کد خبر: 9720 A

افراط‌گراها و «شهرزاد»؛ قباد ترکیه‌ای و فرهاد که روزنامه‌نگاری گوسفند است!

ایران‌آرت: یک سایت افراط گرا که به هنر نگاهی سیاسی و مبتنی بر ایجاد محدودیت بیشتر دارد، تحلیلی از همین جنس داشته است بر تازه ترین قسمت سریال شهرزاد. این سایت، تقابل قباد (شهاب حسینی) و فرهاد (مصطفی زمانی) را در جدیدترین قسمت سریال «شهرزاد» «به کار رفتن الفاظی ناشایست در خطاب قرار دادن به فرهاد که نماینده قشر فرهیخته و روزنامه نگاران و اهالی رسانه است» قلمداد کرده است. این در حالی است که به هر حال، منطق روایی اثر بنا بر شخصیت پردازی اش ایجاب می کند که قباد به تمسخر فرهاد (فارغ از شخصیت حقوقی او به عنوان روزنامه نگار) بپردازد.

 

به گزارش ایران آرت، این سایت نوشته: «حالا و با پخش قسمت دهم این سریال که در شبکه نمایش خانگی توزیع شد؛ حسن فتحی که پیش از این قباد را به عنوان فردی خودرأی و عاشق پیشه نشان داده بود که جز عشق به شهرزاد! چیز دیگری در اذهانش جای نمی‌گیرد و به جای قدرت مداری و توجه به اصالت خاندان چندین و چند ساله دیوان سالار؛ تنها همانند یک بازیگر هلیوودی و سریال‌های ترکیه‌ای عشق شهرزاد را در سر دارد و با رویای آن زندگی می‌کند در قسمت جدید خود مقابل فرهاد که فردی از قشر نخبه و فرهیخته جامعه و دارای قدرت نویسندگی و تحلیل مسایل روز عصر جامعه خود است قرار می‌دهد و در سکانسی به فرهاد که نماینده قشر رسانه‌ای و روزنامه نگار است توهین می‌کند».

اشاره این نوشته به خرید دفتر روزنامه ای که فرهاد در آن کار می کند به دست قباد است: «حسن فتحی در سکانسی که خرید دفتر روزنامه توسط قباد انجام شده، فرهاد و قباد را روی در روی هم قرار می‌دهد و قباد در همین سکانس خبرنگاران را با دیالوگ خود مورد توهین قرار می دهد، اهانت مستقیمی که از حسن فتحی که ساخت آثار درخشانی مانند «شب دهم» و «پهلوانان نمی‌میرند» را در کارنامه خود دارد بسیار بعید به نظر می‌رسد.». البته این سایت، به رهاکردن گوسفندان در دفتر روزنامه اشاره ای نمی کند که بنا بر تحلیلش می تواند توهین بارزتری در نظر بیاید.

گذشته از همه اینها اما این متن در نظر نگرفته که قباد، به عنوان بدمن این سریال، مشروعیتی برای این توهین ها ندارد و با توهین هایش فرهاد، موجه تر از سابق جلوه می کند.

 

مصطفی زمانی شهاب حسینی سریال شهرزاد حسن فتحی شهرزاد2 قباد
نظرات خوانندگان
  • محمد حسین
    پاسخ

    <b>یعنی بدم میاد از این یارو فرهاد . یعنی تنفر به معنای واقعی از این فرهاد هم بازیگرش هم . شخصیت داستان . قسمسمت هایی که اون برنده میشه یا میزنم بره جلو یا نگاه نمیکنم . ولی عاشق قبادم</b>

    • ناشناس

      <b>شهرزادوقباد.عاشق.هم‌.بودند.حیف.شد.قباد.مرد.فرهاد.رفت.خارج.</b>

ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین