میکنه که ای مبلغ پاداشو اگه بدن که چند بار به خودم ندادن به بهانه های واهی توش گمه.. اینم از مبلغ کرایه ها که فقط مردم رو میخواد از خودش راضی نگه داره... از روز اول که پیداش شد درب آژانس های بیچاره رو بست و تا الان که بازار مسافرکشی های کنار خیابون رو جمع کرده و عملا همه رو مجبور به استفاده از اپلیکیشن کرده. به خدا منم از اجباره. خب برم که یک سفر دیگه تا پاداش دارم😂

  • سعید
    پاسخ

    سلام آقای شاهکار من در باغ فردوس خدمت شما و خانواده بودم اکنون بعد از باغ فردوس بیکار شدم گهگاهی اسنپ کار میکنم اما چون شهر من مشگین شهر زیاد مسافر نیست برام صرف نمی کنه بیاد اون روزها که با شما بودم کمکم کنید لطفا

  • حسن
    پاسخ

    <b>خیلی مزخرفه باعث بیچاره تاکسی تاکسی تلفنی هام شدن</b>

  • علی شکیبا
    پاسخ

    سلام بنده میخام باشحص مدیر تماسی داشته باشم ایده ای دارم که شاید منجر به یاز شدن پلتفرمی جدید درکنار اسنپ باشدیا رکورد جدیدی در افزایش تراکنش درامد اسنپ شود متشکرم شکیبا هستم از ارومیه

  • سلام با این جوابگویی بوی الرحمن اسنپ هم بلند است

  • ناشناس
    پاسخ

    سلام شوهر من تو اسنب کار می‌کنه الان از اسب ردش کردن گفتن تذکر زیاد داشته مسافر الکی زنگ میزنم ایراد میگیره این بنده خدا الان بیکاره آقای مدیر ما الان باید چیکار کنیم تو این اوضاع خراب بیکاری

ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین